کد خبر 1275096
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
قاسمپور: در برگزاری مسابقات و اردوها مشکل برنامه‌ریزی است؛ نه تعدد/ در خواب خرگوشی به سر می‌بریم

کارشناس فوتبال ایران معتقد است دلیل چالش فدراسیون و سازمان لیگ برای برگزاری اردوها و مسابقات مختلف، تعدد رویدادها نیست، بلکه مشکل برنامه‌ریزی وجود دارد.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور درباره چالش‌های پیش روی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات و اردوهای تیم‌های ملی و امید و همچنین رده باشگاهی در قالب لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: برای این موضوع ابتدا یک سؤال مطرح می‌کنم؛ چطور می‌شود که دیگر کشورها با این حجم مسابقات مشکلی برای برگزاری اردوها و مسابقات‌شان ندارند، ولی ما هر سال با این موضوع درگیر هستیم؟!

وی ادامه داد: چطور فدراسیون با این همه «دبدبه و کبکبه» و کارشناسانی که در کنارش دارد، نمی‌تواند این مشکلات را حل کند؟ فکر نمی‌کنم مشکل ما تعدد مسابقات و اردوها باشد، مشکل ما عدم توانایی در برنامه‌ریزی صحیح است، چون همین شرایط در دیگر کشورها هم وجود، ولی آنها دچار مشکل نمی‌شوند.

قاسمپور عنوان کرد: باید دید کشورهایی مثل امارات و ترکیه چطور برنامه‌ریزی می‌کنند و قوانین آنها برای برگزاری اردوها و مسابقات به چه صورت است. به طور مثال همیشه در برگزاری اردوی تیم بزرگسالان و امیدمان تداخل داشته‌ایم، اما باید بررسی کرد دیگر کشورها چه کار می‌کنند که از این حیث به مشکل نمی‌خورند. شک نکنید مشکل برنامه‌ریزی ماست، وگرنه در همه جای دنیا کشورها هم در رده باشگاهی مسابقات متعدد برگزار می‌کنند و هم در رده ملی و امید و مشکل حادی ندارند. 

بیشتر بخوانید:

مخالفت با برگزاری سوپرجام پیش از دیدارهای ملی

کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: در دوره‌ای که در فوتبال امارات حضور داشتم، دیدم که آنجا برنامه تمام بازی‌های رده سنی‌شان با ساعت مشخص است. اشکالی برای الگوبرداری وجود ندارد و باید ببینیم آنجا چه کار می‌کنند. ممکن است ما از خیلی از برنامه‌ریزی‌های فدراسیون خبر نداشته باشیم و قطعاً فدراسیون افرادی دارد که بررسی می‌کنند، ولی برخی مشکلات در فوتبال ما هیچ وقت برطرف نمی‌شوند. 

قاسمپور با اشاره به مشکلات تکراری تیم فوتبال امید ایران، تصریح کرد: هر مربی که برای هدایت تیم امید حضور پیدا می‌کند، آبرویش را می‌گذارد و دوست دارد با نفرات کامل، اردو و بازی‌های تدارکاتی‌اش را برگزار کند، اما باید قبول کنیم در ایران بیشتر به تیم بزرگسالان اهمیت داده می‌شود و دیگر کسی برای تیم امید وقت نمی‌گذارد. این می‌شود که تیم امید معمولاً با نفرات و امکانات ناقص اردو برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه زمان برگزاری اردوی تدارکاتی پیش از بازی‌های رسمی از تیم امید گرفته می‌شود از آن سو در آستانه مسابقات تغییرات صورت می‌گیرد و عجولانه مربی انتخاب می‌شود. در این موضوع فقط مسئولان را مقصر می‌بینم. از آن طرف برای تیم ملی هم برنامه مشخصی برای اردو و بازی تدارکاتی وجود ندارد. فعلاً همه در تیم ملی به قابلیت بالای لژیونرها اکتفا کرده‌اند و بعد از برد مقابل سوریه و عراق فعلاً در خواب خرگوشی به سر می‌بریم. فوتبال اما اینطور نیست و باید برای آینده برنامه‌ریزی دقیق داشت. در رده ملی فعلاً به توانایی بازیکنان اکتفا می‌کنند و معلوم نیست چه زمانی چوبش را بخوریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس