کد خبر 1275157
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
گردهمایی اعتراضی علیه مداخله‌های نظامی آمریکا در جهان

همزمان با آغاز هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گروهی از معترضان با برگزاری گردهمایی در مقابل مقر این سازمان به مداخله‌های نظامی آمریکا در سرتاسر جهان اعتراض کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در نخستین روز برگزاری هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک، گروهی از معترضان در مقابل مقر این سازمان یک گردهمایی اعتراضی برگزار کرده و خواستار توقف مداخله‌های نظامی آمریکا در سرتاسر جهان و همچنین پذیرش پناهجویان بیشتری از سوی این کشور شدند.

بیشتر بخوانید:

معنی اظهارات رییسی درباره حاج قاسم در سازمان ملل

این گردهمایی اعتراضی در حالی برگزار شد که «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده برای ایراد سخنرانی در صحن مجمع وارد مقر سازمان ملل شد. در این گردهمایی، معترضان همچنین خواستار تعلیق «مجوز استفاده از نیروی نظامی»(َAUMF) و توقف بکارگیری حملات پهپادی نظامی شدند.

این گردهمایی اعتراضی که درست در مقابل مقر سازمان ملل برگزار شد، با دخالت مأموران امنیتی به محلی دورتر منتقل شد.

معترضان پلاکاردهایی با مضامینی همچون «حملات پهپادی کودکان را می‌کشد» و «[مجوز] استفاده از نیروی نظامی را لغو کنید» را در کنار بنرهایی همچون «بگذارید افغان‌ها وارد [آمریکا] شوند» و «بگذارید مردم هائیتی وارد [آمریکا] شوند» در دست داشتند.

گفتنی است، هفته پیش وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) گزارش‌ها مبنی بر اینکه یک حمله پهپادی در کابل باعث کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک شده است، را تأیید کرد.

بنا به گفته «کنث مک کنزی» رئیس مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، وزارت دفاع این کشور تحقیقات درباره چگونگی این حادثه را آغاز کرده و در حال بررسی امکان پرداخت‌های جبرانی به خانواده قربانیان این حمله پهپادی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس