در دنیای امروز، دستگاه‌ها و ماشین آلات بخاطر دقت، سرعت و بهداشتی بودن، در برخی صنایع جای نیروی انسانی را گرفته‌اند. وجود دستگاه‌ها کمک بزرگی به کسب و کارها می‌کند. دستگاه پرکن مایعات یکی از این دستگاه‌های حیاتی برای صنایعی است که کار آن‌ها بسته بندی محصولات مایع است. می‌توان گفت این دستگاه یک رکن اصلی در کارخانجات دارویی، غذایی و بهداشتی می‌باشد. در ادامه انواع این دستگاه‌ها و کاربرد هر یک را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات

مسلما پر کردن مایعات غلیظ و رقیق در یک کارخانه صنعتی، هرگز نمی‌تواند به دست نیروهای انسانی انجام بگیرد. بسته بندی مایعات باید با پروتکل‌های خاص و توسط دستگاه پرکن مایعات انجام گیرد. دستگاه پرکن مایعات انواع مایعات را با سرعت، دقت و بدون دردسر، در ظروف مخصوص می‌ریزد.

آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات به همراه کاربرد هر یک در صنعت

دستگاه‌های پر کن مایعات انواع مختلفی دارند که هر یک برای هدفی خاص به کار برده می‌شوند. در دسته بندی دستگاه پرکن مایعات، مواردی هستند که باید لحاظ شود. مثل نوع ماده، نحوه کار کرد خود دستگاه و ...

انواع دستگاه پرکن مایعات:

دستگاه‌های پر کن مایعات در دو نوع دستگاه پرکن مایعات رقیق و دستگاه پر کن مایعات غلیظ در بازار موجود هستند.

۱- دستگاه پر کن مایعات غلیظ:

این مدل از دستگاه‌ها برای خط تولید و بسته بندی مواد با گرانروی بالا مناسب هستند. موادی مانند مایع ظرف شویی، روغن‌های نباتی، عسل و شکلات صبحانه از جمله موادی هستند که توسط دستگاه‌های پر کن مخصوص مایعات غلیظ بسته بندی می‌شوند.

۲- دستگاه پر کن مایعات رقیق:

این دستگاه‌ها برای بسته بندی موادی مانند آب معدنی، آب میوه و … که گرانروی آن‌ها کم است و به اصطلاح رقیق‌اند، مناسب است. دستگاه پرکن دوغ و آب معدنی یکی از پرکاربردترین این نوع دستگاه‌های پر کن محسوب می‌شوند که در انواع کارگاه‌های تولیدی و صنعتی کاربرد دارند.

نوع دیگر دسته بندی برای دستگاه پر کن مایعات، دسته بندی بر اساس اتوماتیک بودن و دخالت شخص در بسته بندی است.

۳- دستگاه پرکن مایعات دستی:

این دستگاه به صورت دستی کار می‌کند و برنامه‌ای بر روی آن تنظیم نشده است. پر کن دستی بیشتر برای استفاده در خانه مناسب است ولی می‌توان از آن در کسب و کارهای کارگاهی نوپا استفاده کرد.

۴- دستگاه پر کن نیمه اتوماتیک:

دستگاه نیمه اتوماتیک یک انتخاب عالی برای کسب و کارهای کوچک هستند که قصد دارند آن را توسعه دهند. اغلب مراحل بسته بندی در این دستگاه‌ها خودکار است ولی بعضی از اعمال آن دستی است و باعث کند شدن فرآیند بسته بندی می‌شود.

۵- دستگاه پر کن تمام اتوماتیک:

دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای کارخانجات صنعتی مناسب هستند. این دستگاه‌ها سرعت بالایی دارند. با اینکه این دستگاه‌ها هزینه خرید و نگهداری بالایی دارند، اما مزایای زیادی دارند که بعدا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات به همراه کاربرد هر یک در صنعت

در خرید دستگاه پر کن مایعات به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که خرید دستگاه پر کن مایعات یک امر حیاتی در کسب و کارهای مرتبط با مایعات است، بایستی متناسب با آن کسب و کار باشد. انتخاب یک دستگاه پر کن مایعات مناسب باید با توجه به فاکتورهایی که در ادامه ذکر کرده‌ایم انجام شود:

  • غلظت محصول:

همانطور که عرض کردیم، دستگاه پرکن مایعات برای ۲ نوع مایع غلیظ و رقیق متفاوت است. به همین دلیل انتخاب دستگاه پرکن مایعات باید با توجه به نوع مایعی که قرار است بسته بندی شود، صورت بگیرد.

  • پر کردن محصولات گازدار:

پر کردن محصولات گازدار مثل نوشابه، آب گازدار و دوغ نیازمند تکنیک خاصی است. این مایعات با دستگاه‌های پر کن مبتنی بر فشار در بطری‌ها بسته بندی می‌شوند.

  • نوع ظروف مایعات:

اینکه شکل ظاهری ظرفی که قرار است با مایع پر شود چگونه است، در انتخاب دستگاه پر کن مایعات تاثیر گذار است. همچنین جنس ظرف مصرفی نیز در انتخاب دستگاه تاثیر می‌گذارد.

  • حجم تولید روزانه:

فاکتور مهم دخیل در انتخاب پرکن مایعات، حجم تولید روزانه است. دستگاه‌ها معمولا حجم مشخصی از مایعات را در زمان مشخص بسته بندی می‌کنند. دستگاه‌های کوچک گنجایش کمی دارند و مقدار تولیدشان بر اساس تعداد بطری در ساعت نسبت به دستگاه‌های بزرگ‌تر کم است.

دستگاه پر کن مایعات در اندازه کوچک شاید برای کسب و کارهای نوپا مناسب باشد، اما پس از رشد کسب و کار ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد.

به انتهای مقاله دستگاه پر کن خطی مایعات و انواع آن رسیدیم. ممنون که تا انتها با ما همراه بودید. همان طور که بیان کردیم، خرید دستگاه پر کن خطی مایعات یک امر حیاتی در کسب و کارهای مرتبط با مایعات است، بایستی متناسب با آن کسب و کار باشد. از این رو باید با انواع این نوع دستگاه‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس