واکنش کرملین و زلنسکی به حادثه سوء قصد به جان دستیار رئیس‌جمهوری اوکراین

ریاست‌جمهوری روسیه ادعاهای برخی مسؤولان اوکراین مبنی بر دست داشتن مسکو در تلاش برای ترور سرگئی شفیر، مشاور اول رئیس‌جمهوری اوکراین را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت، فرضیه مبنی بر "اثر انگشت" روسیه در تلاش برای ترور شفیر واقعیت ندارد.

او ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هر اتفاقی در اوکراین بیفتند هیچ‌یک از سیاستمداران این کشور وجود اثر انگشت روسیه در آن را بعید نمی‌دانند.

پسکوف گفت: چنین اظهاراتی شاخصی بر احساساتی بودن شدید گویندگان آن است.

خودروی شفیر که دوست و شریک کاری ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز است صبح امروز در ایستگاه پمپ بنزین در دهکده لیسنکی در کی‌یف، هدف تیراندازی قرار گرفت. دادستانی گفت، ۱۸ تیر به خودروی او شلیک شد. این سیاستمدار هیچ آسیبی ندید اما راننده او به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

دیوید اراخامیا، رئیس فراکسیون پارلمانی حزب حاکم اوکراین مدعی شد، امکان دارد روسیه پشت این سوء قصد باشد، اما وزیر کشور اوکراین قبلتر از او گفته بود، هنوز زود است نقش روسیه یا گروه دیگر را در این جنایت مطرح کرد.

زلنسکی نیز متعهد شد به شدت به تلاش برای ترور پاسخ دهد. او در ویدیویی ضبط شده در حالی که در نیویورک به سر می‌برد، گفت، فورا بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به کشور بازخواهد گشت و اذعان کرد تا الان نمی‌داند چه کسی پشت ترور قرار دارد.

زلنسکی تاکید کرد، فرستادن پیام به او از طریق تیراندازی به خودروی دوستش نشانه ضعف است و پاسخ کشورش قوی خواهد بود.

رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد، آنچه اتفاق افتاده هرگز روی رویکرد تیمش برای اجرای اصلاحات و تحقق تمرکززدایی اقتصادی اوکراین و مبارزه با جرایم و کوتاه کردن دست گروه‌های مالی تاثیر گذار اثری نخواهد داشت.

درعین حال شفیر در اولین صحبت بعد از سوء قصد گفت، این عملیات برای ترساندن مقامات ارشد بود و ادعاها مبنی بر اینکه انگیزه‌های عملیات به اختلافات در داخل تیم زلنسکی بازمی‌گردد را تکذیب کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس