کد خبر 1275686
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
بوریس جانسون

نخست وزیر انگلیس با کنایه و لحنی تمسخر آمیز به رئیس جمهوری فرانسه گفت که در اختلافات به وجود آمده بر سر توافق امنیتی جدید میان انگلیس، آمریکا و استرالیا، بر اعصاب خود مسلط باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندیپندنت نوشت:هنگامی که استرالیا تصمیم گرفت توافق خود با فرانسه درخصوص خرید زیردریایی را لغو کند و در عوض زیردریایی‌هایی با سوخت اتمی از آمریکا خریداری کند، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و متحدانش بسیار عصبانی و خشمگین شدند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، گفت: فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده که برخی از دوستان عزیزمان در سراسر جهان در خصوص این توافق امنیتی بر اعصاب خود مسلط باشند و نفسی تازه کنند.

وی افزود: چون این یک اقدام بزرگ و اساسی در راستای امنیت جهانی است. در این توافق امنیتی سه متحد همفکر شانه به شانه یکدیگر قرار گرفتند و یک شراکت جدید را برای به اشتراک گذاشتن تکنولوژی تشکیل دادند. این انحصاری نیست. این شراکت قصد ندارد هیچ کسی را کنار بگذارد. به عنوان مثال، این شراکت خصومتی با چین ندارد.

بوریس جانسون و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در نشستی در کاخ سفید تعجب خود را درباره واکنش فرانسه به اعلام این توافق ابراز کردند.

آنها گفتند: ما باور داریم که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پیش‌تر به ماکرون در باره این قرارداد هشدار داده بود.

برخی از مقامات انگلیس معتقدند که یکی از دلایل این خشم علنی فرانسه، تمایل برای تضمین دریافت بیشترین مقدار غرامت ممکن از لغو این قرارداد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مظلوم IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 1
    ماکرون هم با انتخابات جدید دخلش امده
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 1
    این مرتیکه جانسون هم فقط بلده هر چند سال یه بار یه زن عوض کنه
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    استرالیا کار خوبی نکرده که با تحریک آمریکا و انگلیس زده زیر قرارداد؛ فرانسه حق داره از این سه تا کشور عصبانی و ناراحت باشه بنظرم وقتش رسیده فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی، در مقابل خیانت علنی آمریکا و علی الخصوص انگلستان، واکنش جدی نشون بدن. تحریم انگلستان از سوی اتحادیه اروپا می تونه شروع خوبی باشه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      سگ زرد برادر شغاله این کشورها ثروت هاشون از طریق استعمار و استسمار دیگر ملت ها بدست می اورند حالا میبینی حتی بخودشون هم از پشت خنجر میزنند اما یه احمق تو کشور ما بود که میگفت امضا کری تضمینه
  • FR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دعوای کفتارها برای گوشت شکار!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    نه امریکا نه انگلیس نه فرانسه واصولا هیچکدام از کشورهای غربی و اروپایی قابل اعتماد نیستند انها هیچ احترامی برای توافقان یا تعهدات دوجانبه و چند جانبه قائل نیستند تنها زبانی که میشناسند زبان قدرت و مقاومت است ببینید استعمار انگلبس در برابر ایستادگی و مقاومت مردم هند به رهبری مرحوم گاندی تسلیم گردید و استقلال هند را به رسمیت شناخت اما هنوز دست از دسیسه برای پیشبرد اهداف خود در شبه قاره هند بر نداشته است امریکا ۳۵۰ سال قدمت دارد بالا ی ۲۸۰ جنگ در دنیا بصورت مستقیم یا با پشتبیانی کامل و نیابتی برعلیه ملت های مظلوم جهان راه انداخته است فرانسه هنوز به لبنان سوریه الجزایر بعنوان مستمره نگاه میکند ودر امور داخلی و تفرقه بین طوایف و مذاهب جدیت بخرج میدهد این خبیث ها هیچ هنری در ایجاد تعامل روابط بر اساس اصل احترام متقابل و بر قراری صلح در جهان ندارند تنها به منافع کشوری یا جمعی خودشان فکر میکنند استاد تفرقه اندازی و فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه فقط برای پر کردن جیب خود هستند تمام ملت های جهان را وابسته به خود میخواهند و هیچ ارزشی برای هیچ تمدنی و فرهنگی غیر از فرهنگ منحط و شیطانی غربی قائل نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس