کد خبر 1275717
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عراق به فارسی نوشت: وسعت مناطق آزاد شده در عسیلان، بیحان و عین یمن که دیروز تحقق یافت به اندازه وسعت دو کشور کویت و امارات معرفی میشود و امروز نیروهای یمنی موفق شدند با آزاد سازی منطقه "حریب" در اطراف مارب سخت ترین ضربه را به اشغالگران وارد کرده آرزوی آزاد سازی مارب را بشکلی ویژه به واقعیت نزدیک کنند.

تحلیل:

انصارالله و ارتش نجات ملی یمن مدت هاست اصرار بر فتح مارب دارند اما بشدت از اینکه "منطقه سوخته" تحویل بگیرند پرهیز دارند بر این اساس با صبری استراتژیک حملات به مارب برای فتح این منطقه را مدیریت کرده و می کنند.

مبتنی بر آخرین گزارش ها از 14 منطقه مارب تنها 3 منطقه همچنان در اشغال متجاوزین قرار دارد که البته تسلط انصارالله بر منطقه "حریب" به عنوان دومین شهر پر جمعیت بعد از مارب بشارت پیروزی های ویژه در آینده را قریب الوقوع معرفی می کند.

با فتح امروز حریب در واقع شهر مارب از پشت توسط انصارالله دور زده شده است و پروژه خلع بقایای مقاومت در مارب قریب به 95 درصد پیشرفت کرده است.

نکته قابل تامل در فتح حریب قطع شدن ارتباط میان شبوه و مارب و بی‌بهره شدن نیروهای هادی از مساعدت به یکدیگر است.

همچنین نزدیکی 10 الی 15 کیلومتری حریب به چاه های نفتی صافر دیگر مولفه اساسی است که پرثمر بودن صبر استراتژیک انصارالله در نبرد مارب را نشان می دهد.

در کنار همه این موفقیت ها شورش‌های مردمی هفته اخیر در مناطق تحت سیطره نیروهای موسوم به مجلس انتقالی جنوب وابسته به امارات بویژه در عدن و سقطری نشان می دهد که هیچ یک از نیروهای وابسته به سعودی (نیروهای هادی) و نیروهای موسوم به جنوبی (وابستگان به امارات) شانسی برای بقای در حاکمیت اتی یمن ندارند بویژه که دوروز پیش رهبر انصارالله یمن ضمن تاکید بردشمنی مشترک امارات وسعودی علیه مردم کشورش برای این دو کشور بشکلی ویژه تعیین تکلیف کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sadra IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    وسعت کویت حدودا ۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت امارات حدودا ۸۳۰۰۰ کیلومتر مربع روی هم حدودا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت کشور یمن حدودا ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت استان مارب حدودا ۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع !!!؟ لطفا در مورد آمار دقت بفرمایید،درسته نقل قوله ولی از سایت مشرق که خودش یه مرجع هست بعیده. تقریبا ۱۰ سالی هست که سایت مشرق رو دنبال میکنم و به جرات میتونم بگم اخبارش در مورد تحولات منطقه بهترین هستش.
  • AU ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    سلام.هرچند در نقل گفته کمی ..! ولی واقعیتش اینکه،انصارالله شاهکار کرده ! و یک معجزه الهی رخ داده! و مارب به همراه شبوه داره سقوط میکنه! اگر فکر میکنید اغراق! لطفا به حرف های و چاپلوسی ها که رئیس سازمان ملل کرده! و همین غربی تازگی دارن میکن(در این چند روز اخیر) دقت کنید! سازمان ملل و .. زیر دستان غرب هستن! همیشه تلاش کردن یمنی ها رو نابود کنند! هر وقت می ببین یمنی ها دارن پیروز میشن ! میان با تملق و چاپلوسی و .. کارهای نمایشی .. جلو شکست فاجعه بارشون رو بگیرن! مطمعا رذل تر از خودشون فقط خودشونه! اما دست خدا بالاتره و چنان نابودش کنند که تای خواب هم تصور نمی کردن ..! الموت امریکا غرب..!
  • کریمی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    با سلام با تشکر از اقای صدرا تحلیل شما درست است ولی در اینجا میتوان کل مناطق ازاد شده را در استانهای جوف و البیضا وشهوه ومارب در نظر گرفت که کل مناطق ازادشده هم استراتژیک ومهم هم روی هم رفته منطقه وسیعی از همه این استان ها واستان صنعا ازاد شده که میتواند با این کشورها برابری کند ونساز نیست در این گونه مطالب عدد دقیق باشد ومیتواند مساحت زیادی را که نشانه ضعف دشمن است واز دست داده منظور نظر قرار داد باز هم از شما وهمه طرفداران مقاومت تشکر میکنم به خاطر داشتن دقت نظر
  • کریمی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    شبوه صحیح است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس