کد خبر 1276420
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳
ویتامین دی

اگرچه مصرف مکمل ها، تأثیر فراوانی را بر سلامت انسان دارد، اما این مسأله با اما و اگرهایی همراه است.

به گزارش مشرق، شاید بر کسی اهمیت فراوان مصرف ویتامین D پنهان نباشد؛ اما رازی در این خصوص وجود دارد تا بتوانید از این مکمل قدرتمند به درستی بهره‌مند شوید.

استفاده از مولتی ویتامین یا تعداد انگشت شماری از مکمل‌ها به شکل روزانه، به مانند یک پیروزی در حفظ و مراقبت از خود به نظر می‌رسد.

این مسأله خصوصا زمانی که شما ویتامین D را به عنوان یک نوع رژیم غذایی به حساب آورید، درست‌تر به نظر خواهد رسید.

با این حال، یک متخصص تغذیه آمریکایی می‌گوید در صورتی که شما مکمل ویتامین D را با گروه مهمی از غذاها ترکیب نکنید، به احتمال زیاد قادر نخواهید بود تا بدن خود را برای جذب خواص گسترده این ویتامین فعال کنید.

این در حالی است که طبق اعلام مایو کلینیک - از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان- افراد بین یک تا ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ یکای بین المللی (IU) ویتامین D مصرف کنند. پس از سن ۷۰ سالگی، این مقدار باید به ۸۰۰ (IU) افزایش یابد.

اگر شما از کپسول ویتامین D برای رسیدن به میزان مصرف مورد نیاز خود بهره می‌برید، این عاقلانه است؛ اما علم می‌گوید شما باید این کپسول را با چیز دیگری مصرف کنید.

همانطوری که پایگاه «MindBodyGreen» می‌نویسد، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که بر خلاف دیگر ویتامین ها، این ویتامین در صورت همراه شدن با آب، در آن حل نمی‌شود. در عوض، باید با چربی جفت شود تا به درستی در بدن توزیع و جذب شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، یک کلید مهم در این زمینه، آن است که چربی که در کنار ویتامین D مصرف می‌کنید، باید چربی مفید باشد.

او از روغن زیتون، آووکادو و کتان به عنوان نمونه‌هایی از چربی‌های سالم نام می‌برد.

اما چه میزان چربی لازم است؟

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که غذاهای حاوی حدود ۱۰ گرم چربی ممکن است جذب ایده آل ویتامین D را پشتیبانی کنند.

پس چند برش ماهی قزل آلا دودی یا یک مشت کوچک آجیل یا یک قاشق غذاخوری کره آجیل طبیعی که در اسموتی صبح شما مخلوط شده باشد، می‌تواند مفید به نظر برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    6 1
    محلول در چربی یعنی میره در بافت های چربی بدن ذخیره میشه محلول در اب یعنی در بدن ذخیره نمیشه و اضافش با اب و ادرار دفع میشه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    یعنی قرص رو خوردیم یه کم روغن زیتون بخوریم روش؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      13 0
      مقاله دقیقا به همان موضوعی که مهم هست اشاه نکرده فقط خواست بگه که من یک اطلاعاتی بیشتر از شما دارم
  • احیا دادمهر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    هر کسی چیزی میگه مردم رو سرگردان نکنید همش چرنده، هر چی میخایید بخورید حالشو ببرید یکی میگه نمک ضرر داره اون یکی میگه باید بخوری
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    تعادل ازهمه چیز بهتره(نمک،چربیها،قند وشیرینها،ادویه،تندیها وعصاره ها)قطعا زیادش مضر هست البته به( شرایط جعرافیایی واب وهوایی،سن،طبع ومزاج،ژنتیک،جنس ومیزان فعالیت بستگی...)داره ولی زیادیش برای همه مضرهست
  • عاطفه IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    من همیشه میخورم من 13سالمه
  • حسام بیگ IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    چند برش قزل آلای دودی رو خوب اومدی . از بس گوشت گوزن و قرقاول و بوفالو خوردیم واقعا خسته شدیم . از فردا صبح میرم شکار قزل آلا . فقط قزل آلای دودی رو متوجه نشدم ؟ یعنی قزل آلا باید اهل دود و دم باشه ؟ یا اگه کنار منقل هم بشینه قبوله ؟ توضیح کامل نمیدید آدم کمی سردرگم میشه . ولی ممنون . گرفتم میبرمشون آزمایش خون اگه مثبت بود میخورم اگه نه که بهشون با زبان بی زبانی و با اشاره توضیح میدم باید دودی ! باشید تا شکار بشید وگرنه مفت هم نمی ارزید.
    • نیکی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      چه خوب گفتی
  • کبری رضوی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    ویتامین دی بسیار لازم وضروری هست برای سلامتی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    حتما سخنرانی دکتر سجادی رو درباره کرونا و ویتامین دی گوش کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس