کد خبر 1276976
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
1

شرکت سوئدی «اِی‌بی» (AB)، تولیدکننده‌ای سرشناس و پیشرو در ساخت هِدسِت‌های نظامی، موفق به تولید نوع جدیدی از هدست‌های نظامی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از آرمی‌تکنولوژی، شرکت سوئدی «اِی‌بی» (AB)، تولیدکننده‌ای سرشناس و پیشرو در ساخت هِدسِت‌های نظامی به‌منظور استفاده در میدان جنگ است. هدست‌های نظامی ساخت شرکت اِی‌بی از طراحی بسیار سبک و راحتی برخوردارند تا در هر محیط نظامی‌ای بتوان از آن‌ها استفاده کرد. قابلیت شنود محیطی را نیز می‌توان براساس انتخاب مشتری به این سیستم اضافه کرد.

ویژگی مشترک بین تمام نسخه‌های تولید شده از این هدست، طراحی آن‌ها بر پایه فناوری خاص شرکت ای‌بی است که به‌طور انحصاری به‌نام این شرکت ثبت شده است. این فناوری ثبت شده برای هدست‌های نظامی، از یک میکروفون گلویی تشکیل شده که طراحی آن مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی صورت گرفته است؛ همچنین هدفون‌های این هدست که داخل گوش‌ها قرار می‌گیرند، قابلیت حذف صداهای مزاحم محیطی را دارند و به کاربر اجازه می‌دهند بدون توجه به سروصداهای محیط اطرافش صدای اصلی را بشنود

در این هدست‌ها میکروفن بر روی گلوی کاربر قرار می‌گیرد و صدای او را مستقیما از لرزشی دریافت می‌کند که تارهای صوتی در پوست گردن ایجاد می‌کنند؛ به این ترتیب فناوری بسیار پیشرفته این میکروفن‌ها، امکان حذف کامل صدای محیط را میسر کرده است. از طرف دیگر هِدفون‌ها یا همان بلندگوهای این دستگاه نیز قابلیت حذف صداهای مبهم و آزاردهنده محیط را تا رنج ۲۶ دسی‌بل دارند.

این هدست‌های نظامی با همکاری ارتش سوئد و به‌دنبال الزامات آن‌ها در خصوص دوام و عملکرد توسعه یافته‌اند. در حال حاضر آتش نشانان نیروی هوایی، خودروهای زرهی و نیروی دریایی سوئد از این هدست‌ها استفاده می‌کنند و همچنین طیف وسیعی از کاربران شاغل در صنایع ساخت‌وساز نیز آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

«میکروفون گلویی» یک فناوری معتبر و آزمایش شده است که چند سال است در دسترس کاربران قرار دارد، اما تاکنون نقطه ضعف اصلی آن کیفیت صدایش بوده است که احساس گرفتگی و یا خفگی را به شنونده منتقل می‌کرد. در حالی که با هدست‌های نظامی جدید، کاربر به یک هدست راحت و سبک مجهز می‌شود که نتیجه چندین سال تحقیقات است و صدایی واضح و شفاف را بدون هیچ‌گونه سروصدا و نویز محیطی ارائه می‌دهد.

نسل جدید هِدسِت‌های نظامی +عکس

هدست‌های نظامی با فناوری پیشرفته جداسازی نویز

میکروفون گلویی که در داخل این هدست‌های نظامی به‌کار رفته است، تا ۳۸ دسی‌بل از سروصدا و نویز محیط را جداسازی کرده و به کاربر اجازه می‌دهد حتی زمانی که در سخت‌ترین شرایط محیطی آهسته و آرام صحبت می‌کند نیز صدای منتقل شده حداقل نویز را داشته باشد. این ویژگی را می‌توان با قابلیت‌هایی مانند «حفاظت شنوایی محیطی فعال» و یا «حذف نویز ناخواسته» در هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند ترکیب کرد. هدست نظامی یکی از مؤثرترین سیستم‌های جهان در تقابل با محیط‌های شلوغ و پُر سروصدا محسوب می‌شود.

هدست‌های مقاوم و سبک‌وزن، راه‌حلی مناسب برای نیروهای نظامی

«نوار دور گردن» در این هدست‌های نظامی، از طریق فناوری ذوب خاصی ساخته می‌شود که با ذوب یک قطعه یکپارچه به‌دست می‌آید و در نتیجه آن را کاملاً ضد آب و مقاوم در برابر گرما و سرما می‌کند. این خصوصیات در عملیات نظامی بسیار مهم و پُرکاربرد هستند.

این هدست کمتر از ۵۰ گرم وزن دارد و با هدف دستیابی به بالاترین حد راحتی طراحی شده است؛ همچنین در این دستگاه سیم هدفون‌هایی که داخل گوش‌ها قرار می‌گیرند نیز با استفاده از کابل‌های نایلونی تقویت شده‌اند. تمام قطعات این هدست نظامی به‌گونه‌ای ساخته شده‌‎اند که بتوانند سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده و خللی در عملکرد کاربر ایجاد نکنند.

هدست‌های سفارشی

شرکت سوئدی اِی‌بی که سازنده هدست‌های نظامی است، هنوز یک تولیدکننده جوان و نوپا به‌شمار می‌رود که چرخ‌دنده‌های کُندکننده شرکت‌های بزرگ چندملیتی را ندارد؛ همین امر اِی‌بی را به شرکتی سریع و انعطاف‌پذیر تبدیل کرده است که توانایی ساخت هدست‌هایی متناسب با سفارش مشتریانش را دارد.

هدست‌های نظامی می‌توانند طوری ساخته شوند که توانایی اتصال به انواع دستگاه‌های ارتباطی مختلف مانند تلفن‌های هوشمند، بیسیم‌های رادیویی دوطرفه، سیستم‌های ارتباطی پیاده‌نظام و سیستم‌های ارتباطی داخلی در انواع بالگردها، خودروهای زرهی، تانک‌ها و ... را داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس