دانش‌آموزانی که هنوز منتظر تشکیل کلاس‌های درس در شاد هستند

رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل نشدن برخی کلاس‌های درس دانش‌آموزان در شاد گفت: مدیر مدرسه می‌تواند کلاس‌ درس را تشکیل و معلم را به عنوان ادمین انتخاب کند.

به گزارش مشرق، امروز چهارمین روز مهر است و بخش قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مناطق شهری و پرجمعیت در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد همانند سال گذشته آموزش مجازی در سال تحصیلی جاری نیز بخش قابل توجهی از ساعات آموزشی را به خود اختصاص خواهد داد، استفاده از تجربیات قبلی و افزایش آمادگی برای ارائه آن با کمترین مشکل و اختلال اهمیت بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید:

نحوه ورود و احراز هویت دانش آموزان به شبکه شاد

اما برخی خانواده‌ها از عدم تشکیل کلاس درس فرزندشان در شبکه شاد خبر می‌دهند که از سوی مدارس اعلام شده است، اطلاعات دانش‌آموزان به شاد منتقل نشده و فعلا باید تا پایان هفته منتظر باشند.

برخی معلمان هم از عدم تشکیل کلاس‌های درس خود در شبکه شاد خبر می‌دهند اما با این وجود کار را تعطیل نکرده و با جایگزین کردن پیام‌رسان‌های دیگر برای تدریس، منتظر حل مشکلات شاد هستند.

تعدادی از مدیران مدارس هم از تشکیل نشدن یک یا دو کلاس درس مدرسه در شبکه شاد یا عدم احراز هویت مدیر مدرسه خبر می‌دهند؛ مدیر یکی از مدارس شهر تهران می‌گوید: شاد با اجرای آپدیت، والدین و مدیران را نمی‌شناسد و احراز هویت نمی‌کند.

پیش از آغاز سال تحصیلی، برخی مدیران مدارس از نگرانی برای تشکیل به موقع کلاس‌های درس در شبکه شاد به دلیل مشکلات سامانه سیدا گلایه داشتند.

البته علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش درباره عدم تشکیل کلاس‌های درس در شبکه شاد گفت: این امکان برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده است که به تعداد مورد نیاز کلاس درس تشکیل داده و دانش‌آموزان را اضافه کنند بنابراین اگر کلاسی به شکل خودکار ایجاد نشده است، مدیر مدرسه می‌تواند به صورت دستی کلاس درس ایجاد و معلم را ادمین کند تا او بتواند دانش‌آموزانش را به کلاس اضافه کند.

وی افزود: اطلاعات ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شده در مدارس را به شاد منتقل کردیم و اگر دانش‌آموزی ثبت‌نام نکرده باشد اطلاعاتش در شاد نیست، معلمانی که امسال استخدام شده و مدیرانی که محل خدمت خود را تغییر داده‌اند تا زمانی که اطلاعات آنها روی سامانه سیدا نهایی و به شاد منتقل نشود احراز هویت نمی‌شوند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش دوم اطلاعات به شاد منتقل شده است و نهایتا یک یا دو روز دیگر مانند مدارس واقعی که زمان می‌برد تا کلاس بندی‌ها انجام شود کارها سامان خواهد گرفت البته این اختیار به مدیران مدارس داده شده، به موازات تکمیل اطلاعات در سامانه‌های یکپارچه در شبکه شاد کلاس درس تشکیل داده و معلم را ادمین کنند تا او دانش‌آموزان را اضافه کند بنابراین برای تشکیل کلاس‌ها و شروع فعالیت‌های درسی مشکلی وجود ندارد.

باقرزاده ادامه داد: گفت‌وگوی صوتی یکی از ویژگی‌های جدید شبکه شاد است و این امکان را به معلم می‌دهد، تمام دانش‌آموزان کلاس را با اسم، فامیل و پروفایل مشاهده کند و دانش‌آموزان می‌توانند اجازه گرفته و در مورد درس سوال بپرسند، معلم مشاهده می‌کند چه کسانی وقت گرفته‌اند و می‌تواند میکروفون آنها را فعال تا سوال خود را مطرح کنند.

وی متذکر شد: سرعت ارسال و دریافت فایل در شبکه شاد تقویت شده است و روز گذشته ۷.۵  میلیون نفر شاد را به‌روزرسانی کرده ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این بستر کار کرده‌اند و ۶ میلیون نفر شامل دانش‌آموز، معلم و مدیر در کلاس‌های درس فعالیت داشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 2
    این مدل درس خوندن به درد هیچکی نمیخوره آموزش حضوری مون هم یه دنیا ایراد داشت چه برسه به مجازی اون هم 2 ساعت مخصوصا کلاس اولی ها یا درس های مهم تو دبیرستان
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    لطفا در نظر بگیرید که در امریکا مجدد دانش آموزان ایالت کالیفرنیا شیفت کردند به اموزش مجازی. پس کار دست خانواده ها ندید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس