کد خبر 1277329
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تشدید بحران سوخت در انگلیس/ذخایر دو سوم پمپ بنزین‌ها خشک شد

مشکل کمبود سوخت در انگلیس بامداد دوشنبه درحالی وارد مرحله بحرانی شد که به گفته یک نهاد صنفی در این کشور، ذخائر سوخت دو سوم پمپ‌بنزین‌ها به پایان رسیده و مابقی هم به زودی تمام می‌شود.

به گزارش مشرق، انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس اعلام کرد که ذخایر سوخت بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پمپ بنزین در این کشور به پایان رسیده است. این بحران به دنبال کمبود رانندگان کامیون که به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شده‌اند به وجود آمده است.

دولت محافظه کار بوریس جانسون برای حل وضع موجود یکشنبه شب تصمیم گرفت تا قانون سال ۱۹۹۸ را در خصوص رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین‌هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت‌رسانی انجام شود.

«کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدار اضطرارری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی اظهار داشت که با لغو قانون سال ۱۹۹۸ مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده‌های مهم شناسایی و هدف‌گذاری می‌شوند. او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت مواجه نیست افزود که دولت برای کاهش اختلال در روند سوخت‌رسانی پروتکل پایین‌دستی نفت را به اجرا گذاشته است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کرد که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها به وجود آمده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس همچنین با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس اعلام کرد که پیشنهاد دولت در خصوص اعطای ویزا به ۵ هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تاثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس شود. کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا ۱۰ روز دیگر برطرف نشود، روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی‌رسد.

دولت امیدوار است که تصمیمات روز یکشنبه فشار ناشی از کمبود رانندگان کامیون را که باعث وحشت مردم از کمبود سوخت و ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها شده، کاهش دهد. معذالک دولت طرح به‌کارگیری ارتش را برای کنترل اوضاع در دست بررسی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 3
    به نظرم ایران می تونه در ازای آزادی نازنین زاغری قرارداد جدیدی برای خرید تانک چلنجر با انگلیس ببنده بخصوص که تحریم های تسلیحاتی ایران هم لغو شده و به این ترتیب می تونه پولهاشو از انگلیس بگیره
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      هم نیازی نداریم هم جاسوس نباید آزاد بشه مگر اینکه ما هم جاسوسی داشته باشیم که اونها دستگیری کرده باشن و مبادله کنیم. امنیت کشور نباید با این تفکرات بچه گانه کاهش پیدا کنه
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      حالا که اسم نازنین زاغری رو آوردی من فکر کنم بهتره اعدامش کنن بعد جنازشو با چند تا تانکر بفرستن لبنان و ونزوئلا و نگن تو کدوم نفتکشه!! وقتی رسید بگن برین ازون کشور تحویل بگیربن، اگه وسط راه هم مزاحمتی برای نفتکش ها ایجاد بشه، جنازشو میندازیم عین بن لادن تو اقیانوس تا ابد دنبالش بگردن !!!! حال کردی؟؟!!
  • mojtaba SE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    امریکا از منطقه ما روزی 25 میلیون نفت میدزده ,آن وقت به باباش "انگلیس"نمیده ..؟؟پاینده ابرقدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • فرزند کارون IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    به شرفم قسم غربی‌ها و بویژه انگلیسی‌ها بیشرفترین مردمان تاریخ هستند، این بی شرفهای وحشی برای ضربه زدن به ایرانی‌ها و بخصوص عربها هر کاری کردن و تا حد زیادی هم موفق شدن، چرا؟؟ چون وقتی رفتن کتب عربهای فینیقی از پنج هزار سال پیش و مسلمانان در قرون وسطی رو خوندن دیدن که بدجوری تحقیر شدن و مدام اون‌هارو بربر و برهنه و غارنشین توصیف کردن، بخاطر همین‌ هم توطئه‌ها و عملیات‌های انتقامی اونا شروع شد. خب چی کار کردن!!!؟ 1_ به ایرانی‌ها گفتن شما چرا عرب‌پرستید!؟ شما تمدن دارید ولی عرب تمدن نداره!!! 2_ به مردم ترکیه گفتن عربها خیانتکار هستند 3_ به بربرهای(آمازیغ‌های) شمال آفریقا گفتن عربها اشغالگرند 4_ به مردم سودان و جیبوتی گفتن عربها نژادپرست هستن و بخاطر اینکه سیاه پوست هستید تحقیرتون میکردن و میکنن. 5_ اومدن توموری بنام اسرائیل رو بین عربها کاشتن و کلی کتب تاریخ رو دستکاری کردن و حسابی تاریخ عربها کوبوندن و حتی تمدن‌های عربی مثل تمدن فینیقی که هم زبان و هم خطی مشابه خط عربهای جنوبی داشتن رو از عرب جدا کردن... حالا شاید یکی بگه خب بجهنم!! اتفاقا چ بهتر برا ما ایرانیا بد ک نیست!!!! نه عزیز دلم وقت شما هم میرسه، منتظر هستن که عربها جلوشون زانو بزنن بعد خدمت شما برسن وگرنه همانطور ک در فیلم‌های هالیوودی مثل "فیلم 300" که پارس‌هارو قومی با فرهنگ هندی، سیاه پوست و زامبی شکل و بربری جلوه دادن... بزودی حسابی نوبت کوبیدن شما هم میرسه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    تانک چرا بگو لغو کلیه تحریم ها خرید بنزین و پرداخت فوری پولش به ایران
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    انگلیس و انگلیسیان سرزمینی پر است از شومی ، نکبت ، و بدبختی برای دیگران که ، فقط و فقط شیاطین ساکن این جزیره پر از نفرت می‌توانند با خودشون زندگی کنند . البته نابودی این شیاطین کار سختی نیست تنها یک اراده قوی میخواد . فقط باید بسم الله گفت و انجام داد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس