افغانستان نمایه

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ که در حال حاضر در افغانستان به سر می برد در دیدار با سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان قول داد که برای زمستان آتی کمک های بشردوستانه به مردم این کشور برساند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزرات خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که سازمان نوع دوست شورای پناهندگان نروژ وعده داده است که زمستان امسال به افغانستان کمک های بشردوستانه برساند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا می‌خواست افغانستان باتلاقی برای ایران، روسیه و چین باشد

«یان اگلند» دبیرکل شورای پناهندگان نروژ با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز دیدار کرد. این دو بر لزوم تفکیک موضوع کمک های بشردوستانه از سیاست تاکید کردند.

بلخی در همین رابطه در توییتی نوشت: آقای اگلند امنیت در کابل را ستود و متعهد شد که در زمستان پیش رو کمک های بشردوستانه را تحویل دهد و افزود که تحویل کمک ها به افراد نیازمند به دلیل تحریم های اقتصادی دشوار است.

اگلند پیشتر نیز اعلام کرده بود که سیستم بانکی افغانستان به دلیل کمبود پول نقد در مرحله فروپاشی قرار دارد و پیامدهای اقتصادی آن ممکن است فاجعه بار باشد.

وی در بیانیه‌ای در همین زمینه گفته بود: اقتصاد افغانستان از کنترل خارج شده است. سیستم رسمی بانکی ممکن است هر لحظه به دلیل کمبود پول نقد سقوط کند. من با خانواده‌هایی صحبت کرده‌ام که به من می‌گویند با چای و تکه‌های کوچک نان بیات، گذران زندگی می‌کنند.

اگلند همچنین گفت که سقوط اقتصادی افغانستان مملو از وخیم‌تر شدن اوضاع بشردوستانه است که در آن حتی ابتدایی‌ترین خدمات هم از کار خواهد افتاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس