کد خبر 1277779
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
قیمت بازیکن با کیفیت خارجی یک سوم ملی‌پوش ایرانی/ قحط الرجال در بسکتبال!

سرمربی لیگ برتری بسکتبال معتقدست در این رشته قحط الرجال وجود دارد و قیمت یک بازیکن خارجی با کیفیت یک سوم بازیکن ملی‌پوش است.

به گزارش مشرق، محمدرضا اسلامی در مورد شرایط تیم بسکتبال مس کرمان برای حضور در لیگ برتر اظهار داشت: ۳ هفته است که تمریناتمان را آغاز کرده‌ایم و بچه ها خیلی با انگیزه هستند. خوشبختانه باشگاه هم حمایت خوبی از تیم‌های غیر فوتبالی دارد. یک سری بازیکنان ما جوان و کم تجربه هستند و باید زمان زیادی را برای آنها در تمرینات صرف و اشکالات فنی شان را اصلاح کنیم.

* بازیکن خارجی با کیفیت قیمتش یک سوم یک ملی‌پوش است

وی در مورد جذب بازیکنان خارجی عنوان کرد: ۲ بازیکن خارجی را براساس نیازهایی که احساس کردیم، به خدمت گرفتیم. یکی از آنها، به نام ویلیامز که آمریکایی است و مهارت‌های فردی فوق العاده‌ای دارد و کاملا در خدمت تیم است. اگر می‌خواستیم در سطح همین بازیکن خارجی، بازیکن ملی پوش بگیریم، شدنی نبود، چون قیمت‌شان بالاتر بود. الان همین یار آمریکایی یک سوم بازیکن ملی پوش برای ما هزینه داشته است.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب و شائبه برانگیز فدراسیون بسکتبال

* عرضه بازیکن کم، اما تقاضا زیاد است/ قحط الرجال داریم

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان در مورد اینکه گفته می‌شود قیمت بازیکنان ایرانی بالا رفته است، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته لیگ‌های پایین را به سمت جوانان و نوجوانان بردند و اجازه ندادند بازیکنان در سطح بالاتری قرار بگیرند و رشد کنند. این موارد باعث شد که نتوانیم نفرات خوبی را به لیگ و تیم ملی تزریق کنیم. از سوی دیگر سهمیه بندی هم نداریم و وقتی این اتفاق بیفتد، همه بازیکنان ملی پوش در یکی دو تیم جمع می‌شوند. وقتی بازیکن با کیفیت هم کم باشد، تقاضا بالا می‌رود و همین باعث می‌شود قیمت‌ها بالا برود.

وی ادامه داد: اگر ما ۵ یا ۱۰ بازیکن تراز اول پست گارد داشته باشیم، طبیعتا قیمت‌ها تا این حد نجومی بالا نمی‌رود. متاسفانه در پست ۵ هم که قحط الرجال است و یک بازیکن هم که خوب باشد، قیمتش بالا است. الان شرایط طوری است که خیلی از باشگاه‌ها برای اینکه دو ملی پوش جذب کنند، باید ۷۰ درصد بودجه خود را هزینه کنند. برخی باشگاه‌ها هم این نگاه را دارند که همه بازیکنان خوب را می‌گیرند تا به تیم‌های رقیب نروند. این موارد باعث می‌شود که تیم‌های با برنامه که به دنبال بازیکن سازی هستند، کارشان سخت شود.

قحط الرجال در بسکتبال ایران

* توجهی به مربیان بازیکن ساز نمی‌شود/ بازیکن درجه ۲ ۵۰۰، ۶۰۰ میلیون می‌خواهد

اسلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بازیکن سازی خوبی صورت نگرفته، گفت: متاسفانه مربیان بازیکن ساز هم همیشه در گوشه و کنار بوده‌اند و توجهی به آنها نشده و با این شرایط انگیزه خود را از دست می‌دهند. همین امسال ما دو، سه بازیکن را به لیگ برتر معرفی می‌کنیم که شاید کسی روی آنها حسابی باز نکرده بود.

وی ادامه داد: وقتی ۱۲ جلسه در هفته تمرین می‌کنیم و برخی جلسات ۳ ساعت هم طول می‌کشد، یعنی نگاهمان بازیکن سازی است، در غیر اینصورت اگر همه بازیکنان ملی و حرفه ای باشند، یک ساعت در روز هم بس است. در مجموع بازیکن سازی زمان بر است و شما نمی‌توانید با یک فوت بازیکن بسازید. الان طوری شده که عرضه کم، اما تقاضا زیاد است و بنابراین شرایطی به وجود می‌آید که بازیکن درجه ۲ که سنش هم گذشته است، تقاضای ۵۰۰، ۶۰۰ میلیون تومان می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ولی خداست .عبا دالله AE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    کلا در ایران خود مان با دید جناح محترم راست قحط الرجال وجود دارد نمونش انتخاب شهر دار بخا طر قحط الرجال بودن قانون را دور زدن نه و نمونه های ..................... مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس