کد خبر 1277798
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
حک حساب 600 نفر با پیامک جعلی ابلاغیه

سرپرست پلیس فتا استان البرز از انهدام باند حرفه ای کلاهبرداران اینترنتی که با ارسال پیامک ابلاغیه قضائی اقدام به سرقت اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ "رسول جلیلیان" در تشریح این پرونده اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز مبلغ قابل توجهی از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا البرز قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباخته پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه قضائی وارد لینک ارسال شده از سوی کلاهبرداران شده و اطلاعات حساب آنها از این طریق به سرقت رفته است.

وی افزود: پس از ورود به درگاه جعلی ساخته شده توسط کلاهبرداران بدافزاری وارد تلفن همراه مالباختگان شده و پیامک جعلی قضائی به مخاطبان آنها نیز ارسال می شد. با وجود اینکه متهمان پس از فیشینگ اقدام به پولشویی و جابجایی مکرر وجوه در کارت های اجاره ای می کردند، اما ماموران پلیس فتا پس از چندین روز اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی سه نفر از کلاهبرداران شدند. بلافاصله با هماهنگی قضائی مأموران به مخفیگاه متهمان در شهر قدس اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه هر ۳ متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان و همچنین اقلام و تجهیزاتی از قبیل تلفن‌همراه و کامپیوتری که کلاهبرداران از طریق آن اقدام به ارسال پیامک جعلی می‌کردند کشف شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    اي بابا توي اين كشور سالهاي سال هم دزدي صورت بگيره اونم بصورت گسترده به چند صدم درصد دزديهايي كه توسط دزدان بيت المال صورت گرفته نخواهد رسيد مثل خاوري زنجاني دكل نفتي ووووو... اما بزرگترين فرق بين اونا اينكه خرده دزدها گرفتار ميشن اما پول بيت المال رفت كه رفت كه رفت
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      ساکت نادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس