کد خبر 1277886
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
بورس نمایه

با جدا شدن بخش اطلاع‌رسانی و الحاق آن به روابط عمومی سازمان بورس شرکت جدیدی به نام توسعه مدیریت و آموزش بورس با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش به افراد ذی‌نفع راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق، امروز سامانه برگزاری آزمون شرکت مدیریت و آموزش بورس زیرمجموعه توسعه مدیریت و آموزش بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار راه‌اندازی شد.

در این مراسم علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: با تغییر اسم این شرکت از شرکت اطلاع‌رسانی به توسعه مدیریت اولین گام برای تغییر و تحول در مدیریت و آموزش بورس برداشته شد.

وی گفت:‌از اواسط سال ۹۸ که روند متفاوتی برای تحول در بورس اتفاق افتاد و در سال ۹۹ شاهد حضور مردم در بورس بودیم لازم است ابزارها و نهادهای بورسی متنوع شود و کیفیت و کمیت ابزارها در جهت افزایش فرهنگ‌سازی و افزایش ظرفیت‌های مردمی ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: اولین گام ما برگزاری آزمون‌ها برای ذی‌نفعان و ارائه گواهینامه حرفه‌ای است و در این زمینه با افزایش ظرفیت سامانه‌های بورس سرفصل‌های جدیدی برای آموزش و فرهنگ‌سازی راه‌اندازی شده است. 

قنادان این را هم گفت: سال گذشته ۱۱۲۸۸ نفر ظرفیت ثبت‌نام برای آزمون‌های مختلف بورس داشتیم که امسال بیش از ۳۸۰۲ ظرفیت آزمون تا کنون ایجاد شده است و این میزان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: با بزرگ شدن جامعه سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه و افزایش دامنه اثرگذاری و افزایش دامنه سرمایه‌گذاری یکی از مأموریت‌های ما آموزش و فرهنگ‌سازی به سرمایه‌گذاران است.

وی گفت: تلاش بر این است فرهنگ‌سازی با مفاهیم صحیح آموزشی متفاوت است و گروهی از افراد که از جامعه وارد بازار سرمایه شده و هنوز به قدر کافی از مسائل مالی مطلع نشده‌اند باید با بازار سرمایه آشنا شوند و گروه‌های مختلف مخاطب فرهنگ‌سازی هستند. ما دنبال مخاطب می‌رویم و ابزارهای مختلف مانند برنامه‌های رسانه‌ای و همچنین از طریق فضای مجازی انواع بازی‌های فیزیکی، انواع بازی‌های دیجیتالی، موبایلی و کامپیوتری به رشد و ارتقاء فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه کمک می‌کنیم.

قنادان همچنین گفت:‌در ارتباط‌گیری با نهادهای آموزشی کشور مانند آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش، درصدد هستیم به مردمی که وارد بازار سرمایه شدند فرهنگ‌سازی و افزایش سواد مالی انجام دهیم.  

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس همچنین گفت: مخاطب دوره‌های آموزشی ما به ۴ دسته تقسیم می‌شوند که شامل یکی مردم عادی که تلاش می‌کنیم آنها را تشویق به ورود غیرمستقیم و از طریق صندوق‌ها به بازار سرمایه راهنمایی کنیم چون حضور مستقیم در بازار دارای ریسک است و مردم بدانند چگونه ریسک خود را مدیریت و کنترل کنند.

وی گفت:‌دسته دوم افرادی هستند که در حوزه‌های تخصصی و نهادهای مالی فعالیت دارند که باید دانش حرفه‌ای کسب کنند دسته سوم مخاطبان مجموعه ناشران و شرکت‌های بورسی هستند که فعالیت دارند و باید هیأت‌مدیره‌ها و مدیران آنها را آموزش دهیم یا شرکت‌هایی که به زودی وارد بورس می‌شوند و دسته چهارم آموزش به سیاست‌گذاران دولت، مجلس، قضات که در یک جایی در مورد بازار سرمایه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کنند که آنها هم باید با ابزارها و کارکردهای بازار سرمایه آشنا شوند. 

قنادان این را هم گفت: ما آمادگی داریم دوره‌های آموزش مدیریت کسب و کار معروف به MBA با آزمون جامع دو بار در سال برگزار کنیم و گواهینامه حرفه‌ای بازار سرمایه را با همکاری دانشگاه‌هایی مانند خوارزمی،  علامه طباطبایی، الزهرا (س) و دانشگاه آزاد به شرکت‌کنندگان ارائه کنیم. 

وی همچنین گفت:‌نرخ قبولی در دوره‌ها را توسط مؤسسات و نهادها اعلام می‌کنیم و تلاش بر این است که عمده فعالیت‌های شرکت توسعه مدیریت بر پایه آموزش و فرهنگ‌سازی برای بازار سرمایه باشد.

در این مراسم همچنین مصطفی بهشتی‌سرشت معاون اجرایی سازمان بورس گفت: همانگونه که قبلاً وعده کرده بودیم بخش اطلاع‌رسانی از خدمات آموزش و فرهنگ‌سازی بورس جدا شده و شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس راه‌اندازی شده است. 

وی گفت: بخش اطلاع‌رسانی بر عهده روابط عمومی سازمان بورس قرار داده شده است و بخش آموزش و فرهنگ‌سازی تبدیل به شرکت توسعه مدیریت شده است. 

به گفته بهشتی‌سرشت همانگونه که سازمان بورس به عنوان تنظیم‌گر در بازار سرمایه عمل می‌کند شرکت توسعه مدیریت آموزش هم باید در حوزه آموزش بازار سرمایه نقش تنظیم‌گری ایفا کند. 

به گفته وی، دوره‌هایی که در این شرکت برگزار می‌شود باید مجموعه فعالان بازار سرمایه از آن بهره بگیرند و نهادهای مالی فراگیر کشور و شرکت توسعه مدیریت می‌توانند تورهای مدیریتی با همکاری کشورهای دیگر برگزار کنند و کارشناسان کشورهای دیگر هم در قالب تورهای مدیریتی با بازار سرمایه ایران آشنا شوند. 

عضو هیأت مدیره سازمان بورس با بیان اینکه امسال برای اولین بار صورت‌های مالی سازمان بورس منتشر شد،‌گفت: تلاش بر این است از سال ۱۴۰۱ صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بورس هم به اطلاع مردم و ذی‌نفعان برسد و ما در تلاش هستیم فضای شفاف در بازار سرمایه ایجاد کنیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس