جزئیات تشییع و تدفین پدر شهیدان موحد دانش

مراسم تشییع و خاکسپاری پدر شهیدان علیرضا و محمدرضا موحد دانش روز پنجشنبه در سه بخش برگزار می شود.

به گزارش مشرق، غلامحسین موحد دانش، پدر سرداران شهید حاج علیرضا و محمدرضا موحد دانش روز گذشته در ایام عزاداری اربعین سیدالشهدا علیهم السلام  و همزمان با هفته دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفین این رزمنده و مجاهد دفاع مقدس در روز پنج شنبه هشتم مهر ۱۴۰۰ طی سه بخش برگزار می شود.

دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , خانواده شهدا , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدا ,

تشییع اول از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح در حسینیه سپاه سیدالشهدا(ع) واقع در شهرری، میدان نماز، بلوار امام حسین(ع) برپاخواهد شد.

تشییع دوم از  ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح  در حسینیه حصاربوعلی واقع در خیابان شهید باهنر، میدان شهید باهنر، کوچه شهید علی خان سفید برگزار می شود.

دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , خانواده شهدا , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدا ,

و نهایتا مراسم تدفین او از ساعت ۱۱ تا نماز ظهر در قطعه ۲۵ بهشت زهرا(س) در مجاورت خانه شهید برگزار و پیکر پدر شهیدان موحد دانش در این قطعه به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم های مذکور به رعایت پروتکل های بهداشتی برپا میشود.

دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , خانواده شهدا , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدا ,

شهید علیرضا موحد دانش با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و به‌عنوان جانشین محسن وزوایی در عملیات «بازی دراز» حضور یافت و در همین عملیات، یک دستش قطع شد.

پس از عملیات «مطلع الفجر» مدتی بعد به تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) اعزام شد تا به‌عنوان معاون گردان حبیب بن مظاهر مأموریتش را انجام دهد.

 پس از خاتمه عملیات فتح‌المبین، فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده گرفت و نقش فعالی در مراحل سه‌گانه «الی بیت‌المقدس» و آزادی خرمشهر ایفا کرد.

علیرضا موحد دانش پس از پایان عملیات بیت‌المقدس، به لبنان اعزام شد و بعد از بازگشت از لبنان، فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) را بر عهده گرفت.

سرانجام در ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران، درحالی‌که فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) را بر عهده داشت به فیض شهادت نائل شد.

دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , خانواده شهدا , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدا ,

شهید محمد رضا موحد دانش در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد.  اگرچه علیرضا از محمدرضا بزرگتر بود و فرزند ارشد خانواده محسوب می‌شد اما محمدرضا در سلوک رسیدن به شهادت از علیرضا مقدم تر بود. او یکسال قبل از برادرش یعنی در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه ام الرصاص  و طی عملیات فتح المبین به شهادت رسید.

محمدرضا موحد دانش در حالی به شهادت رسید که معاون گردان سلمان فارسی تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود و فرمانده‌اش در آن برهه زمانی، سردار حسین قجه‌ای بود که دو روز بعد از معاونش در واقعه محاصره گردان سلمان به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    پدر اینها بودند نه من وامثال من روحشان شاد.
  • سورنا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    من از فرزندان دزد و اختلاس گر برخی از مسئولین متنفرم از وضعیت بد اقتصادی رنج میبرم از بی عدالتی ها بدی آب و هوا کمبود امکانات در استانم خوزستان درد میکشم اما وقتی به پدر بزرگوار این دو شهید نگاه میکنم ناخوداگاه شرمنده میشوم دو پسر رشید این خانواده سالهاست که مظلومانه پرکشیدند بیاد بحال خودم اشک بریزم
  • م GB ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    روحش شاد. حاج موحد کارش درست بود و به فرزندانش پیوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس