دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با یکدیگر ضمن ارزیابی آخرین تحولات منطقه، بر تقویت روابط موجود و رساندن آن به بالاترین سطح ممکن تاکید کردند.

به گزارش مشرق، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز دوشنبه در ملاقات  با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری  اسلامی ایران آخرین تحولات در منطقه و روابط تهران با ایروان را بررسی کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از دفتر شورای امنیت ارمنستان «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر جمهوری  اسلامی ایران در این دیدار مسائل امنیتی و ثبات منطقه را مورد بررسی قرار دادند. دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر ایران در این کشور چشم انداز همکاری جهت حل چالش‌های جدید در منطقه و روابط اقتصادی ارمنستان و ایران  به ویژه توسعه استان «سینیک» را بررسی و بر اهمیت بندر چابهار در ایران تاکید کردند.

طرفین در مورد چند موضوع دیگر در دستور کار ارمنستان و ایران تبادل نظر کردند. سفیر ایران تاکید کرد که تهران تلاش می‌کند روابط خود را با کشور دوست ارمنستان در بالاترین سطح تقویت کند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز  روز دوشنبه) پس از دیدار با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی در تهران گفت، روابط دو کشور ایران و ارمنستان سازنده و رو به رشد است.

وی اضافه کرد، ملاقات بسیار مهمی بین آقای دکتر رئیسی و آقای پاشینیان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی  ایران خاطرنشان کرد: «مقامات عالی دو کشور در موضوعات مختلف و در سطح راهبردی توافقاتی را در دوشنبه به عمل آوردند و من و همکار خوبم مکلف شدیم که امروز در تهران نقشه راه جدید روابط دو کشور را ترسیم و نهایی کنیم.»

وی افزود، امروز توافق کردیم علاوه بر مناسبات خوب سیاسی، در تمامی زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه بیان کرد، تجارت و بهره‌برداری از مسیر ترانزیتی ارمنستان از موضوعات مورد توجه دو کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس