کد خبر 1281894
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
پارلمان عراق

رسانه های خارجی از انحلال پار لمان عراق در آستانه برگزاری انتخابات این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق،مجلس عراق صبح امروز ۱۵ مهرماه خود را منحل کرد تا آخرین مرحله قانونی پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام هم انجام شود.روز ۱۸ مهرماه در ۱۸ استان عراق، انتخابات مجلس برگزار خواهد شد تا تکلیف نمایندگان ۳۲۹ صندلی این مجلس و البته نخست‌وزیر آینده روشن شود.

برگزاری انتخابات زودهنگام از وعده‌های مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کنونی عراق بود. او پس از دوره‌ای بی‌ثباتی سیاسی پس از چندین ماه اعتراضات خیابانی در شهرهای عراق به قدرت رسید و اکنون سرنوشت سیاسی‌اش به نتیجه همین انتخابات زودهنگام گره خورده است.

وب‌سایت المعلومه  به نقل از رئیس پارلمان عراق نوشته است: با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات و اتمام دوره چهارم مجلس، این مجلس رسماً به کار خود پایان می‌دهد و از امروز پارلمان کنونی منحل می‌شود.

انتخابات سراسری پارلمان عراق یکشنبه ۱۸ مهر ماه برای تعیین ۳۲۹ نماینده برگزار خواهد شد.در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیروهای نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس