محمدرضا گرایی

ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم در مسابقات جهانی نروژ به مدال طلا رسید تا تیم ایران با ۴ مدال طلا تاریخساز شود.

به گزارش مشرق، در آخرین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در اسلو، امشب محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک در فینال روی تشک رفت. وی روز گذشته در وزن ۶۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن کشتی گرفت. وی در حالی که ۶ بر یک عقب بود موفق شد با ضربه فنی حریفش را شکست دهد تا راهی یک چهارم نهایی شود. این ملی‌پوش کشورمان در این مرحله در سرشاخ با جعفروف از آذربایجان با عملکردی فوق العاده با نتیجه ۱۰  بر صفر حریفش را مغلوب کرد.

گرایی در نیمه‌نهایی با راماز زویدزه از گرجستان مبارزه کرد که با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد. دارنده مدال طلای المپیک امشب در مصاف با نظیر عبداله یف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شد و چهارمین طلای کاروان ایران را بدست آورد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های جهانی نروژ، با کسب ۴ مدال طلا توسط میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.

محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباس پور در ۵۵، مهرداد مردانی در ۶۰ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان توسط حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود و در این دوره با کسب ۴ مدال طلا و ۲ برنز بهترین‌ نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را به دست آورد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با یک مدال طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و ۲ برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 2
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 4
    روحش رفیقش شاد
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 0
    ورزش را چنین باید سربازی...
  • علی US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    8 0
    محمد بنای عزیز و شاگردانش دهن پانترک ها رو جر دادند. مرحبا ایرانی باغیرت. امید اینکه الهام خانم و عرودوخان و طرفداران بی هویت بی ارزششون دست از لاف زنی و گزافه گویی که کار همیشگی اوناست دست بردارند. و کمی حیا کنن وگرنه تو تمام عرضه ها اینجوری جرشون میدیم
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      توهین ممنوع
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      دوست عزیز خواهش میکنم میدان ورزش رو سیاسی نکنید حتی اگر اونها این کار رو میکنند و بارها این کار رو کرده اند، میان مردم ایران با هزاران سال تمدن با افرادی که از ورزش برای رسیدن به اهداف سیاسی شون استفاده میکنند فاصله زیادی است، من تقریباً مطمئن هستم که اگر نتایج برعکس می‌بود طرفداران اون کشورها نتایج رو ابزار حمله و تحقیر ایران میکردند(البته خوب و بد همه جا هست) اما فراموش نکنید که ما فرزندان همون مردمانی هستیم که بعد از حمله مغول ها به ایران، مغول ها رو تحت تأثیر فرهنگ غنی ایران زمین قرار دادیم، باور کنید که ایران و نیروهای مسلح ایران به خودی خود اونقدر قوی هستند که نیاز به مطرح کردن چنین مواردی نیست
  • علی US ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    4 0
    محمد بنای عزیز و شاگردانش مرحبا ایرانی باغیرت. امید اینکه الهام خانم و عرودوخان و طرفداران بی هویت بی ارزششون دست از لاف زنی و گزافه گویی که کار همیشگی اوناست دست بردارند. و کمی حیا کنن وگرنه تو تمام عرضه ها اینجوری جرشون میدیم
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      توهین ممنوع
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    الان روحانی هر جا هست میگه این پیروزی ها دستاورد برجام !!! و دولت تدبیر و امید !!!! است ؛))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس