کد خبر 1285797
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
روسیه: سیاستمداران لبنان خویشتندار باشند

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از حوادث روز گذشته بیروت، از سیاستمداران لبنانی خواست که خویشتندار باشند و مانع از دخالت بیگانگان شوند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای درباره حوادث روز گذشته بیروت ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه، مسکو نگرانی عمیق خود را از بابت تشدید تنش سیاسی در لبنان ابراز و اظهار امیدواری کرده است که «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان توانایی مهار این چالش خطرناک را داشته باشد و اجازه وخامت اوضاع کشور را ندهد.

بیشتر بخوانید:

عون با عصبانیت به جعجع چه گفت؟

وزارت خارجه روسیه همچنین از سیاستمداران لبنانی خواست تا خویشتنداری به خرج داده و به همکاری سازنده در راستای تأمین منافع کشور بر حسب احترام و رضایت متقابل و به دور از دخالت بیگانگان بپردازند.

درگیری‌های روز پنجشنبه در بیروت پس از آن آغاز شد که منابع لبنانی، گزارش دادند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

ببینید:

فیلم/ تیراندازی در مراسم تشییع شهدا در بیروت

سیاسی عمل کردن بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است. کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

لحظاتی پس از انتشار گزارش تظاهرات روز پنجشنبه، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها خبر دادند. تاکنون در نتیجه این خشونت‌ها شش کشته و حدود شصت زخمی گزارش شده است.

شبکه «المیادین» به نقل از سران جنبش‌های حزب‌الله و امل گزارش کرد، گروه‌های وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» (نزدیک به سعودی و آمریکا) به سمت تظاهرات‌کنندگان در بیروت تیراندازی کرده اند.

حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای مشترک، همه را به آرامش و عدم کشیده شدن به «فتنه خبیث» فراخواندند. در این حادثه هفت نفر به شهادت رسیدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس