طالبان: در حمله به مسجد شیعیان قندهار، اعضای طالبان نیز کشته شده‌اند

منابع نزدیک به طالبان اعلام کرده‌اند که محافظان مسجد شیعیان در قندهار که از اعضای طالبان بودند نیز در انفجارهای امروز کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، برخی منابع نزدیک به طالبان در فضای مجازی گفته‌اند که محافظان مسجد شیعیان قندهار نیز در دو انفجار و حمله به این مسجد کشته شده‌اند.

این منابع بدون جزئیاتی از آمار تلفات طالبان تاکید کردند که برخی از اعضای طالبان در تیراندازی متقابل با عاملان حمله کشته شده‌اند.

بر اثر دستکم وقوع دو انفجار در «امام بارگاه فاطمیه» مسجد جامع شیعیان قندهار که در حوزه اول امنیتی این شهر در جنوب افغانستان به وقوع پیوست، ۳۲ نفر شهید و بیش از ۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

تاکنون مقام‌های امنیتی و محلی در قندهار در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند اما برخی رسانه‌ها می‌گویند که در ورودی این مسجد سه انفجار به وقوع پیوسته است.

«سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان در واکنش به این انفجارها اظهارداشت: «در انفجار امروز در مسجد «امام بارگاه» شیعیان در قندهار تعدادی از هموطنان ما کشته و زخمی شده‌اند».

وی گفت که نیروهای ویژه طالبان در محل انفجارها حضور دارند و عاملان این جنایات به سزایشان خواهند رسید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    انا لله وانا الیه راجعون اینقدر این جنایات تکرار شده اند که گویی طبیعی است و هیچ راه حلی ندارد . تاکی ماتکرار کنیم داعش ساخته آمریکاست اما این جنایات ادامه یابد جهان اسلام راه حلی ندارد الا اینکه همه حتی عربستان هم محکوم کنند . سه راه حل بیشتر وجود ندارد اول اینکه جهان اسلام دربرابر این پدیده زشت بادرکنارهم ایستادن علمای اسلام سران حکومت ها دنبال راه حل اصلی که فرهنگی است کارکنند . دوم ایران تجربیات خودرا با طالبان به اشتراک بگذارد . سوم عالمان وهابی در یک مناظره جهانی بگویند چرا ماباید بمیریم ؟ الان طالبان هم کشته داده و آنها بودند که نگذاشتند داعش تمام افغانستان را بگیرد . ایران میتواند تجربیات خودرا دربرابر تروریست‌های منافقین را به طالبان بدهد . یک اطلاعات مبتنی بر گزارشات مردمی و یکی هم شناسایی صاحبان خانه ها در تمام شهرها و روستاهای افغانستان که منجر به کشف خانه تیمی تروریستها شود . نمیدانم تاکی باید ما مسلمین کنارهم و ازهم دور باشیم . مذاهب اسلامی باید نترسند ، سکوت نکنند ، جبهه بگیرند ، آیا فرق اسلامی فکرمیکنند اعلام برائت از این مجرمان منجر به مرگ یا تأیید شیعه میشود ؟ خود شیعیان چرا اینقدر بی تفاوت شده ایم ماایرانیها هم بی تفاوت شده ایم ، اکثریت ما هم به من چه ؟ به ماچه نمی‌گوییم ؟ دنیای بی دروپیکری شده است و این پایان ادعاست ماثابت کردیم دینمان در مرحله بعداز سرمایه دارشدن است ...واقعا امیدی بجز آمدن منجیان از حضرات عیسی ع و‌‌.......تاسرسلسله آنها مهدی موعود ع نیست ...ای امام زمان فدایت شویم بیاکه ریختن خون شیعیانت منجربه یک اعلامیه از سران اسلام نمیشود ! شیعه شده هدف کشتار مثل همیشه ووجدانهای خوابیده هم که درخوابند . خدایا ای عادل متعال منجیت رابفرست که اگر اینها خوش تیپ و کراوات زده بودند جنگ های بزرگی راه می افتاد ...خدایا صبرت راستایش میکنم که تو شاهد وحکیمی
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 1
      ادم خوبه جو گیر نشه هیچ وقت کی وقت کردی این همه متن رو بنویسی
  • علی IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    خدارحمتشون کنه خوش به سعادتشون
  • محمد داود کریمی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    راه حل برای برون رفت از این بحران انسانی، تنها و تنها ساقط شدن‌ حکومت طالبان از افغانستان است؛ تا زمانی که طالبان حاکم افغانستان باشند بدتر از این ها در پيش روست. طالبان بزرگترین نیروی انتحاری جهان را دارد. 35 درصد نیروهای رزمی شبکه حقانی را داعش تشکیل تشکیل می‌دهد و شبکه حقانی بیشترین نقش را در بین طالبان دارد. افغانستان با حاکمیت طالبان مانند انبار باروت می‌ماند که هر آن ممکن است منفجر شود و کل منطقه را درگیر کند.
  • ح-شمسي IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    چطور شده فقط شيعيان كشته ميشوند؟ حفاظت بايد به دست فاطميون بيافتد. طالبان عرضه ندارد از خود محافظت كند. شايد هم توطئه خود طالب باشد. اين حركات وحشيانه نشان از اوج جرام زادگي عوامل آن دارد.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    انسانیت هم آرزوست
  • مهری IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    نماز جمعه برگزار نکنن فقط چند هفته تا عاملین ترور وبمب گذاری پیدا کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس