استفان دوجاریک

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان "جنایت" است و سازمان ملل آن را محکوم می کند.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود کشته شدن حداقل ۳۰ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر در بزرگ ترین مسجد شیعیان در قندهار در طول نماز روز جمعه نشان می دهد که  تروریسم در افغانستان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سازمان ملل جنایت اخیر علیه یک مرکز مذهبی و نماز گذاران را محکوم می کند و عاملین این اقدام باید مجازات شوند.

حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز جمعه هنگام ادای نماز جمعه رخ داد و شاهدان عینی گفته اند که سه مهاجم با سلاح گرم بر نماز گزاران آتش گشودند  و پس از آن جلیقه های انتحاری خود را منفجر کردند.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار به ۳۷ تن و تعداد زخمی ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است.

جمعه گذشته نیز مسجد شیعیان افغانستان در استان قندوز هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در آن ۱۵۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند و مسئولیت این رویداد را گروه تکفیری داعش برعهده گرفته بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مختار IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    حمله به نمازجمعه مسجد شیعیان افغانستان با هماهنگی آمریکا و همکاری و کمک طالبان صورت می گیرد قرائن و دلائل و منطق و عقل این را می گوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس