کد خبر 1286016
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کسب جایگاه نخست انتخابات عراق توسط جریان صدر

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات مدعی شد که «اعتراضات زیادی به نتایج انتخابات نشده وهمه چیز به صورت شفاف انجام شده است».

به گزارش مشرق، «حسین الهنداوی» مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات گفت که «کمیسیون انتخابات عراق قدرت انحصاری و تنها مرجع تصمیم‌گیری درباره نتایج انتخابات است نه دولت».

مشاور مصطفی الکاظمی که با شبکه خبری الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد که «اعتراضات زیادی به نتایج انتخابات نشده وهمه چیز به صورت شفاف انجام شده است».

بیشتر بخوانید:

نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود

الهندوای با بیان اینکه «دولت عراق از ناظران بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق دعوت کرده است»، تصریح کرد: «همه چیز شفاف انجام شد».

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات تأکید کرد که «در تمام شعب اخذ رای، نمایندگان نامزدها حضور داشتند».

وی گفت که «شکایات دریافت شده به نتایج اولیه انتخابات از نظر قانونی و از سوی کمیسیون انتخابات عراق مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

بیشتر بخوانید:

اعتراض به نتایج انتخابات عراق حقی مشروع است

 مشاور الکاظمی در حالی مدعی زیاد نبودن اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق شده که بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور بلافاصله پس از اعلام نتایج اولیه به خیابان‌ها آمده و مخالفت خود را با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات ابراز کردند.

همچنین بسیاری از شخصیت‌ها و ائتلاف‌های مهم عراق مانند «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر و حتی برخی از احزاب کردی عراق از جمله  حزب اتحاد میهنی کردستان به نتایج انتخابات اعتراض کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس