کد خبر 1286309
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
کشف درمانی جدید برای جلوگیری از پیری

گروهی از محققان انگلیسی موفق به کشف یک درمان جدید شدند که می‌تواند سلول‌های پیری بدن را از بین ببرد.

به گزارش مشرق به نقل از «Study Finds»، یک تیم بین المللی از دانشمندان روش جدیدی را برای از بین بردن آثار پیری و سلول‌های مرده در بدن ارائه کرده اند که راه را برای توسعه درمان‌های ضد پیری و همچنین درمان‌های جدید برای بیماری‌های مرتبط با سن باز می‌کند.  

دانشمندان دانشگاه لستر انگلیس با سایر محققان در سراسر جهان همکاری کرده اند تا آنتی بادی‌هایی را ایجاد کنند که سلول‌های پیری را که دیگر قادر به تقسیم نیستند، هدف قرار می‌دهند. این سلول‌ها نه تنها فایده‌ای در بدن ندارند بلکه باعث ایجاد شرایطی مانند بیماری آلزایمر، دیابت و حتی برخی از انواع سرطان نیز در بدن می‌شوند.

محققان در آزمایشات آزمایشگاهی توانستند این سلول‌های پیری را حذف کنند که باعث کاهش سرعت انحطاط نمونه‌های بافتی و افزایش عمر آن‌ها می‌شد،   چالش این تحقیقات این بود که بدانیم چگونه می‌توان به این موفقیت در انسان دست یافت.

در مطالعه جدید که نتایج آن در مجله Scientific Reports منتشر شد، این تیم توانستند آنتی بادی‌هایی را تولید کند که مانند بمب‌های هوشمند عمل می‌کنند، که می‌توانند سلول‌هایی را که دیگر تقسیم نمی‌شوند شناسایی کرده و از بین ببرند.

محققان این آنتی بادی‌ها را با دارویی که به طور خاص برای جستجوی نشانه‌ای از پیری سلول‌ها طراحی شده بود، ترکیب کرده و توانستند، هنگامی که آنتی بادی‌ها چنین سلول‌هایی را پیدا کردند، آن‌ها را از بدن خارج کرده و از تجمع آن‌ها و ایجاد بیماری جلوگیری کنند.

سالوادور مک کیب، محقق این مطالعه می‌گوید: داروی سنولیتیک یک گروه جدید از داروهاست که دارای پتانسیل بالایی برای کاهش اثرات پیری است، اما تا کنون نمی‌تواند سلول‌های پیری را بطور کامل شناسایی کند، بنابراین ممکن است عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

از این ایده می‌توان برای درمان سرطان نیز استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 2
    پس یک نفر مثل حضرت نوح با عمر 1100 سال و یا خضر نبی ع و حضرت مهدی قاِئم عج ، به طور واقعی می توانند زندگی داشته باشند و پیر و ناتوان نشوند . جالب شد . قدرت خدا را شاکریم .
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 0
      حضرت عیسی مسیح هم زنده است . خدایا از سر تقصیرات ما بگذر . آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس