کد خبر 1286371
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کشف تونل جدید اسرائیلی زیر مسجدالأقصی

یک پژوهشگر امور قدس از کشف تونل جدیدی که رژیم صهیونیستی در عمق ۱۵ متری زیر مسجدالأقصی حفر کرده است، خبر داد.

به گزارش مشرق، «فخری ابودیاب» پژوهشگر امور قدس گفت که رژیم صهیونیستی با کمک جمعیت شهرک‌نشینی «إلعاد» تونلی را در زیر مسجد شهرک سلوان به سمت مسجدالأقصی حفر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ابودیاب گفت که کارگران جمعیت إلعاد در پوشش اداره آثار باستانی رژیم صیونیستی تونلی را در زیر مسجد شهرک سلوان به سمت مسجدالأقصی حفر کرده و همچنان به حفاری در آن ادامه می‌هند.

کشف تونل جدید اسرائیلی زیر مسجدالأقصی +عکس

وی افزود که هدف از حفر این تونل، متصل کردن آن به شبکه تونل‌هایی است که در چند سال گذشته حفر شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، به گفته ابودیاب ۲۶ تونل در منطقه زیر عین سلوان به سمت مسجدالأقصی و بخش قدیمی قدس حفر شده‌ است.

کشف تونل جدید اسرائیلی زیر مسجدالأقصی +عکس

وی گفت که طول تونل جدید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر، ارتفاع آن بین ۱۸۰ سانتی‌متر تا ۲ متر و عرض آن بین یک متر تا یک و نیم متر است و در عمق ۱۵ متری از سطح زمین قرار دارد.

کشف تونل جدید اسرائیلی زیر مسجدالأقصی +عکس

این پژوهشگر امور قدس همچنین گفت که حفر این تونل نیز در راستای اقدامات رژیم اشغالگر برای اجرای طرح‌هایی در جهت نابودی هویت عربی و اسلامی شهر قدس، اعطای هویت یهودی به آن و ترویج روایت‌های ساختگی این رژیم برای خدمت به پروژه صهیونیستی صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی برای اجرای پروژه یهودی‌سازی بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالأقصی آن تلاش می‌کند و بیشترین تمرکز این پروژه نیز بر شهرک سلوان با هدف ایجاد معبد و موزه‌های یهودی جهت ترویج روایت‌های کذایی رژیم صهیونیستی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 1
    لابد دارن دنبال تابوت عهد می‌گردن، تابوت را بشکافند و ببینن رمزش چیه؟؟ در این زمانه وانفسا مقداری مانا درست کنن تا شاید دری به تخته بخوره و خودکفا بشن :-) :-)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس