برگزاری رزمایش پدافند هوایی ارتش جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش پدافند هوایی با استفاده از یگان‌های موشکی و حمله به اهداف فرضی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش پدافند هوایی  برای افزایش سطح  آمادگی نیروهای خود خبر داده است.

«وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» روز شنبه با اعلام این خبر افزود که هدف اصلی این رزمایش ارتقای مهارت پرسنل یگان پدافندی در مدیریت سامانه‌های موشکی‌های ضدهوایی و افزایش توان رزمی آنهاست. به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در طول این رزمایش خدمه رزمی استانداردهای استقرار سیستم موشکی ضدهوایی «اوسا» را تمرین کرده   و با دشمن فرضی که مرکب از انواع  پهپادها و جنگنده‌های نظامی است، درگیر می‌شوند.

اوسا، یک سامانه موشکی تاکتیکی سطح به هوای متحرک  و برد کوتاه ساخت روسیه است و برای درگیری با اهداف کروز ساخته شده است.

 وزارت دفاع جمهوری اذربیاجان بدون ارائه جزئیات بیشتر از این مانور از جمله مکان برگزاری و واحدهای شرکت کننده، مدعی موفقیت پرسنل پدافند هوایی خود در اجرای دستورات نظامی شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی است که جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه «حیتس-۳» (پیکان-۳) از رژیم صهیونیستی است. به نوشته وبگاه «اسرائیل هیوم» اگر این معامله صورت بگیرد، سامانه حیتس-۳ به تجهیزات نظامی گوناگونی که باکو پیشتر از تل‌آویو خریداری کرده، اضافه خواهد شد؛ تجهیزاتی از جمله پهپادهای انتحاری «هاروپ» و موشک‌های لورا.

گفته می‌شود که پس از جنگ قره باغ، بررسی خرید چنین جنگ‌افزاری ممکن است منجر به «تغییر دکترین نظامی» جمهوری آذربایجان شود یا به عبارتی تغییر وضعیت از حمله به دفاع.

در این گزارش همچنین به قیمت هر فروند موشک سامانه حیتس اشاره و عنوان شده است که قیمت هر فروند موشک این سامانه ۲.۲ میلیون دلار است و تل‌آویو با این معامله سود خوبی به جیب خواهد زد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌وگو با «نشریه دفاع ملی روسیه» گفته بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

علی‌اف تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

ارتش جمهوری آذربایجان چندی لاست که با ادعهای ارتقا توان کیفی نیروهای خودذ در حال برگزاری رزمایش‌های مختلف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 9
    مثلا خواستن مقابله به مثل کنند فکر میکنند با چند تا سامانه ای که به راحتی جمینگ میشه میتونن جلوی صدها موشک زمین به زمین و کروز دوام بیارن کافیه ارمنستان رو به این موشکها تجهیز کنیم در این امر جای شک و تردید نیست.
  • تندیس IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    11 21
    رفتار کشور اذربایجان مثل بچه ها ی است که میخوان بگن بزرگ شدن و رفتار بزرگترها رو تقلید میکنن . جالب اینکه هر رزمایشی که ایران برگزار میکنه ، این دوقلوهای افسانه ای یعنی اذربایجان و ترکیه نیز سریع تقلید میکنن که بگن بعله ما هم چندتا تار سبیل پشت لبمون دراومده . چند روز قبل بود که ایران رزمایش پدافند هوایی اونهم تو کویر سمنان داشت و ربطی هم به مرز و کشور اذربایجان نداشت که بلافاصله اذربایجان هم با چندتا اسلحه استیجاری از اسراییل و دادش بزرگه یعنی ترکیه و از بقیه شروع به تیر انداختن تو هوا کرد . خب دیگه این جوجه خروس هم گاهی جیغی میکشه که بگه منم خروسم .
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 7
      احسنت
  • .. IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 6
    سلام،فقط نگاه کنید،این رژیم باکو،چطور داره! گندگویی میکند! یعنی به ظن خودش داره،پاسخ رزمایش های ما رو میده؟! رژیم باکو دقیقا چی از خودش داره؟! فکرش،تجهیزاتش و همه چیزیش وارداتی! چی داره که به جهان عرضه کنه! جزء یک حکومت لائیک و سکولار دسته صدم! زیر دست امریکا و غرب
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 6
    استاندار صهیونیست یهودی باکو
  • پسر IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 6
    بریم استان اذربایجان شمالی پس بگیرم هم نظامی و هم حقوقی
  • NL ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 9
    برای نجات خود مردم کشور آذربایجان هم شده باید به ارمنستان موشک فروخت. چرا پایگاه نظامی ایران در ارمنستان تاسیس نشود وقتی میتواند؟؟
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 0
      روسیه و ارمنستان هم میزارن که پایگاه بزنی
    • اذربایجانی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      7 0
      ارباب پوتین اجازه دخالت و تاسیس پایگاهه ایران تو قفقازو نمیده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 2
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش)
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 2
    مگه اسراييل در سوريه به اهداف و سلاح هاي ايران حمله نميكنه؟ طبق مفاد قوانين بين الملل ايران حق اقدام متقابل داره چرا ازش استفاده نمي كنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس