کد خبر 1286630
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
انصارالله: درخواست واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های امن، نشان دهند‌ه ارتباط آمریکا با داعش است

سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های امن در مأرب به بهانه عبور و تردد مجروحان، بر ارتباط آمریکایی‌ها با داعش و القاعده دلالت دارد.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه توئیتر خود در رابطه با درخواست آمریکا برای باز کردن گذرگاه‌های امن جهت تردد شبه نظامیان و عناصر مسلح در استان مأرب نوشت: این درخواست سند محکومیت آمریکایی‌ها است و نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با عناصر القاعده و داعش که در شهرستان العبدیه استان مأرب شکست خوردند، در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه جنبش انصار الله یمن درباره تحولات افغانستان، لبنان و سوریه

وی در ادامه رشته توئیت خود تصریح کرد: با نزدیک شدن نیروهای یمنی به آخرین پایگاه‌های شبه نظامیان ائتلاف و عناصر داعش و القاعده در مأرب، فریاد آمریکایی‌ها بلندتر شده و ادعا می‌کنند که خواهان صلح هستند، این در حالی است که آنها دشمن صلح یمن و کل جهان هستند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا مدعی شده که «اقدامات حوثی‌ها باعث آوارگی داخلی بیشتر یمنی‌‎ها شده است». وزارتخانه یادشده از آنها خواست  تا «فوراً اجازه عبور غیرنظامیان و مجروحان را بدهند».

این درخواست آمریکایی‌ها از انصارالله در حالی مطرح می‌شود که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به تازگی موفق شدند منطقه راهبردی «العبدیه» در نزدیکی شهر مأرب را تحت کنترل خود درآورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس