حامد کرزی

منابع اعلام کردند که روسیه علاوه بر طالبان از رئیس جمهور سابق افغانستان و رئیس سابق شورای عالی مصالحه این کشور برای حضور در نشست مسکو دعوت کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع نزدیک به «عبدالله عبدالله» رئیس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان به «طلوع نیوز» گفت که روسیه از عبدالله و «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان برای حضور در نشست مسکو دعوت کرده است.

این منبع جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده و تاکنون کرزی و عبدالله نیز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده‌اند.

سومین نشست مشورتی مسکو ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) برگزار می‌شود و قرارا است «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در این نشست عازم مسکو شود.

به گفته «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه، در این نشست مسکو قرار است مشورت‌های خود را درباره چگونگی حل و فصل سازنده مشکلات افغانستان به طالبان منتقل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین تصریح کرد که مانند بسیاری از دیگر کشورها، برای روسیه مسئله مبارزه با مواد مخدر و مقابله با تهدیدات تروریستی در اولویت قرار دارد.

گفتنی است که نشست مسکو سال ۲۰۱۷ میلادی براساس سازوکاری شش جانبه جهت مشورت بین نمایندگان روسیه، افغانستان، چین، پاکستان، ایران و هند پیرامون مسئله افغانستان ایجاد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس