کد خبر 1287573
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
آتش بس از ادعا تا واقعیت / حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد

منابع رسانه‌ای یمن دوشنبه شب گزارش دادند که ائتلاف سعودی همچنان یمن را آماج حملات هوایی قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، براساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان امروز  ۳۱ بار مناطقی را در سه استان مأرب، الجوف و البیضاء هدف قرار دادند.

منطقه "المرازیق" در شهر "خب والشعف" از توابع استان الجوف در شمال غرب یمن نیز روز شنبه ۱۶ نوبت توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران شد.

حملات همه جانبه ائتلاف سعودی به یمن پس از آن رخ می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه این کشور جمعه شب خواستار زیر فشار گذاشتن انصارالله برای قبول آنچه وی "طرح ریاض برای آتش‌بس در یمن" خوانده بود، شد.

وی ادعا کرده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح آتش‌بس عربستان که در ماه مارس ارائه شد، پس از آن روی داد که نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس