حسینی: ایجاد درگیری میان مسلمانان خواسته دشمن است - کراپ‌شده

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: چرا باید برخی ملت‌های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می بینیم؛ این چیزی است که دشمن می خواهد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)گفت: اگر ما درست عمل کنیم و  رفتار ما  به گونه ای باشد که امت واحده باشیم، دنیا به ما چشم خواهند دوخت و از ما درس خواهند گرفت.

وی افزود: اگر به جای نزاع، کشمکش و درگیری، آیه «انما المومنون إِخوة» را متجلی کنیم و در رفتار و گفتارمان آن را نشان دهیم مسلمانان دیگر هم یاد خواهند گرفت.

حسینی تاکید کرد: چرا باید برخی ملت های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می بینیم؛ این چیزی است که دشمن می خواهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیاتی که درباره تعاون، همکاری، همیاری و همدلی وجود دارد، گفت: حتی ما اگر این آیات را هم نداشتیم عقل حکم می کرد که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و توسعه پیدا کنیم باید به جای کشمکش و نزاع، دست به دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می شود.

وی افزود: ما امتی و ملتی هستیم که می توانیم تمدن ساز باشیم و اینها شعار و حرف نیست، و در گذشته می بینید چه دانشمندان، حکیمان و بزرگانی داریم که هنوز هم به آنها افتخار می شود.

حسینی یادآور شد: حضرت امام، هفته وحدت را نامگذاری کردند و جمهوری اسلامی هم آن را با قدرت پیگیری می کند و به گونه ای نیست که بگوییم شعار می دهیم. حتی رهبر انقلاب هم فرمودند برخی از این شیعیانی که تفرقه ایجاد می کنند و به جای هفته وحدت بحث هفته برائت را مطرح می کنند، شیعه انگلیسی هستند.

حسینی در ادامه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به شرکت کنندگان مراسم، تاکید کرد: آیت الله رئیسی بسیار علاقه مند هستند در این گونه محافل و مراسم مختلف در شهرهای مختلف شرکت کنند. انشالله این روحیه همه مسئولان باشند که از نزدیک مسائل را لمس و درک کنند و مشکلات مردم را ببینند.

وی با بیان اینکه انشالله روز به روز شرایط بهتر شود، گفت: در همین داستان واکسن دیدید که می گفتند که کلی زمان می برد تا نوبت ما شود اما به لطف خدا و تلاش دولت مشکلات حل و این گره باز شد. در حوزه‌های دیگر اگر ما تلاش کنیم و بر حل مسائل متمرکز شویم و اگر به تعارض  منافع نباشد و به دنبال منافع خود نباشیم مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان با تبریک مجدد میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: پیامبر نیامده ما را فقط به دعا و عبادت فرا بخواند، پیامبر آمد که هم دنیای ما آباد شود و هم در آخرت عاقبت به خیر شویم و به جای اینکه بخواهیم به حقوق دیگران تعدی کنیم، ایثار و فداکاری داشته باشیم و برای مردم آرامش و امنیت  ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودسلمانی mahmoudsalmani110 IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    وحدت یعنی همین! باهم باشیم، قوی تریم!
  • محمودسلمانی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    بازو مصاف تفرقه رفت وبهم شکست، او را به چنگ تفرقه زخمی دگر مزن.. سیلی زدش که حبل الهی جدا شود، با جهل نو به درب فروزان تبر مزن یاغی بزد ز بیت محمد جدا شوی، ضرب وشرر به باب رسالت، ز سر مزن زندان منتقم مکن از این طویل تر قفلی دگربه محبس غیبت دگر مزن.. تو هم مزن ... مزن ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس