آمادگی وزارت امور خارجه برای توسعه زبان فارسی در خارج از ایران

وزیر امور خارجه ضمن ارزشمند توصیف کردن فعالیت‌های بنیاد سعدی، بر آمادگی همه جانبه وزارت امور خارجه جهت ارائه هرگونه تسهیلات در توسعه زبان فارسی در خارج از ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با غلامعلی حدادعادل، در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌های گسترده بنیاد سعدی در حوزه گسترش زبان فارسی در خارج از کشور قرار گرفت و در خصوص برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

دیدار رئیس رسانه ملی با اهالی شعر و ادب +فیلم

در این ملاقات، وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از شخصیت دانشمند و ممتاز علمی و ادبی غلمعلی حداد عادل، از سال‌ها فعالیت‌ هدفمند و تاثیرگذار و همچنین خدمات ماندگار ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگ و تمدن ایران قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت گسترش زبان فارسی در خارج از کشور به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار تمدنی جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش منحصربفرد زبان فارسی در معرفی فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی کشورمان، فعالیت‌های بنیاد سعدی در این رابطه را بسیار ارزشمند دانسته و بر آمادگی همه جانبه وزارت امور خارجه جهت ارائه هرگونه تسهیلات در توسعه زبان فارسی در خارج از ایران تاکید کرد.

حداد عادل نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های بنیاد سعدی در امر آموزش، ترویج و استانداردسازی زبان فارسی در سطح بین‌المللی و همچنین تدوین کتب آموزش زبان فارسی متناسب با کشورهای مختلف، اقدامات این بنیاد را به منظور ارائه مدلی واحد و علمی در شناساندن ادبیات غنی زبان فارسی، موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده و با قدردانی از کلیه اقدامات و همکاری‌های وسیع صورت گرفته از جانب وزارت امورخارجه، برخی انتظارات و درخواست‌ها از دستگاه دیپلماسی کشور در امر توسعه هرچه بیشتر زبان فارسی را مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 2
    میخواین تو خارج فارسی تبلیغ کنید
  • تندیس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    ترویج زبان شیرین و گرانسنگ فارسی در همه دنیا باعث استفاده از مزیتهای فراوان فرهنگ و ادب فارسی در میان ملتها خواهد شد اما با این سرعتی که این زبان دلنشین در وطن خود مورد بیمهری فرهیختگان و عامه شده و کلمات و حتی جملات بیگانه را جایگزین واژگان غنی پارسی میکنند میترسم دیگر چیزی از زبان فارسی باقی نماند . متاسفانه این زبان بیشتر در مجامع علمی کشور و در میان دانشمندان و فرهیختگان و خواص جامعه مورد هجوم کلمات بیگانه قرار گرفته است و فرهنگستان زبان فارسی نیز چونان لاکپشتی پیر گاهی قدم ناچیزی برمیدارد که تاثیر زیادی در برابر این هجوم ندارد . جا دارد فرهنگستان توسط افرادی اداره شود که شب و روز در پی حفظ و توسعه این زبان باشند نه افرادی که مسئولیتشان در فرهنگستان یک مسئولیت فرعی و حاشیه ایست
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    در راستای پالایش زبان پارسی از واژگان بیگانه هم بکوشید . برای بسیاری از واژگان بیگانه برابرهای شایسته ایی در زبان مان است که نیاز داره رسانه ها، آموزش و پرورش و دیگر سازمان های دولتی در راستای جایگزینی آنها بکوشند.
  • علیرضا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    شماها خیلی کاربلدید اصل 15 قانون اساسی رو اجرایی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس