کد خبر 1288671
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
چه زمانی کودک به توجه نیاز دارد؟

والدین باید در هر شرایطی به کودکان توجه کنند چرا که غفلت از او می‌تواند منجر به اثرات منفی طولانی مدت و کوتاه مدت در کودک شود.

به گزارش مشرق، والدین باید همیشه و در همه شرایط تمامی رفتارهای کودک را زیر نظر داشته باشند و به آن توجه کنند. توجه بیش از حد یا توجه کمتر از حد نیاز، هر دو عامل آسیب به کودک هستند. هنگامی‌ که کودکان به توجه نیاز دارند رفتارهایی را انجام می‌دهند که در واقع به نوعی جلب توجه کنند و این درست زمانی است که والدین به کودک کم‌توجهی و یا بی‌توجهی کرده‌اند.

انجام آهسته کارها

کودکانِ بسیار خلاق، گاهی اوقات بیش از بقیه نیاز به توجه دارند. آنها سعی می‌کنند هنگام صبح کارهای خود را خیلی آرام و کند انجام دهند و شما به آن ها غر بزنید، به آن ها کمک کنید و به یک نوعی به آنها توجه نشان دهید.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    عدم توجه به کودک یعنی وقتی میخنده بهش بخندی، گریه کرد بری سمتش نازش کنی، باهاش بازی کنی، با ملایمت باهاش رفتار کنی، در نگاهت و رفتارت مهربونی باشه، هیچوقت تنهاش نزاری. هزاران بررسی که توی اینترنت و یوتیوب هم موجوده نشون میده اثر عدم توجه به کودک از کتک زدن یا آزار کودک اگه بیشتر نباشه حداقل به همون اندازه مخربه و باعث میشه معماری مغز در کودک شکل نگیره. Childhood emotional neglect رو سرچ کنید ببینید چه بلایی سر بچه هایی که بعدا بزرگ میشن جامعه رو بدست میگیرن میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس