کد خبر 1288719
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
وام مسکن از محل اوراق افزایش یافت

تسهیلات جعاله مسکن برای تکمیل و تجهیز واحد مسکونی به افراد دارای خانه پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، وام جعاله از جمله تسهیلاتی است که افراد برای تکمیل و تجهیز واحد مسکونی به شرط اینکه خانه‌ای را خریده باشند می‌توانند دریافت کنند.

در سال‌های اخیر در پی افزایش قیمت مسکن و تورم بالا در این بخش بازسازی منازل از جمله گزینه‌های خانوار محسوب می‌شود که نسبت به خرید خانه جدید هزینه بسیار کمتری دارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

برای دریافت تسهیلات جعاله لازم است خانه دارای یکی از نواقص ساختمانی یا نیازمند یکی از اقدامات حفر چاه، نقاشی و کاغذ دیواری، خرید انشعابات، محوطه سازی، نرده و حفاظ، کابینت، لوازم بهداشتی و شیرآلات، درب پارکینگ و انباری ها، آیفون تصویری، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، نصب موکت، پارکت و لمینت، کلید و پریز، درهای چوبی، فرش کف پیلوت و زیرزمین، کولر، آسانسور، سیستم اعلام و اطفای حریق، تجهیز موتورخانه، ژنراتور برق اضطراری، سیستم مدیریت ساختمان، سقف کاذب پارکینگ و نماکاری باشد تا بتواند تسهیلات جعاله را دریافت کند.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات بعد از مراجعه به بانک مسکن و افتتاح حساب باید تقاضای کتبی جهت دریافت تسهیلات را تکمیل کنند و سپس مدارک هویی و مدارک مالکیتی به همراه پروانه ساختمانی را به بانک ارائه دهند.

اواخر شهریور ماه بانک مرکزی افزایش سقف تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مسکن ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه بانک مرکزی مبلغ تسهیلات جعاله (تعمیر) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که پیش از این ۴۰ میلیون تومان بود با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸۰ میلیون تومان رسید و اعطای این تسهیلات به صورت همزمان یا غیر همزمان به گیرندگان تسهیلات خرید، امکان پذیر است.

برای دریافت ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیاز به خرید ۱۶۰ برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات است که با در نظر گرفتن قیمت هر برگه اوراق حدود ۷۰ هزار تومان، در کل باید حدود ۱۱ میلیون تومان برای خرید اوراق در ابتدای دریافت وام پرداخت شود.

بازپرداخت تسهیلات مسکن ۵ ساله با سود ۱۷.۵ درصد است و مبلغ قسط تسهیلات ماهانه حدودا ۲ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس