کد خبر 1288776
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
سفارت ایران نمایه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در پاسخ به اتهامات رئیس‌جمهور آذربایجان مبنی بر همکاری ایران و ارمنستان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا گفت: کشورها از مبارزه گسترده ایران با قاچاق مواد مخدر بی‌خبرند

به گزارش مشرق، سفارت ایران در ارمنستان به اتهامات «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مبنی بر اینکه ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا تبانی کرده و از منطقه قره‌باغ کوهستانی برای این منظور استفاده کرده‌اند، واکنش نشان داد. 

سفارت ایران در پاسخ به درخواستی برای اظهارنظر از سوی «آرمن‌پرس» گفت که بسیاری از کشورها در واقع از مبارزه گسترده ایران با قاچاق مواد مخدر بی‌اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید:

این اظهارات غلط پاسخ درخوری را می‌طلبد

این سفارتخانه افزود: در پاسخ به اتهامات خطاب به جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در ۱۵ اکتبر، قابل توجه است که ایثار هزاران شهید و مجروح در چهار دهه گذشته تنها بخش کوچکی از تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با این پدیده شوم بوده که بارها توسط سازمان‌های بین‌المللی مربوطه به تأیید رسیده است.

به گزارش آرمن پرس، جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر با کشورهای همسایه همکاری نزدیکی دارد که در همان دیدار توسط نخست‌وزیر ارمنستان در پاسخ به اتهامات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به آن اشاره شد. این گزارش افزود، قابل ذکر است که بر اساس اظهارات رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای سال ۲۰۲۱ مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با مقامات جمهوری آذربایجان در خصوص شبکه‌های قاچاق مواد مخدر در ۱۴۰ مورد، تبادل اطلاعات داشته‌اند.

طبق این گزارش، ایران به دلیل واقع شدن در نزدیکی برخی از مراکز اصلی تولید مواد مخدر در جهان، فشارهای زیادی را در جریان مبارزه با گردش غیرقانونی مواد مخدر متحمل می‌شود. به نوشته آرمن پرس، بر اساس گزارش‌های رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران که به سازمان‌های بین‌المللی ارائه شده است، در سال ۲۰۲۰ نهادهای مجری قانون ایران بیش از ۱۱۷۷ تن مواد مخدر را ضبط و درگیر بیش از ۳۰۰۰ درگیری مسلحانه در مبارزه با قاچاقچیان شدند که متأسفانه منجر به کشته شدن ده مامور پلیس شد. در سال ۲۰۲۱ هم علیرغم مشکلات مربوط به تحریم‌های اقتصادی، مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر-که مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت است-نتایج بیشتری به همراه داشت. تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باعث ثبت بالاترین شاخص با اختلاف زیاد در سطح جهان در کشف مواد مخدر از سوی ایران شد.

به نوشته این رسانه ارمنستانی، شاخص حجم مواد مخدر حاصل از تریاک کشف شده توسط ایران در سال‌های گذشته، ۵۰ درصد بیشتر از رقم کلی جهانی بوده است. 

به گزارش فارس، پیش‌تر «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای عجیب علی‌اف را قویا تکذیب کرده و آن را ساختگی خوانده بود.

وی در واکنش تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفا در راستای منافع رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تأکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی ۴ دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر می‌باشد که بارها و بارها توسط نهادهای بین‌المللی ذیربط مورد تأیید قرار گرفته است. 

خطیب‌زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت تصریح  کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    69 19
    قار قار کردم علی آف و رژیم باکو تا یک جایی ادامه داره بعد اون دیگه باید منتظر خیلی چیزها باشند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    40 14
    الهام خانم غلط کرد
    • فربد IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 6
      صرف نظر از بحث سیاسی خاک دو عالم بر سرت! مگه خانم بودن فهحشه؟ زشته به خدا اینجور نگاه جنسیتی داشتن زن بودن فحش نیست مادر و خواهر ما مایه افتخار ما هستن بیایم یک بار برای همیشه افتخار مرد بودن و ننگ زن بودن رو از فرهنگمون بر داریم و انسان بودن و انسانیت داشتن رو جایگذینش کنیم
    • میشاییل شوماخر IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      فربد جون فحشه درسته و جایگزین ،در ضمن در بند قافیه نباش،فکر کنم تازه این طرفها پیدات شده چون این بنده خدا اولین کسی نیست که چنین جمله ای در وصف علی اف نوشته،ژرف که بخوای بنگری،پر بیراه هم نگفته و دیگران هم نگفتن ! قضیه هم اون جوری نیست که شما پای فمینیسم و شووینیسم رو وسط کشیدی،حالا تازه اومدی تو باغ نیستی کم کم برات جا میفته عادت میکنی! منم اولش که اومدم مشرق مدام میزدم جاده خاکی‌، الان در حد شوماخر هستم فرمول یک گراند پرایس !! خاک دو عالم که گفتی ،اون عالم اگه خاک بهشت باشه که فوق العاده است!! هر چی میخوان بذار بریزن سر آدم!! جهنم هم که گویا خاک نداره کلا آتیشه که از اول بنیادش آتیش با خاک دشمن بوده!! خاک این عالم هم به جون میخریم اگه اون عالم خاک بهشت بخوان بریزن سرمون!! اصلا قراره بریم زیر خاک این عالم دیگه تا بعد دوباره بیایم بیرون در رستاخیز..اصلا ما خودمون از خاک آفریده شدیم....پووووففف بحث فلسفی و سنگین شد!! دوستان دقت کنید دیگه الهام خانم نگید،الهام آقا بگید.
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      برای مرد که خانم باشه فحشه و بالعکس. هرکس باید در جای خود باشه.مردی که ادای زن در بیاره واقعا توهین هم به زنان و هم به مردان هست. مخصوصا علی اف صهیونیست
  • سوسان IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    24 46
    از کشور اسلامی هیچی بعید نیست دولتی که جیب ملت خودش رو میزنه مثل سگ جهنم میتونه هر غلطی بکنه
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 3
      عزیزان دقت کنید این سوسان جون داره از زبان آذربایجان مینویسه و علی اف،در واقع داره اعترافات اون رو میگه،چیزی تو مایه های شکر قهوه ای خوردن و این حرفها و این چیزها...در واقع داره میگه که دولت باکو چه مدل کشور اسلامی هست.. سوسان جون آدمو یاد اونایی میندازی که از اردوگاه اشرف فرار کردن و افشاگری میکنن ..سوسان جونِ کی بودی تو...نکنه سگ دربون جهنم پاچه تو رو گرفت فرار کردی از جهنم...
  • CA ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    51 16
    الهام به زعم خودش کفتارزاده باید بداند فاصله بین تخت شاهی تا گور سرد تر شدن لب ولی امر مسلمین هست.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 3
    الی اووووف
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 4
    الهام شوهر میخواد
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 1
    چقدر این پاسخ جناب موسوی کوبنده بود
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 1
    الهام علی
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 2
    چقدر ضعیف عمل کرده ومی کنیم که یک کشور زپیتی جلوی ما عرض اندام می کند
  • DK ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 2
    ا‌ز خزر تا خلیج عرب را به جبهه تبدیل خواهیم کرد ، فقط فرمان بده . سه بر صفر به نفع اذربایجان شمالی بود حالا شد شش بر صفر
    • بهزاد AZ ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 1
      غیر نظامیان ایران برادران آذربایجانی ها هستند. حمله فقط به زیرساخت و مراکز نظانی
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      ایران بازنده ی اصلی تنش با اذربایجان بود به دلایل زیر : ۱_افزایش نفرت ترکها از ایران و در نتیجه افزایش سرعت تجزیه ایران ۲_ وقتی اذربایجان جاده گوریس گاپان را باز نکرد این احمق ها با اراده آریایی و با برادران ارمنیشان رفتند جاده جدید بسازند اما در منطقه کوهستانی که با امکانات ایران و ارمنستان به این راحتی ها هم نیست و خیلی طول میکشه و جاده ای هم که برای پروپاگاندا ساخته اند به درد گاری میخوره ۳_ ایران به دلیل مشکلات اقتصادی هرچند وقت یکبار از اذربایجان وام می‌گرفت در مورد کرونا هم اذربایجان به ایران چندین میلیون دلار کمک کرد که دیگه نمیکنه
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    دوست من حالا بخواب بعداً جواب میدی. کلا دوزاری سیاست ما کجه خیلی دیر می‌فهمه و دیر تر جواب میده.
  • لیلا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 1
    الهام مگه کوری درسال چقدر هزینه ایران صرف مبارزه باقالا مواد مخدر میشه مگه کوری ایران سالانه چه دسته گلایی درراه مبارزه بامداد مخدر شهید می ده
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 1
    کی‌گفته ایران استاندار زن نداره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس