کد خبر 1288807
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏ببینید دوستم برام چی نوشته... 

دوست افغانستانی که ۳۵ سال قبل در ایران متولد شده، افغانستان رو ندیده و اصلا خودش رو ایرانی می‌دونه

هنوز زمان رسیدگی به این همه مشکلات مهاجران نرسیده؟؟

هنوز زمان تصویب قانون جامع مهاجرت نیست؟

آیا زمان تصویب قانون جامع مهاجرت نیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • موبین IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    7 8
    اعطای تابعیت خصوصا به اقوامی که زمانی جزء قلمرو ایران بوده و هنوز هم در محدوده فرهنگی تمدنی ایران ساکنند کاملا عقلانیست
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      6 2
      خیر اینطور نیست چون اینها خودشون خاک و سرزمین مستقل دارن و حضورشون نباید بیشتر از این در ایران ادامه پیدا کنه.حقوق ایرانی ها کاملا تضییع میشه،مگه خودشون مملکت ندارن؟
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      5 1
      برو بابا خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه یه جور میگن انگار از کره مریخ اومدن سیاره زمین بی آب و دون موندن هیچ کجا هم خونه و زندگی از خودشون ندارن خونه ات افغانستانه برگرد خونه ات اینهمه آواره فلسطینی آرزوشه برگرده سرزمین خودش اینهمه یمنی داره میجنگه برای وطنش یه جو غیرت نداره افغانی واسه کشورش؟ ایران به دنیا اومدی که اومدی ما چیکار کنیم پررو تشریف داری افغانستان برو به شکل قانونی زندگی کن ما مگه جور کش شما هستیم ؟ ما اگه نخوایم اینجا باشین کی رو باید ببینیم بیجا میکنی تابعیت ایران میخوای وقتی خودت خاک مستقل داری چه خیری از افغانی رسیده به ما دو دستی هم خاک خودمون رو به اسمش سند بزنیم بشه ایرانی،‌هی ما میگیم نره اینا میگن بدوش! این قصه ها رو برو جای دیگه تعریف کن جایی که توش به دنیا اومدی خاک ماست حق بچه های ایرانیه برو پی کار خودت توی خونه خودت اینجا به دنیا اومده باشی افغانی هستی نه ایرانی برو کشور خودتو آباد کن بسه دیگه چهل سال بهشون رو دادیم از سر و کول ما افغانی میره بالا کارگر ما فدای شما شده حق و حقوقش ما دوست نداریم افغانی هویت ایرانی بهش داده بشه کم از دست شما آزار ندیدیم رسمی هم خودآزاری کنیم!؟ بدو فقط جایی که بهش تعلق داری یعنی افغانستان دیگه کافیه هرچی بهتون رو دادیم..
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      5 0
      دوست گرامی افغان روزگارانی تا مصر و شامات فلسطین و آناتولی تا عراق و بحرین و یمن و شیخ نشین های کنونی حوزه خلیج پارس تا افغانستان ترکمنستان قرقیزستان ازبکستان تاجیکستان گرجستان ارمنستان آذربایجان باکو و .... چطوره که به همه این مردمان تابعیت ایرانی بدهیم ؟ خسته نباشی واقعا" !!! حاتم طایی شدن از کیسه خلیفه چه آسان می‌شود !!!
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      2 0
      تاریخ رو بخوانید : در گذشته در دوران ایران باستان بخش بزرگی از جهان آن روزگاران تحت قلمرو حکمرانی ما ایرانیان بوده آیا به صرف این موضوع باید به همه این سرزمین ها و ملت ها شناسنامه و هویت و اقامت در ایران را واگذار کنیم ؟ !!! ؟
    • ننگ بر کاپیتولاسیون IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      4 0
      وظیفه ما در قبال مردم ایران هست و رسیدگی قانونی به تمام جنبه های زندگی ایرانی ها،نه اتباع بیگانه به خصوص مهاجران غیرقانونی،مگر هرکجای دنیا حتی افغانستان،اول شهروند خود را رها میکنه به دیگران تابعیت میده؟مگر کشوری به نام افغانستان وجود خارجی نداره؟در دنیا چنین کشوری به رسمیت شناخته نمیشه؟!که اتباع افغان از ما توقع دارن،حقوق مردم ایران رو فدای اونها کنیم؟خودشون کشور ندارن؟خاک مستقل ندارن؟چه کسانی باید افغانستان رو بسازن؟چه کسانی باید شهروند افغانستان باشن؟امریکایی ها استرالیاییها انگلیسی ها و ..و ..اونها باید بیان شهروند افغان بشن؟!!قانونی که بخواد حق مسلم ایران و ایرانی رو بده به یک تبعه کشور دیگه که سالها با مهاجرت بی رویه و غیر قانونی و با مشکلات عدیده فراهم کردن برای ایران و ایرانی جا خوش کرده و نه تنها حاضر نیست برگرده به کشور مستقل خودش بلکه توقع بیجا داره بهش تابعیت ایرانی داده بشه فقط چون در خاک ایران به دنیا اومده،ظلم آشکار در حق مردم ایران و فرزندان ایران هست،ما باید به ایرانی هایی که از پدر و مادر ایرانی در سراسر دنیا به دنیا آمدن و ایرانی الاصل هستن،تابعیت ایرانی وطن آبا و اجدادی شون رو بدیم که برگردن به ایران تا ایران رو بسازیم و آبادتر کنیم،نه به کسانی که اینجا غیر قانونی یا قانونی حضور دارن و کشورشون پر از تنش و درگیری و جنگ هست و البته بیم تجزیه خاک ما و خاک خودشون توسط انواع و اقسام دشمن وجود داره!فراری از افغانستان نباشید،چرا که شما افغان هستید و نه ایرانی.نیاز کشور افغانستان به شماست یا به بیگانه ها؟مگر کاپیتولاسیون شاخ و دم داره؟چه موقع زمان برگشتن و ساختن و آباد کردن و زندگی کردن در خاک افغانستان فرا میرسه؟!تا آخر دنیا میخواهید آواره و در به در و سر بار و طفیلی دیگران به خصوص ما که گناه کبیره کردیم انگار که همسایه شما شدیم باشید؟ هر وقت ظلم های چنگیز و اشرف افغان و محمود افغان و..و..و..یادمون رفت،اون موقع درخواست بی جا داشته باشید که باز هم پاسخی نداره،چون شما افغان هستید و نه ایرانی‌،کشور و خاک و هویت افغانستانی دارید که به شما و حضور شما احتیاج مبرم داره،به ویژه با میزان زاد و ولد نجومی شما که به اندازه کافی آسیب به بافت جمعیتی بومی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و ..ما زده است..ننگ بر کاپیتولاسیون.ننگ بر قانونی که ضد ایران و ایرانی باشه.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    7 2
    سلام .دوستتون افغانستانی هستند و افغانستان هم بغل خراسانه . چه تفاوتی بین این طرف مرز واونطرف مرز . چون دوستان افغانستانی که برگشتند شهری مثل هرات اصلا تفاوت رو اونچنان احساس نمیکنند . افغانستان که یه قاره دیگه نیست بگیم خیلی تفاوت فرهنگیه .مسلمونن وزبونشونم که بلدی واکثرشونم ایران بودند که برگشتند داخل کشورشون . ایشون باید برند سرزمین خودشون . کل دنیارو قرار نیست که بگردید . به عنوان یه ایرانی دوست شمارو ایرونی نمیدونم ودوستتون افغانستانی هستند واگر قرار باشه به افغانستانیها شناسنامه ایرانی بدیم از این به بعد هر افغانستانی شال وکلاه میکنه میاد ایران وتکثیر میشه به امید سی سال بعد که یه ادمی مثل شما جو گیر بشه بنویسه قانون مهاجرتو عوض کنید . احساساتتو کنترل کنید و روابط دوستیتونو وارد مسایل مملکت نکنید .
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      4 0
      دقیقا همینه،احساسی تصمیم گرفتن و تابعیت ایرانی دادن به اینها همان و به چاه افتادن و ضربه خوردن از افغان ها همان،دوست افغانستانی این خانم هم مثل تمام افغانها باید برگرده به افغانستان انگار ما تعهد دادیم تا پایان دنیا به این ها سواری بدیم‌،مظلوم نمایی و ننه من غریبم بسه دیگه،برو کشور خودت قانونی زندگی کن، حق یک شهروند ایرانی چرا باید به یک مهاجر افغان داده بشه،مگه خودش خاک نداره. چهل سال تحمل کردیم حالا میخوان مادام العمرش کنن،لعنت بر کسی که بخواد چنین ظلمی به ایرانی ها کنه و چنین قانونی به خاطر افغانی ها وضع کنه ما خودمون جوان داریم آینده میخواد پیری جمعیت ما مگه باید با اینا که از گوش و چشمشون هم بچه در میاد ،جبران بشه،تخم ریزی اینا رو کی میخواد جمع کنه پاشو بابا برگرد کشورت شورشو درآوردن،خودمونو ایرانی میدونیم!! بیخود میکنی خودتو ایرانی میدونی،کشور تو افغانستانه و تا آخر دنیا هم افغانی هستی،ایرانی هم نباید اجازه بده بیشتر از این اینجا بمونید.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 6
    قانون های مهاجرتی ایران بسیار غیر انسانی، غیر عقلانی و نژاد پرستانه است. مخصوصا درباره افغانستانی ها و عراقی‌ها. انشاالله در این دوره به این معضل رسیدگی شود. ما باید فراتر از محدوده کنونی مرزهای ایران فکر کنیم.
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      3 0
      خیر ما نباید به دام یک کاپیتولاسیون دیگه بیفتیم،حرف نابجا نزن،ایران سرزمین ایرانی هاست و به اندازه کافی قانون های هست که برای رسیدگی به وضع زندگی خود ایرانی ها زیر پا گذاشته شده،افغانستان همسایه ماست و عراق هم همینطور دو کشور مستقل که هر دوی اینها حضور امریکا رو تجربه کردن در خاک خودشون این سالها،تابعیت دادن به بیگانه کار درستی نیست چون آینده سیاسی اجتماعی و فرهنگی ما رو به خطر میندازه ،این اتباع هم خودشون کشور دارن و وظیفه شون هست برن کشورشون رو بسازن و بهش خدمت کنن که دیگه پای امثال امریکا به منطقه باز نشه که هم برای اینها ضرر داره هم برای ما ،کشور خالی از افغان میشه لانه استعمارگران که همین رو میخوان،افغان نباشه که بشه غارت کرد،لطف کنید لفاظی نکنید هر کشوری قوانین تابعیت خودشو داره که اگر به نفع بیگانه زیر پا گذاشته بشه دودش توی چشم خودمون میره،اینها افغانستانی هستن و نه ایرانی ،بیخودی با کلمات بازی نکنید و حرف نژادپرستانه بودن قوانین مملکت ما رو به زبان نیارید که حرف زوره چون خودشون خانه و کاشانه دارن هویت افغان دارن ،نباید ازش فرار کنن یعنی که چی باید به خارج از مرزها فکر کنیم؟! مگه قراره خودمون رو بدبخت کنیم!؟ تابعیت بدیم به کسانی که از افغانی بودن گریزان هستن!مگه قراره ما جمعیت خودمون رو با بیگانه تکمیل کنیم؟سرنوشت ایران و آیندگان کشورمون بچه های خودمون رو فدای همسایه کنیم که چی بشه؟پس کی باید افغانستان و عراق رو بسازه؟ ما به تمامیت ارضی و هویت افغان و عراقی اونها احترام میذاریم و تعامل دوستانه و سازنده خواهیم داشت برای آبادانی کشورشون ،اونا هم به ما و قوانین کشور ما و تمامیت ارضی و استقلال ما احترام باید بگذارن،با همین قوانین که داریم انواع تفکر تجزیه طلبی رو دور و بر ما دارن رواج میدن علیه ایران،به چه عنوان خودزنی کنیم تابعیت ایرانی به اتباع بیگانه بدیم؟اتفاقا در دوره های پیشین بود که انقدر به ضرر ایران و به نفع مهاجر افغان حال و روز ما این شده،هرگز اجازه نمیدیم خبط گذشته تکرار بشه در این دوره چون خیانت به مملکت و مردم ایران هست.
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      3 0
      عزیزم هر کشوری قوانین خودش رو دارد و قابل احترام ! ایران سیاست پذیرش مهاجر ندارد ! اگر طی این چهار دهه افغان ها را پناه داده خانه و مسکن داده اجازه زندگی و شغل و کار داده ، اجازه داده از امکانات ایران همچون شغل بهداشت و درمان تحصیل و... استفاده کنند بهره‌مند شوند کار غیر انسانی کرده ؟ نژاد پرستانه بوده این کار انسانی ؟ چرا غصه تعریف میکنی نا سپاسی هم حد و مرزی دارد آخه دوست عزیز مهاجر !!!
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      4 0
      وطن هتل نیست عزیزم که هر وقت خدماتش کم شد به یک هتل دیگر نقل مکان کنیم برویم ! افاغنه گرامی مهاجرین غیر قانونی افغان باید به کشور خویش بازگردند کشور شما افغانستان به شما چشم دوخته برای آبادانی و سازندگی آستین همت را بالا بزنید و افغانستان را بسازید ..
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      4 0
      دوست محترم افغانی : شما درست میگی عزیزم ، شما خوبی شما ماه و ستاره ! ما بد هستیم قوانین ما غیر انسانی ! ما نژاد پرست هستم لطف کنید تشریف ببرید کشور خودتون و دنبال هویت و ملیت دیگران نباشید ؟ دویست سال یگبا خودتون هم نمی‌سازید با خودتون هم جنگ دارید قومگرایی قوم پرستی طایفه گرایی ، قبیله پرستی تا حالا فکر کردی نژاد پرستی به چی میگن ؟ همین چیزها رو میگن !!! حالا خودت قضاوت کن که کی نژاد پرسته ؟ بی فایده است هر چی تلاش کنی باید هویت و ملیت افغان و افغانستانی خودتون رو بپذیرید تلاش کنید در جهت سربلندی کشورتون و هویت افغانی خودتون .. نباید از هویت افغانی خودتون فرار کنید گریزان باشید و به دنبال هویت جدید در جهان بگردید شما اتباع افغانستان هستید .. هیچ گریزی نیست ..
  • iran IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    5 1
    برای ایرانی بودن باید از پدر و مادر ایرانی متولد شده باشید این قانون ایران هر کشوری هم قوانین خودش را دارد و محترم ! ایران همچون آمریکا و اروپا کشور مهاجر پذیری نیست ، شما خودتون میفرمایید این ‌شخص افغانستانی است پس صرف اینکه در ایران متولد شده آیا این جوان افغان ایرانی است یا می‌تواند ایرانی باشد ؟ لطفا" احساسی صحبت و اظهار نظر نکنیم این سرزمین متعلق به همه ایرانیان هست لطفا" از کیسه خلیفه بخشش نکنید حاتم طابی شدن به این شکل امکان پذیر نیست ! افاغنه محترم هم باید هویت و ملیت خودشون رو بپذیرند و قبول کنند که افغان هستند حتی اگر دویست سال هم گذشته باشد این عزیزان مهاجرین هویت افغانستانی دارند ..
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    4 0
    تذکره نادر ابراهیمی که خطاب به همه آنانی که برای زندگی بهتر از کشور خویش گریزان و مهاجرت می‌کنند می نویسد : مگر وطن مرتع است و انسان گاو ؟ که فقط به خاطر چریدن و خوب چریدن خوردن و خفتن و چنان کردن، لنیدن و نشخوار کردن و دفع زایدی کردن ، وطن را بخواهد، مرد ؟ عذاب کشیدن در زادگاه و خانه همانقدر حق است که بهره گرفتن و آسوده زیستن در زادگاه ، تازه اگر گریختن به هنگام بلا ، شرط عقل و عدل باشد، پس بلا را چه کسی له کند ؟ درد را چه کسی علاج ؟ افاغنه اتباع محترم افغانستان باید به کشورشان افغانستان بازگردند کشورشان را بسازند آباد کنند .. وگرنه هیچ بیگانه ای برای افغانستان دلسوز نخواهد بود چنانچه دیدید آمریکایی ها بعد از اشغال و غارت و کشتار افاغنه نهایتا" با ویرانی های بزرگ از کشور شما رفتند و ... آستین همت را بالا بزنید هویت افغان و کشور افغانستان خود را بسازید سر بلند کنید ..
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    3 2
    وطن هتل نیست که هر وقت خدماتش کم شد ترکش کنیم برویم یک هتل دیگر !!! اگاین سخن شامل همه مهاجرین با هر هویت و ملیتی می‌شود ...
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 0
    شما خاک و کشور خودتون را دارید،لطف کنید برگردید کشورتون چون اگر خالی از افغانستانی بمونه دوباره پای دشمن مشترک مسلمانان به منطقه باز میشه،لطف کنید دست از زبان بازی بردارید،ما باید به فکر بافت بومی جمعیت خودمان باشیم و به فکر زادآوری ایرانی ها،نمیخواهیم به هیچ عنوان کاهش جمعیت ما با حضور افاغنه جبران شود،افاغنه باید برگردند به خانه خودشان،هر کس به شکل قانونی چنین اجازه ای دهد که افاغنه در ایران به طور رسمی با عنوان ایرانی زندگی کنند ،خیانت به ایران و نسل امروز و فردای مملکت کرده،چون زمینه را برای بروز انواع مشکلات قابل پیش بینی و مشکلات نهفته ،فراهم میکند،ما مردم ایران هرگز تن به چنین خواسته زورگویانه مهاجران افغانی نمیدهیم و از مسئولان امر تقاضا داریم که راه را برای خارج شدن مهاجران افغانی به ویژه کسانی که خود را متولد و شهروند ایران حساب میکنند فراهم کند و به فکر معیشت و مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی شهروندان ایرانی به خصوص نسل جوان و نسل های آینده باشد،افاغنه خودشان خاک مستقل دارند و با این درخواست طلبکارانه فقط توهین به ما و این همه سال میزبانی ما میکنند چون بارها اعلام کردیم راضی به ادامه حضور آنها در خاک خودمان نیستیم. تصویب قانون جامع مهاجرت به نفع افغانها در ایران یک کاپیتولاسیون دیگر در تاریخ این مملکت است.افغانها باید به افغانستان برگردند.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 0
    به ما مربوط نیست که افغانستان رو ندیدید،شما افغانی هستید و نه ایرانی ، کشور خودتون و خاک افغانستان رو رها کردید و وبال ما شدین ضروری هست که برگردین افغانستان حضور شما در ایران دیگه هیچ توجیهی نداره،ما از چنین قانونی حمایت نمیکنیم، چون به قدر کافی از افغانستانی ها میزبانی کردیم دلیلی نداره بیشتر از این و تازه عنوان ایرانی اینجا بمونن،بزرگترین اشتباهه تابعیت دادن به مردم کشورهایی که خودشون مشکل داخلی فراوان دارن چون با این رفت و آمدها برای ما مثل این بیش از چهل سال مدام مشکل درست میکنن.این یک خواسته وقیحانه است به افغانستان برگردین چون افغانی هستین نه ایرانی حتی اگه اینجا به دنیا آمده باشین شما داخل افغانستان با هم نمیسازید چطور توقع دارید اینجا به شما باج بدیم
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 0
    بیخود میکنه کسی که ایران و ایرانی رو دوباره به یک کاپیتولاسیون دیگه مجبور کنه یعنی که چی به افغان ها تابعیت ایرانی بدیم؟ مگه شهر هرته ؟ چقدر پر رو و متوقع مگه خودتون خانه و کاشانه ندارین؟ برید به جایی که ازش اومدین دیگه چه بهانه ای دارین به ما چه مربوط که از افغانی بودن خودتون فراری هستید ما جمعیت خودمون رو باید با مردم ایرانی خودمون افزایش بدیم همین مونده که با تخم و ترکه اینا ایران رو پُر کنیم.
  • iran IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 0
    یک سوال از این خانم که چنین پستی رو گذاشته میپرسم فقط صادقانه پاسخ منو بدهد ؟ خانم محترم آیا شما سهمی از خانه پدری از میراث پدری خودتون به من می‌دهید؟ ؟ ؟ باور کنید من آدم خوبی هستم فقط چند دانگ سهم از میراث و خانه پدری شما می‌خواهم ؟
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 0
    چرا یک همه پرسی نمی‌گذارید نظر اکثریت ملت ایران را در این باره جویا شوید که آیا دوست دارند قوانین مهاجرتی مانند کشورهای غربی اروپایی کشورهای تازه تاسیس جهان بگذاریم ؟ هر کسی از راه رسید تابعیت هویت و شناسنامه ایرانی بهش بدهیم بشه ایرانی و هموطن ما ؟؟؟ لطفا" کاسه داغ تر از آش نباشید !!!
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 0
    بله باید قوانین مهاجرت تغییر کند و یک قانون قوی و فراگیر در مورد مهاجرین خارجی تصویب شود.در طول چهل سال گذشته دولتهای زیادی آمدند و رفتند و چندین دوره مجلس شورای اسلامی شروع و تمام شد ولی متاسفانه هیچ کدام قانون کارامدی در مورد ساماندهی اتباع خارجی و لزوم بازگرداندن آنها وضع نکردند و صرفا با این قضیه برخورد عاطفی و احساسی کردندو توجهی به تبعات منفی بی شمار حضور چندین میلیونی اینها در کشور نکردند.صرف به دنیا آمدن در کشوری دیگر دلیل بر پشت کردن بر میهن و خود را متعلق نداستن به سرزمین مادری نمی شود پس وطن دوستی و عرق ملی کجا رفته پس حب الوطن من الایمان چه شده؟... امید است مسوولین کشورمان به خود بیایند و این قضیه را قبل از آنکه دیر شود برای همیشه حل کنند.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 0
    بیش از چهل سال ایران و ایرانیان پذیرای میلیون ها تن مهاجر غیر قانونی اتباع افغانستانی بوده و همچنان هم گفته می‌شود بیش از 12 تا 13 میلیون مهاجر غیر قانونی اتباع افغان در ایران حضور دارند که از امکانات ایران همچون شغل و تحصیل تا بهداشت و درمان ایران بهره‌مند و از سوبسیدهای پنهان ایران استفاده می‌کنند شرایط اقتصادی ایرانیان به خاطر تحریم‌های آمریکا و غرب ( یهود بین المللی ) ایرانیان به شدت تحت فشار اقتصادی هستند طبق آمار وزرات کشور هر مهاجر اتباع افغان سالیانه دو هزار و پانصد دلار برای ایران هزینه دارند مسئولین محترم کشور لطفا" کاسه داغ تر از آش نشوند !!! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .. افغان ها باید به کشورشون افغانستان با گرداننده شوند لطفا" مرزهای شرقی بیشتر کنترل شود .. امروز تنها باید به ملت تحت فشار ایران بیاندیشیم .. سپاسگزازم
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 0
    ایران میراث پدران ، ملک پدری ، سرزمین مادری ما ایرانیان هست پدران ما در این خاک زیستند جنگیدن ساختند آباد کردن ما هم چنین خواهیم کرد ، سرزمین مادری ایران عزیز و هویت ایرانی خویش را با هیچ بیگانه ای قسمت نخواهیم کرد .. افاغنه چهل سال بصورت غیر قانونی به ایران آمدند و هزاران مشکل و هزینه را برای ایران و ایرانیان تولید کردند وقت بازگشت این عزیزان مهاجر به سرزمین افغانستان فرا رسیده باید دولت و مسئولین محترم این اتباع را به کشورشان بازگردانند ..
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 0
    ماشاالله افاغنه محترم زاد و ولد فراوانی هم دارند من استان البرز کرج هستم چند خانواده افغان در روستایی در کرج زندگی می‌کنند با وجود اینکه جوان هستند فرزندان زیادی دارند یعنی یک خانواده جوان افغان هشت تا نه 9 عدد فرزند کوچک و بزرگ به دنیا آوردند خوب با این شکل طی چند سال آینده تعداد افاغنه مهاجر در ایران به شدت بالا خواهد رفت و حتی از جمعیت ایرانیان بیشتر خواهند بود و آنوقت مشکلات امنیتی و هزاران مشکل و معضل دیگر برای ایرانیان تولید خواهند کرد هر چند همین حالا هم مناطق و شهرهایی که افاغنه محترم حضور بیشتری دارند مشکلات و معظلات امنیتی بیشتری هم دارند ... دولت و مسئولین باید بدون تعارف با این معضل برخورد کنند افغان ها باید به کشورشون با گرداننده شوند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس