مولود چاوش‌اوغلو نمایه

یک خبرگزاری ترکیه‌ای نوشت، وزیر امور خارجه این کشور با همتایان ایرانی و اماراتی خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق،  «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه با همتایان ایرانی و اماراتی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. این خبرگزاری به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه نوشت، چاوش‌اوغلو در تماس با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره مسائل منطقه به‌ویژه تحولات افغانستان و سوریه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ترکیه به سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره تاریخ عثمانی

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین آمده است، چاوش‌اوغلو و امیرعبداللهیان، آینده برنامه هسته‌ای ایران را نیز به بحث گذاشتند.به گفته وزارت امور خارجه ترکیه، وزیر خارجه این کشور همچنین با «عبدالله بن‌زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود، درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

دولت جو بایدن، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست ترامپ را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

بایدن و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند، اما می‌خواهند از بازگشت به برجام به عنوان «سکویی برای قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» این توافق استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس