کد خبر 1288995
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۳۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل تاز رویترز، در حالی که همزمان با کاهش قیمت گاز و زغال سنگ تقاضا برای مصرف فرآورده های نفتی در بخش نیروگاهی کاهش یافته است و در حالی که پیش بینی زمستان نه چندان سرد در آمریکا بر چشم انداز مصرف تاثیر گذاشته است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و نفت برنت در مسیر ثبت اولین هفته کاهشی در طی ۷ هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسید و کاهش یک دلار و ۲۱ سنتی جلسه قبل را تداوم بخشید.

نفت برنت روز پنجشنبه برای مدتی به بالاترین رقم ۳ سال اخیر یعنی ۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید اما در مسیر کاهش هفتگی ۰.۸ درصدی قرار گرفته که اولین کاهش از سوم سپتامبر تاکنون است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز که دیروز ۹۲ سنت افت کرده بود امروز با ۳۷ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۳ سنت رسید.

راویندرا رائو تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «در حالی که تشدید نگرانی ها در مورد ویروس کرونا و پیش بینی زمستان نه چندان سرد در آمریکا سبب کاهش اشتها برای خرید نفت شده است، قیمت ها شاهد اندکی کاهش بود.»
اداره ملی اقیانوس ها و تغییرات جوی آمریکا اعلام کرد آب و هوای زمستانی در بخش های بزرگی از امریکا گرم تر از حد متوسط خواهد بود.

اوایل این هفته نگرانی ها در مورد کمبود زغال سنگ و گاز طبیعی در چین، هند و اروپا سبب شده بود که قیمت های نفت به بالاترین رقم های چند سال گذشته برسد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا این هفته نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در کوشینگ اوکلاهاما به ۳۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته که پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ به شمار می رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس