وزیر نفت بیژن زنگنه نمایه

جواد اوجی وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد. همچنین فرآیند جذب همه قبول شدگان در آزمون جذب مدت معین نوین که در دوران زنگنه به صورت غیرشفاف برگزار شده بود، نیز متوقف شد.

به گزارش مشرق، خبر استخدام نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس باعث گلایه‌ها و اعتراضات فراوانی در بین کارکنان صنعت نفت و سایر مردم کشور شد.

خبرنگار پس از پیگیری این موضوع از وزارت نفت و نهادهای مربوطه به اطلاعات جالبی در این باره دست پیدا کرده است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

*برگزاری آزمون به صورت چراغ خاموش برای خودی‌ها در دوره زنگنه

ماجرا از این قرار است که در دولت دوازدهم و دوران ریاست زنگنه بر وزارت نفت، بحث جذب فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی در قالب مدت معین نوین پیگیری می‌شود. برای قضاوت عجله نکنید جذب فارغ‌التحصیلان نخبه هر چند کلمات قشنگی هستند، اما در واقعیت اتفاقات دیگری می‌افتد.

در این راستا وزارت نفت دولت دوازدهم برای جذب مدت معین نوین، یک سامانه به نام سامانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی راه‌اندازی می‌کند. در این سامانه حدود ۲۸ هزار فارغ التحصیل از دو استان کشور که یکی از آنها تهران بود ثبت نام می‌کنند. دقت کنید که این ثبت نام بدون فراخوان عمومی و به صورت سفارشی انجام شده است.

ثبت نام انجام شده و از بین این ۲۸ هزار نفر، حدود ۴۵۰ نفر در آزمون جذب نهایی مرکز ارزیابی وزارت نفت قبول می‌شوند. نکته جالب توجه اینکه وزارت نفت دولت دوازدهم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که تمامی این ۴۵۰ نفر پذیرش شده از همان ابتدا با حقوق‌های نجومی (بیش از ۱۵ میلیون تومان در ماه) وارد وزارت نفت شوند.

* دختر عضو کمیسیون انرژی چگونه در مسیر جذب وزارت نفت قرار گرفت؟

اما ظاهرا جذب این ۴۵۰ نفر در یک فرآیند خودمانی و غیرشفاف مسئولان وقت وزارت نفت را راضی نمی‌کند، در نتیجه بیژن زنگنه وزیر سابق نفت، آیدین ختلان و فرزین مینو از معاونان وی نیز حدود ۷۵۰ نفر را دوباره خودشان دستچین کرده و برای استخدام آنها در وزارت نفت اقدام می‌شود.

نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز یکی از این ۷۵۰ نفری بود که ظاهرا با چانه‌زنی این نماینده با بیژن زنگنه در لیست قرار گرفت. سپس دوباره این ۷۵۰ نفر برای تعیین تکلیف به مرکز ارزیابی رفتند و از این تعداد ۶۰ نفرشان مورد پذیرش قرار گرفتند.

البته پذیرش این ۶۰ نفر به دلیل توانمندی آنها نبود بلکه حتی تعدادی از آنها در آزمون مرکز ارزیابی رد شدند ولی به هر حال با توصیه‌ها و آزمون‌های چندباره بالاخره با حضور انها در وزارت نفت موافقت شد. در نتیجه در این فرآینده غیرشفاف حدود ۵۱۰ نفر از خودی‌ها جذب وزارت نفت شدند، آن هم با حقوق‌های نجومی.

تا اینجا همه اتفاقات در دولت دوازدهم و در زمان ریاست بیژن زنگنه رخ داده است. اما حالا برویم سراغ عملکرد جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم.

*جزئیاتی از پاپوش مدیران زنگنه برای وزیر نفت جدید

به بیان ساده ماجرا از این قرار است که پس از انتخاب جواد اوجی به عنوان وزیر نفت، رمضانعلی سنگدوینی بابت استخدام افرادی که در قالب جذب مدت معین نوین پذیرش شده‌اند، از وزیر نفت پیگیری می‌کند و اذعان می‌کند که دختر وی نیز از جمله قبول شدگان در آزمون وزارت نفت است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز که از فرآیند غیرشفاف و رانتی طی شده در جذب مدت معین نوین در دولت قبل مطلع نبود، این پیگیری رمضانعلی سنگدوینی را به مهدی علی‌مددی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ارجاع می‌دهد.

نکته جالب ماجرا در این بخش اتفاق می‌افتد، جایی که طبق پیگیری خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت جهت بررسی درخواست وزیر، موضوع استخدام دختر رمضانعلی سنگدوینی را از معاونان خود جویا می‌شود و آنها نیز به وی اطلاع می‌دهد که نفیسه سنگدوینی در این آزمون قبول شده است.

در نتیجه بر مبنای این گزارش غلط معاونین مهدی علی مددی سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، وی نامه استخدام دختر نماینده را به وزیر نفت ارسال می‌کند. نکته جالب اینکه همان معاونین منابع انسانی که این اطلاعات غلط را به مهدی علی‌مددی داده‌اند، از طرف دیگر خودشان اسناد مربوط به عدم پذیرش وی در آزمون مرکز ارزیابی را رسانه‌ای می‌کنند.

جهت استحضار مخاطبان خبرگزاری فارس، هنوز در وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها تعداد زیادی از معاونین ارشد وزیر و معاونین میانی از دولت قبل حضور دارند و هنوز تیم مدیریتی مطلوب وزارت نفت دولت سیزدهم به طور کامل مستقر نشده است، در نتیجه در این فضا شیطنت مدیران وفادار به بیژن زنگنه وزیر سابق نفت باعث بروز چنین پدیده‌ای شده است که البته با آنها نیز برخورد لازم صورت گرفت.

*دستور لغو استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت صادر شد

خب حالا یک سوال اساسی ایجاد می‌شود، اینکه چرا با وجود این اتفاقات جواد اوجی وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر نمیکند؟

جواب این است که دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی از قبل صادر شده است و حتی فرآیند استخدام وی قبل از رسانه‌ای شدن ماجرا متوقف شده است.

همچنین وزیر نفت دستور بررسی آزمون اعلام نشده و غیرفراگیر سال ۹۹ را که بدون اطلاع بسیاری از متقاضیان برگزار شده است را صادر کرده است و جذب تمامی افرادی که ذیل ان آزمون پذیرش شده‌اند، متوقف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    12 8
    جناب آقای رئیسی با همه ارادتمان نسبت به شما، با رصد اتفاقات مدت زمامداری شما اما متاسفانه جنابعالی یا فاقد علم و اراده لازم جهت مملکت داری هستید و یا با رفتار اشتباه شعارگونه جنابعالی و تیم مشاوران و اتاق فکرتان بجای اینکه به فکر رضایت، اقناع و آرامش عامه آحاد جامعه باشید، به دنبال شوافهای جناحی هستید تا رضایت جناح رقیب و سرکردگان معلوم الحالشان را بدست آورید و مجیز و مدحشان را بشنوید، و به هر قیمتی که شده خودتان را فراجناحی جلوه دهید، و شوربختانه در این راه با انتصابهای عجیب و غیرمعقول و ایضا تاخیر در انتخاب و انتصاب افراد شایسته و تعویض مدیران ارشد و میانی ناکارآمد و مشکل دار منصوب در دولت قبل در مراکز و سازمانهای حساس، باعث عدم هماهنگی و همکاری مجموعه نظام و توقف چرخ پیشرفت و ناکارآمدی دولت متبوع حضرتعالی شده و به دلیل اهمال، تاخیر و عدم مدیریت صحیح شما و مشاورانتان، این چرخه محصولی نخواهد داشت جز ناامیدی امیدواران و نا رضایتی مردم و قهقرا و چاه ویلی که خناسان و دشمنان این نظام آرزویش را دارند، که انشاالله به گور خواهند برد. پس جناب آقای رئیس‌جمهور تا کار از دست نشده و فرصت باقیست، با تدبیر و اندیشه ای ثواب و کارگشا آب رفته به جوی برگردانید و بیش از پیش محبوب خالق و مخلوق گردید.
    • فرهنگی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      افراد انقلابی و دلسوز انتصاب نمایند
    • رامین IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 2
      خطاب به 21:50: جنابعالی در همین مدت کوتاه استقرار دولت جدید به چنین کشفیات جدیدی رسیدید؟!!! دقیقا کدام اتفاقات را رصد فرمودید؟!!! لطفا نام ببرید.در کل اظهارنظری که کردی و تهمت هایی که به این سید بزرگوار زدی، کوکترین دلیل و استدلال منطقی وجود نداشت. در مورد انتصاب مدیران میانی 3800 پست وجود دارد ، انتظار داری در این مدت کوتاه همه این انتصابات صورت گیرد که ادعای تاخیر در انتصاب را مطرح می کنی؟!! جناب رییسی اگر به دنبال مجیز و مدح بود که اصلا وارد گود انتخابات ریاست جمهوری نمی شد جناب ، چون عملکرد ایشان در قوه قضاییه مورد تمجید اکثر جناحها و گروهها قرار گرفته بود.ظاهرا جناب رییسی برای انجام وظایف و انجام انتصابات باید با جنابعالی و دوستانتان از قبل هماهنگی می کردند که گویا این کار صورت نگرفته است!!!! یا شاید هم انتظار معجزه در مدت یک ماه و چند روز شروع به کار این دولت داشتید!!! از کدام شواف جناحی حرف می زنی جناب؟!!! منظورت حضور در بین محرومین جامعه است ؟!!! منظورت رصد مشکلات و ارایه راه حل برای آنها دد سفرهای استانی است؟!!!! از کدام انتصاب نامعقول و عجیب حرف می زنی؟!!! ار انتصاب کدام فرد مشکل دار حرف می زنی؟!! ممکنه فردی در اجرا عملکرد مناسبی نداشته است ، ولی دارای تجربه و ایده هایی در حوزه های دیگری باشد ، چه اشکالی دارد از تجربه او به عنوان مشاور استفاده شود؟!! فردی هم اگر مشکل دار باشد ، قانون باید با او برخورد کند . باید حتما انتصابات مورد قبول جنابعالی باشد تا معقول باشد؟!!! چطور وقتی کسی تازه عملکردش را شروع گرده ، بدون توجه به عملکردش، در مورد اشنباه بودن انتصالش قضاوت می کنی؟!!! اجازه بده افراد مدتی در مسئولیت محوله قرار گیرند ، اگر عملکرد غیرقابل قبولی داشتند ، آن وقت به عملکردشان اعتراض کن.چند برابر شدن واردات واکسن در همین مدت کوتاه این دولت ، کار شعاری بود؟!!! در دولت قبل واردات واکسن را به فتف و تحریم ها ربط می دادند. عضویت رسمی در پیمان شانگهای کار شعاری بود؟!!!! در دولت قبل با درخواست عضویت رسمی ایران مخالفت شده بود( آن هم در اوج برجام)، شاید هم جنابعالی خیلی تخیلی و شعاری به مسایل نگاه می کنی که انتظاراتت در مدت زمان بسیار کوتاه یک ماه و چند روز برآورده نشده و انتظار داشتی که دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه شق القمر کند!!!!!
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      1 0
      بله دقیقاً همینطوره
    • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      در این دوره که یاران اصلاح طلب از همه سمت تلاش می کنند دولت رئیسی موفق نشود و تمام مشکلات دولت قبلی را به این دولت نسبت می دهند شما مطمئنا از طرفداران رئیسی نبوده اید و گرنه این گونه سیاه نمایی نمی کردید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      جناح های دیگه تا پول و رانت بزرگی نگیرند هیچ خدمتی به این مردم نمیکنند و زیان این کارشان بیش از خدمتشان به مردم است و این این رانت و اقازادگی را حق نانوشته خود میدانند و در آخر کل مملکت را به خاطر مقداری پول و شتیل تسلیم آمریکا اسراییل منافقین میکنند
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    3 1
    خدایی یه دمش گرم داره
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 0
    هاااااااا اینه
  • GB ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    خدا پدرشونو هفتصد شب جمعه بیامرزه.
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    تو اون دنیا به جایی هست که فشار و عذابش برابر با عذاب همه ی اون افرادیه که به تو رأی دادن تا نماینده شون بشی.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 0
    واقعا اگر دولت ی رئیسی میخواهند سیاست های دولتشان که سیاست های فساد ستیز ، مردمی و در جهت منافع کشور و رفع الام و کاهش رنج و سختی معیشت مردم هست از روی کاغذ بیاد در جامعه بصورت واقعی اجرا بشود باید مدیران و سفیران ناکارآمد گذشته را تغییر بدهند / اینکه جریان حزبی مشخصی جدیدا به ی رئیسی توصیه کرده اند که در مرکز (تهران) بنشیند و تصمیم بگیرد و سفر استانی و نظارت میدانی نداشته باشد این است که اون سیاست های دولت روی کاغذ باقی بماند و اجرا و پیگیری نشود و مدیران باقی مانده از دولت قبل که نگاه جناحی دارند بتوانند براحتی در مسیر اجرای اون سیاست ها سنگ اندازی کنند بنابراین تغییر این استانداران و فرمانداران و مدیران از این جهت که مجری سیاست های دولت هستند از نان شب برای دولت ی رئیسی و مردم واجب تر است چون منافع مردم و کشور در این است که این کار صورت بگیرد و به هیچ وجه نگاه غرض ورزانه و جناحی در این توصیه نیست / مدیری که خلاف منافع کشور و مردم داره قدم برمیدارد و در مسیر سیاست های درست قدم برنمیدارد و منافع حناحی و شخصی و قبیله ای را بر منافع ملی ترجیح میدهد حقش نیست که در اون پست باقی بماند / از حرف مفت یک عده که منالع خودشون رو در خطر میبینند نترسید بگذارید هرچه میخواهند بگویند ، بگویند اتوبوسی ادم اوردند و اتوبوسی بر کنار کردند بخاطر حرف مفت یک عده منافع کشور و مردم نباید بخطر بیافتد / این جریان حزبی مشخص و شکست خورده از رأی مردم در ۳ انتخابات گذشته (مجلس شورا و ریاست حمهوری) داره برای انتخابات مجلس که حدودا دو سال دیگه بزگزار میشه برنامه ریزی میکند و نیاز به این دارد که این دولت و محلس انقلابی رو ناکارآمد جلوه دهد پس سنگ اندازی در سیاست های احرای دولت ی رئیسی رو هدفمند داره دنبال میکنه پس باید جلوی بخطر انداختن منافع مردم و کشور توسط مدیران باقی مانده و ناکارآمد از این جریان حزبی رو‌ هر چه زودتر گرفت /
  • محمدایوب IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    دوستان مشرق کار از گزارش و خبر ووو گذشته. دیگر اینکه بگویید کثافت است وبو میده گذشته. عزیزان باید فریاد مردم برای محاکمه این مزدوران غربگدا را به گوش نشنوای مسئولین برسانید آنقدر فریاد بزنید تا بشنوند از اصلاح طلبان این فاحشه های سیاسی یاد بگیرید آنقدر هیاهو میکنند ناحق را حق جلوه می‌دهند. شما حق را فریاد بزنید تا این نجاست ها از دامن نظامی که با خون 300هزار شهید تطهیر. شده پاک پاک شود. فردا شرمگین این شهدا نباشید تا کسی پیدا نشده مثل عراقچی به آنها کار بده. دلالان معامله میکنند.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    مشکل وزارت نفت حقوق بالا و نامتعارف نسبت به سایرین است و باید سریع اصلاح بشود الا نیروهای عملیاتی و تخصصی صرف که آنطرف آب خریدار دارند در منطقه جنوب و کلیه حقوق های ستادی باید مثل سایر کارکنان دولت باشد و نیروهای ستادی در مناطق بد آب و هوا جنوب حتی امکان باید از اهالی همان منطقه باشند که نخواهند مزایای اضافه دهند و اگر غیر بومی لازم شد حداکثر ۳۰ درصد بیشتر دهند
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    احسنت به اوجی تو رو خدا ی بلایی سر این زنگنه و دار و دسته ش بیارید. میترسید؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 0
    زنگنه وقتی فهمید محاکمه در انتظارش است به نوچه هاش گفته خط تخریب را شروع کنید
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    باید زنگنه محکمه شود مردک باید جواب همه گند های که زد را بده د و زندان شود
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 0
    زنگنه سابقه خرابی داره همه میشناسنش. ولی شما هم از اوجی دفاع نکنید. نامه را امضا کرده بعد میگید براش پاپوش درست کردند. اگه هم حرف شما درست باشه کسی که به این راحتی گول میخوره لیاقت وزارت نداره.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      معاونش طبق حرف معاونینشون بهش گفتن در امتحان قبول شده که نامه امضا شده و بعد همون معاون معاونین در بوق و کرنا کردند که پارتی بازی بوده خیلی علنی همه چیز رو به سخره گرفتن یا این مدیران میانی نیازی به این شغل ندارند یا خیلی پشتشون گرمه در هر صورت یعنی اگر این معاونین معاون وزیر اخراج نشوند این وزیر خیلی بی ارزه هست
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 3
    فعلا با این چیزها خوش باشید نهایت یه سال دیگه مشکلات رو به قبلی ها چسبوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس