بهروز کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آماده‌ایم در توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری کنیم تا همه با هم مسیر تمدن نوین اسلامی را هموارتر کنیم.

به گزارش مشرق، در آستانه سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، جمعی از مهمانان سی‌ و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، امروز (شنبه) اول آبان ۱۴۰۰ از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده (تهران)، مرکز تولید رادیودارو در پردیس شهید شهریاری و همچنین نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی طی سخنانی، گفت: رجاء واثق دارم، همگرایی، هم‌افزایی و انسجام اندیشمندان قلمرو اسلامی زیر پرچم اسلام عزیز، سبب اتحاد امت اسلام و ارتقای ملل اسلامی در برابر بدخواهان، کژاندیشان و مستکبران خواهد شد.

وی اظهار کرد: امت اسلام در برهه‌ای بحران‌زا و به قول رهبر فرزانه و عزیزمان، در یک پیچ تاریخی سرنوشت‌ساز قرار دارد. از طرفی، رشد زایدالوصف علوم و فناوری‌های گوناگون، موجب رفاه و پیشرفت زندگی بشر و تسلط بر طبیعت شده و از طرف دیگر همین علم و فناوری، در دست دزدان چراغ به دست و عالمان بی‌عمل، سبب یکه‌تازی، استثمار و استعمار ملل کمتر برخوردار توسط مستکبران شده است. از یک‌ سو با خلق سازمان‌های بین‌المللی، موجب تسهیل روابط و تعامل بیشتر ملل جهان در جهت رفع مشکلات و پر کردن خلاء کاستی‌های مختلف شده و از سویی دیگر، همین سازمان‌های به ظاهر بین‌المللی، در دست خودمحوران و بازیچه خودکامگان شده و از هیچ فرآیندی برای تحقیر و تحدید ملل دیگر فروگذاری نمی‌کنند.

وی افزود: در این فضای پر تنش و وهم‌آلود، جهان اسلام با رنسانس خود، نه‌ تنها موظف به توسعه و پیشرفت خود با توسل به دانش و فناوری‌های جدید است، بلکه باید با ارتقاء اندیشه اسلامی و نگرش توحیدی و اتکال به خداوند منان، مسیر سبز پیشرفت خود را با الگویی اسلامی و برآمده از آیات و روایات و متکی بر خود و نه بر غیر خود هموار کند و این همان مسیری است که در نهایت به تمدن نوین اسلامی خواهد انجامید.

معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به یکجانبه‌گرایی و یکه‌تازی مستکبران جهان و دشمنان دنیای، اسلام گفت: هم‌اکنون جهان اسلام واجد سرمایه‌های گران‌سنگی است. این سرمایه‌ها، نتیجه تلاش اندیشمندان و متفکرانی است که در طول تاریخ با مجاهدت‌های فراوان به دست آمده‌اند. بی‌تردید، آنچه از کنفرانس وحدت اسلامی باید سربرآرد، همانا ساختارها و سازوکارهای تمدن نوین اسلامی و تبیین و ترسیم کردن مسیر رسیدن به آن در این دوره ابهام‌آلود و در حضور تنش‌های عدالت‌سوز در صحن بین‌المللی است.

کمالوندی ادامه داد: سرعت تحولات به حدی است که دمی را نباید آسایید و فرصتی را نباید از دست داد. امت اسلامی در معرض و بعضاً در محاصره یکه‌تازان عرصه جهانخواری قرار دارد. وضعیت خطیر فعلی که آینده چند ۱۰ سال بلکه یک یا دو سده پیش روی جهانیان را رقم خواهد زد، برهه زمانی بسیار حساسی است که باید با درک درست از آن برای ساختن جهانی امن و آماده برای تعالی انسان‌ها بهره جست.

وی در خصوص دستیابی و دستاوردهای سترگ و غرورآفرین فناوری هسته‌ای اظهار کرد: ما در اینجا تمام تلاش خود را برای دستیابی به مرزهای علم و فناوری هسته‌ای معطوف داشته‌ایم و علی‌رغم همه مخالفت‌ها و دشمنی‌های فراوان در عرصه بین‌المللی، در صنعت هسته‌ای دستاوردهای سترگ و غرورآفرینی کسب کرده‌ایم، در مسیر کسب این دستاوردهای بزرگ از همه‌ چیز مایه گذاشته‌ایم و عزیزانی را که هرکدام مردانی رشید و عالمانی فقید بوده‌اند را در راه اعتلای اسلام و امت اسلامی تقدیم کرده‌ایم، از این‌ بین می‌توانم به شهیدان بزرگواری چون دکتر علی‌محمدی، دکتر شهریاری، مهندس احمدی‌روشن و آخرین آن‌ها شهید فخری‌زاده اشاره کنم، همچنین باید بگویم که تلاش‌های مستمر دشمنان اسلام برای نابودی این صنعت ارزشمند از طریق توطئه‌های مختلفی چون خرابکاری صنعتی، سایبری، بمبگذاری و طرق مختلف به کار برده شده، خوشبختانه راه به جایی نبرده و این صنعت همچنان شاداب و هر روز شکوفاتر از قبل به‌ پیش می‌رود.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی رودررو، سینه‌ به‌ سینه و چشم در چشم دشمن انداخته و از حق خود نگذشته است که اگر چنین می‌شد پاسخی در پیشگاه پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه و شهدای اسلام در طول تاریخ نداشتند.

کمالوندی با اشاره به توانمندی دانشمندان ایران اسلامی در فتح قله‌های دانش، تصریح کرد: بدون شک یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی علم و فناوری است و همین سرمایه می‌تواند عامل وحدت جهان اسلام و قلمرو اسلامی باشد. به مصداق آیه شریفه «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون» هرکدام از ما موظفیم به سهم خود و با تکیه بر داشته‌های خود به این امر مهم روی‌ آوریم و با تشریک‌ مساعی در این زمینه به تکلیف اسلامی خود عمل کنیم، خوشبختانه ایران اسلامی امروز در همه شاخه‌ها و رشته‌های فناوری و صنعت هسته‌ای قله‌های پیشرفت را در نوردیده است.

وی افزود: هزاران متخصص این صنعت در حوزه‌های اکتشاف و استخراج اورانیوم گرفته تا تبدیل و غنی‌سازی و ساخت انواع سوخت هسته‌ای، نیروگاه اتمی، رادیودارو، کاربرد آن در صنعت و کشاورزی، لیزر و کوانتوم و گداخت و غیره در تلاش دائم هستند و باعث شده‌اند تا ایران در جایگاه نسبتا بالایی قرار داشته باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: آماده‌ایم تا در توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری کنیم تا همه با هم مسیر تمدن نوین اسلامی را هموارتر کنیم، با کمک یکدیگر، شانه‌ به‌ شانه و دست در دست هم، این مسیر سبز را برای اعتلای اسلام و امت اسلامی با صلابت طی کنیم، به امید آینده درخشان در پرتو تمدن نوین اسلامی.

در این بازدید، مهمانان سی‌ و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی، دستاوردها و توانمندی‌های صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حوزه راکتور و تولید رادیو دارو آشنا شدند و در پایان از نمایشگاه ویژه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور بازدید کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاویدایران NL ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    6 1
    این کار بشددددت اشتباهه، یعنی مابریم مثلاً به ترکیه یادبدیم روش کار اتمی چجوریه؟؟؟؟ به عربستان و امارات یاد بدیم؟؟؟؟ یابه مصر یاد بدیم؟؟؟؟؟ ما از همه اینها شدیداً جلو هستیم و‌قابل مقایسه نیستیم آیابریم بهشون یاد بدیم؟؟؟؟؟ یادبدیم که اونهاهم اتمی بشن بعدش برامون شاخ بشن و بمونیم زیر دردسرش؟؟؟؟؟ این چه حرفیه، علم اتمی یه علمی هست که از این شوخی ها توش نیست، کاملاً متفاوت هست و هیچ آموزشی نباید داده بشه به سایر کشورها، علم اتمی به حدی حساسیت زاست که حتی با اینکه شاه ایران و غربی ها متحدان بسیارنزدیک هم بودن اما غرب بازهم حاضرنشد این علم رو به ایران بده، چون شوخی بردارنیست موضوع اتمی، حساسیت دراین باره به حدی هست که حتی همین امریکا علم اتمی رو به عربستان و ترکیه هم نمیدن بااینکه این دو کشور از نوکر براشون بیشتر نزدیک ترن، فقط استثناهایی مثل دادن علم ساخت سلاح اتمی توسط فرانسه به اسرائیل اتفاق میفته که اونم استثناست. این حرفهارو که میشنوم احساس میکنم همچنان آماتور هستیم در سیاست و این اذیت کننده هست واقعاً!!!!
    • ایرانی GB ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      دقیقا" .... همین کارهای خوب رو در مورد جمهوری آذربایجان انجام دادیم و الهام الان داره پاداش خوبی های ما رو بما پس میده !!!
    • وطن پرست DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      حرف شما کاملا درسته. حالا که جریان نفوذ نتونست کامل برنامه هسته ای رو نابود کنه بدنبال اینه که برتری کشور رو در این زمینه به اسم همکاری بین المللی از بین ببره.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      اومدی بپیچونی دیگه !!! چرا از بین این همه کشور مصرو ترکیه و.... رو پیدا کردی ؟؟اونها که روابطشون با اربابت خوبه مستقیم بهشون هرچی بخوان میده!! چرا افغانستان، سوریه، عراق، یمن بعد از جنگ،....اینها رو مثال نمیزنی ؟؟ اتفاقا کار بسیار خوبیه که هم درآمد بسیاری برای مملکت داره و هم نفوذ تکنولوژیک و سیاسی رو در اون کشورها برای ایران بدنبال خواهد داشت !!
    • جاویدایران NL ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      اربابِ کی؟؟ امریکا ارباب منه مگه!!؟؟ حالت خوشه؟؟ نخیر به دوستانمون هم‌ نباید بدیم این تکنولوژی اتمی رو، کاردرست اینه که ایران قدرتمند از دوستانش بتونه بصورت محکم حمایت کنه، منظورم از دوستانش عراق و سوریه و لبنان و یمن ودرکناراینها فلسطین هستش، فعلاً همین ها. البته چیزی که خواست منه اینه که ما بتونیم چتر حمایت اتمی از دوستانمون رو داشته باشیم، دادن خود تکنولوژی اتمی کاراشتباهی هستش، خارج کردن این تکنولوژی از انحصار یک کار بسیار اشتباهیه، فردا دردسرش رو نمیتونیم جمع کنیم.
  • سرباز بازنشسته IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    کار خودتان را درست جلو ببرید نمیخواد.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    دقیقا موافقم ولی به کشور های دوست و فقط مسلمان مثبت به ترکیه خاک بر سر یاد ندید
  • ام IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    کاملا با این ایده مخالفیم.ایران باید از نزدیک ترین همسایه ک زمانی جزئی از خاک ما بود و مردمش مردم ما بود عبرت بگیره...اگر امروز هرچند ب ظاهر بعضی از کشورهای اسلامی با ایران هستن ب خاطر نفوذ و قدرتش در خاورمیانه هست..لطفا ایقد ایران دل صاف نباشید.چنین راه دیگه برگشتی نداره
  • ام IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    کاملا با این ایده مخالفیم.ایران باید از نزدیک ترین همسایه ک زمانی جزئی از خاک ما بود و مردمش مردم ما بود عبرت بگیره...اگر امروز هرچند ب ظاهر بعضی از کشورهای اسلامی با ایران هستن ب خاطر نفوذ و قدرتش در خاورمیانه هست..لطفا ایقد ایران دل صاف نباشید.چنین راه دیگه برگشتی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس