انتقاد شدید کتائب امام علی (ع) عراق از بیانیه شورای امنیت

دبیر کل کتائب امام علی (ع) از گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی با انتقاد از روند مداخلات در انتخابات پارلمانی عراق از حمایت بی سابقه شورای امنیت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل موازین نیوز، «شبل الزیدی» دبیر کل کتائب امام علی (ع) از گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی با انتقاد از روند مداخلات در انتخابات پارلمانی عراق گفت که حمایت بی سابقه شورای امنیت و نمایندگی آن از روند انتخابات در عراق قبل از حل و فصل درخواست‌های تجدید نظر در نتایج انتخابات، نشان دهنده دستکاری و نقش مشکوک آن در انتخابات عراق است.

الزیدی همچنین افزود: روز گذشته خواندیم و شنیدیم که شورای امنیت و هیأت سازمان ملل حمایت آشکار و بی سابقه‌ای برای تأیید شفافیت انتخابات داشته‌اند، قبل از اینکه به هزاران شکایت در خصوص نتایج این انتخابات رسیدگی شود و این ما را متقاعد می‌کند که آنها در انتخابات دستکاری کردند و یقین ما را نسبت به نقش مشکوک سازمان ملل در انتخابات عراق بیش‌تر می‌کند.

به گفته دبیر کل کتائب امام علی (ع)، شورای امنیت ابزار غرب برای نابودی کشورها و جنبش‌های آزادی‌خواه است، زیرا مأموریت آن مشروعیت بخشی و سلطه‌گری غرب بر کشورهای جهان سوم از طریق قطعنامه‌ها و فعالیت‌های مشکوک آن است که نمونه آن موضع آن در قبال سرکوبگری اسرائیل علیه ملت فلسطین و ملت‌های یمن و سوریه است و محاصره ظالمانه‌ای که از ۱۳ سال پیش علیه عراق اعمال کرد و سپس به وجود سلاح کشتار جمعی اعتراف کرد و از همین رو کسانی که به شفافیت و بی طرفی انتخابات اعتقاد دارند، دچار توهم شده اند.

پیشتر شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از روند برگزاری انتخابات عراق استقبال و به مردم و دولت این کشور تبریک گفت.

شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه از انتشار خبرهای اولیه مبنی بر برگزاری مسالمت آمیز انتخابات عراق و ارتقای قابل توجه تکنیکی و فرایندی نسبت به انتخابات گذشته استقبال کرده است.

در این بیانیه آمده است که شورای امنیت سازمان ملل به شورای عالی و مستقل انتخابات عراق در برگزاری یک انتخابات بدون مشکل از نظر تکنیکی و دولت عراق برای آمادگی و جلوگیری از وقوع خشونت در طول انتخابات تبریک می‌گوید و نقش سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل در برگزاری انتخابات عراق را قابل توجه و مهم می‌داند.

پیش از این نیز، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه‌ای از معترضان به انتخابات عراق بابت تظاهرات مسالمت آمیز خود و نیز تعامل مناسبی که با نیروهای امنیتی داشته اند قدردانی کرده بود. وی در این بیانیه از کمیساریای انتخابات عراق درخواست کرده است که به صورت جدی به اعتراضاتی که به انتخابات شده رسیدگی کند تا اینکه همگان نسبت به بی طرفی این کمیساریا اطمینان حاصل کنند.

العامری گفت: مطالبه حقوق از طریق مسالمت آمیز و مطابق با اصول، حقی است که قانون اساسی مشخص کرده است. از همه تظاهرات کنندگان بابت برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و تعامل آنها با نیروهای امنیتی حامی کشور، قدردانی و تشکر می‌کنم. وی افزود: من امیدوار به ادامه این روند مسالمت آمیز و پایان دادن به آتش زدن لاستیک و بستن راه‌ها هستم. این امور باید به دقت رعایت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالفضل GB ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    موچه چیه که دیگه کله پاچش چی باشه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 1
    دسته گل اقای سیستانی هست. ایشان خواهان حضور سازمان ملل یعنی بیگانگان در نظارت انتخاباتی شدند و احزابی که الان دارند یقه پاره میکنند و میگن تقلب شده همانهایی هستند که به حسین شریعتمداری حمله کردند. لازمه این احزاب عراقی از حسین شریعتمداری عذرخواهی شدید بکنند و نیز اقای سیستانی دیگر در سیاست دخالت نکنند در ایران نیز حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری با دخالت در سیاست هم خودشان را تخریب کردند هم سبب نابودی زندگی اقتصادی مردم ایران شدند بابد عبرت بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس