کد خبر 1289658
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
هشدار به ایران قبل از بازی با لبنان و سوریه؛ "خودت را جمع کن!"

ماجرای اسکوچیچ و طارمی نشان دهنده یک اختلاف بزرگ‌تر است که قبل از دیدار با لبنان و سوریه، یک هشدار جدی برای تیم ملی ایران به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران تا ۲۰ روز دیگر در انتخابی جام جهانی قطر به مصاف تیم‌های ملی لبنان و سوریه می‌رود. شاگردان اسکوچیچ در این دو دیدار میهمان خواهند بود و به ترتیب به بیروت پایتخت لبنان و سپس به امان پایتخت اردن (سوریه به علت مسائل امنیتی در خارج از خانه میزبانی می‌کند) سفر خواهند کرد.

تیم ملی در حالی به استقبال این دو دیدار می‌رود که در حال حاضر ۱۰ امتیازی بوده و صدرنشین گروهش است اما برخی حواشی از جمله ماجرای اختلاف طارمی و اسکوچیچ روی این تیم سایه انداخته است که اگر درست مدیریت نشود شاید روند مثبت و رو به رشد تیم ملی را متوقف کند!

با اتفاقاتی که به وقوع پیوسته می‌توان گفت که از حالا زنگ خطر برای دیدار با لبنان و سوریه به صدا درآمده و می‌توان پیش‌بینی کرد که هر گونه از دست دادن امتیاز در مقابل دو تیم لبنان یا سوریه، می‌تواند چه تبعات سنگینی برای تیمی داشته باشد که رختکن یک دست و همدلی ندارد و بعد از هر بازی، همه به دنبال مقصران و یا عوامل پیروزی هستند.

این اتفاق در شرایطی در تیم اسکوچیچ ظهور کرده که طبق یک قاعده، موفقیت یا شکست هر گروهی از تیم‌های ورزشی حاصل تلاش گروهی است و فرد خاصی نمی‌تواند آن را مصادره کند یا شکست‌ها را به نام دیگران بنویسد ولی تیم ملی در حال حاضر دچار این ویروس مهلک شده است.

با این اتفاق، بازار شایعات هم داغ‌تر شده و  این فضای ملتهب، هر کسی سنگ را پرتاب می‌کند که می‌تواند اندوخته‌های تیم ملی در مسیر جام جهانی را به باد بدهد. وقتی فدراسیون فوتبال توانی برای مدیریت این اتفاقات ندارد، مطمئنا این کلاف سر در گم به هر سمت و سویی کشیده می‌شود مهم‌ترین قربانی این اتفاقات هم نه بازیکنان و افراد بلکه تیم ملی فوتبال خواهد که به خوبی مسیر جام جهانی را شروع کرده اما در ادامه باید با تیم‌هایی بازی کند که در گذشته هم برای ایران دردسرساز شده‌اند و این بار هم خطر تکرار این اتفاقات وجود دارد!

بیشتر بخوانید:

حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ/ الان وقت حال گرفتن از کسی نیست

تقابل‌های شخصی بازیکنان و مربیان در تیم ملی

می‌توان گفت که اختلاف طارمی و اسکوچیچ نقطه آغاز اختلاف نیست بلکه این اتفاق ادامه حرف‌ و حدیث‌هایی است که از گذشته پیرامون تیم ملی شنیده می‌شود و به حدی ادامه پیدا کرد که حالا بازیکن رو در روی مربی خود قرار گرفته است.

مطمئنا مشکل کنونی فراتر از اظهارنظر اسکوچیچ درباره "ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی" و پاسخ توییتری طارمی به سرمربی تیم ملی درباره "جست‌وجوی مشکل در جای دیگری" است. مسائل زیادی طی یک سال و نیم گذشته روی هم انباشته شده که امروز بازیکن و سرمربی یک صدا نیستند و هر کس ساز خودش را می‌زند.

اگر این چالش مدیریت نشود، این ماجرا نقطه پایان اختلافات نخواهد بود و به‌زودی یارکشی‌ها در تیم ملی هم به وقوع خواهد پیوست؛ جایی که مهدی طارمی - که اگر چه اقدام قابل دفاعی نداشته و در اروپا هیچ گاه چنین اجازه‌ای به بازیکنان برای اظهارنظر عمومی درباره سرمربی داده نمی‌شود- خودش را تنهاتر از همیشه در تقابل با سرمربی تیم ملی می‌بیند - که با اظهارنظر «نسنجیده» خود آتش زیر خاکستر را به‌هم زده است-  و حمایت لازم را از هم تیمی‌ها و دوستان صمیمی خود نداشته است.

هم‌زمان با این ماجرا، گزارش‌های ضد و نقیضی هم از دیگر اختلافات و برخوردهای عجیب در رختکن تیم ملی منتشر شده که حاکی از نبود اتحاد و همدلی لازم در تیم ملی است و می‌توان سوء مدیریت فدراسیون فوتبال، کادر مدیریتی و فنی را نقطه آغاز این برخوردها دانست.

حالا در محافل خصوصی صحبت از تنبیه ستاره تیم ملی وجود دارد اما فدراسیون فوتبال خواهان چنین برخوردی نیست؛ اتفاقی که باید ماه‌ها قبل‌تر توسط کادر مدیریتی تیم ملی به وقوع می‌پیوست و شاید برای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و نیاز مبرم تیم ملی به برخی بازیکنان دیر شده باشد.

تبعات انتخاب خورشیدی برای سرپرستی تیم ملی

وقتی صحبت از سوء مدیریت در تیم ملی می‌شود، مستقیما باید به مجتبی خورشیدی اشاره شود که وقتی برای همراهی تیم ملی انتخاب شد، انتخابش با انتقادهای زیادی همراه بود اما آن موقع فدراسیون فوتبال این صحبت‌ها را قبول نکرد و حالا شاهد خارج شدن عنان کار در رختکن پرستاره تیم ملی است.

وقتی مدیران ارشد فدراسیون و شهاب‌الدین عزیزی خادم توصیه‌های مطبوعات، کارشناسان و هواداران فوتبال را نادیده گرفتند، فکرش را هم نمی‌کردند که حضور یک مدیر باسابقه ملی بالا و با دیسیپلین چقدر در ایجاد نظم و کمک به مربی تیم ملی برای پیش بردن اهدافش در چنین فضایی موثر خواهد بود.

در نتیجه، عزیزی خادم این توصیه‌ها را نادیده گرفت تا خورشیدی کمرنگ‌ترین تاثیر را در موفقیت تیم ملی داشته است و شاید منفعل‌ترین مدیر ادوار تیم ملی در ادوار گذشته بوده، هیچ قدرتی برای مدیریت اوضاع و به خصوص دور کردن تیم ملی از این حواشی نداشته باشد.

در واقع به خاطر همین آشفته بازار بود که فدراسیون فوتبال دست به دامن حضور موقتی کریم باقری در تمرینات و بازی‌های تیم ملی شد تا شاید او بر اوضاع مسلط شود ولی کریم به حدی درگیر مسائل مربوط به پرسپولیس است که به صورت تمام وقت با بازیکنان تیم ملی ارتباطی نداشته باشد و نتواند دغدغه‌های آنان و کادرفنی را حل و فصل کند.

اظهارات عجیب اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ در گذشته تعریف و تمیجدهای زیادی از ستاره‌هایش کرده تا از همین طریق ارتباط بهتری را با آن‌ها ایجاد کند اما گاها با اظهارات خود شگفتی‌ساز می‌شود و خودش را نقش اول موفقیت‌ها نشان می‌دهد.

مطمئنا سرمربی تیم ملی همراه با بازیکنان ایران نقش قابل توجهی در این موفقیت‌ها داشته اما او گاهی فراموش می‌کند که نباید برخی جملات را در مطبوعات به زبان بیاورد و زمینه‌ساز رنجش خاطر همکارانش شود.

در همین چند وقت اخیر او چندین بار از دستیاران خارجی خود تعریف و تمجید کرده که تا چه حد به او در رسیدن به این موفقیت‌ها کمک می‌کنند اما هیچ گاه هیچ نامی از وحید هاشمیان یا کریم باقری نبرده که آن‌ها هم دوشادوش سایرین، تمام وقت و انرژی خود را برای تیم ملی گذاشته‌اند؛ و یا اسکوچیچ گاهی عنوان کرده که "قبل از او تیم ملی وضعیت مناسبی نداشت". هر چند این صحبت شاید پر بیراه نباشد اما گفتن این جملات در مطبوعات در شرایطی که بازیکنان هم به اندازه او برای موفقیت تیم ملی تلاش کرده‌اند، باعث ایجاد دلخوری شده است.

تعریف و تمیجدهای شخصی سرمربی تیم ملی از چند بازیکن خاص مانند آزمون یا طارمی در مصاحبه‌های مختلف، در حالی که این تیم تاکنون از حدود ۳۰ بازیکن در ۱۰ بازی اخیر بهره برده، با سوء تفاهم‌هایی برای سایر بازیکنان ایجاد می‌شود که آیا آن‌ها نقشی در این موفقیت‌ها ندارند؟ آیا تیم ملی فقط طارمی و آزمون است؟

به این مسائل باید به فرصت ندادن به برخی بازیکنان هم در بازی‌های گذشته اشاره کرد که در ۱۰ بازی گذشته با هر عملکردی، هرگز نتوانستند جایگاهی را به عنوان یک بازیکن تعویضی از ابتدای نیمه دوم داشته باشند و همواره به عنوان بازیکن برای کشتن وقت به میدان رفته‌اند!

بزنگاه تاریخی قبل از دیدار با سوریه و لبنان

حال با علنی شدن اختلاف طارمی و اسکوچیچ که تاییدی بر ماه‌ها گمانه‌زنی مبنی بر وجود یک اختلاف ریشه‌ای در رختکن تیم ملی بود، باید دید سرمربی تیم ملی دست به مهره خواهد شد تا قبل از بازی با لبنان و سوریه استراتژی خود را اجرا کند؟

او در وضعیت کنونی هر اقدامی انجام دهد ممکن است با انتقادهایی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ملی همراه شود اما قطعا تمام تمرکزش روی دو دیدار با لبنان و سوریه است.

در دنیای ورزش، شکست - حتی مقابل ضعیف‌ترین تیم‌های دنیا - هم جزوی از هر تقابلی است اما تیم اسکوچیچ که در روزهای کسب پیروزی هم با انتقادهایی مواجه می‌شد، اکنون در آستانه یک بزنگاه تاریخی است. وقتی تیم ملی با توقف جلوی کره‌جنوبی به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا تا این حد مورد انتقاد قرار می‌گیرد، باید مراقب گربه سیاه‌های خود (لبنان و سوریه) باشد؛ دو تیمی که در گذشته نشان داده‌اند چطور می‌توانند از ایران امتیاز بگیرند.

در این اوضاع متشنج و مستعد بروز حواشی که فدراسیون فوتبال نقش اول را در آن ایفا می‌کند، اسکوچیچ باید هم‌زمان با مباحث فنی، استراتژی خوبی را برای موفقیت در مسیر جام جهانی و ادامه حضور روی نیمکت این تیم ملی انتخاب کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    9 1
    بازیکنان تیم ملی بخاطر خدا و خوشنودی مردم ایران از اختلاف دست کشیده و با غیرت بازی کنند.
  • بیژن یوسفی. IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 2
    حرف مربی تیم ملی کاملا درست هست بازی با کره را بخاطر بیاورید یا مجددا نگاه بکنید گردش توپ وبازی مالکانه حدود هفت ثانیه بود وبازیکنان ما بلافاصله توپ را از دست میدادند ولی بازیکنان کره گردش توپ وبازی مالکانه انها حدود یکدقیقه بود باضافه اینکه بازی ترکیبی انها وسرعت دادن بموقع بازی ودهها برتری دیگه. بازیکنان ما بایستی قبول کنند که دراینگونه موارد ضعیف هستند اما هدایت ایشان هم عالی نبود والا با تعویض قدوس وزودترامدن قائدی شاید نتیجه بهتر میشد
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      3 0
      اینهایی را که شما گفتی کااملا بر می گرده به تاکتیک تیمی و بازی خوانی که سر مربی تعیین میکنه و نه به تکنیک و قابلیت فردی بازیکن
  • علی رنجبر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 2
    سلام تیم ملی ایران همیشه دست گریبان اختلاف ها بوده و فقط درمدت کوتاهی عملکرد خوبی داشته است و همیشه جایگاه یک شخصیت برجسته و کاردانی که تیم را بخوبی مدیریت کند خالی هست شخصی که بتواند اختلاف هارا شناسایی و با قدرت برخورد کند و اگر این اتفاق نیفتد تیم بدجوری لطمه خواهد خورد و به نظر من سرمربی تیم ملی خیلی محافظه کار و قدرت ریسک ندارد
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 1
      8 سال در دوران سرمربیگری کی روش بزرگ کوچکترین اختلافی وجود نداشت همه از مربی تیم ملی حساب میبردن کسی جرات نداشت جیکش دربیاد چون میدونستن تو تیم ملی بازیکن سالاری جایی نداره
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    تا زمانی که خودمون مربی تربیت نکنیم تا زمانی که بی مسئولیت ها مسئولیت داشته باشند وضع همینه و هیچ گربه ای واسه رضای خدا موش نمیگیره
  • mojtaba SE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 2
    اسکوچیچ حق نداره که نظر شخصی خودش رو آزادنه در جامعه خارجی بگه.اگر منظورش تیم ملی بوده که طارمی جوابش رو بموقع و عالی داده(در اصل مهدی گفته خودت بلد نیستی تاکتیک بریزی).اگر منظورش کل فوتبال باشگاههای ایران بوده ,در اصل قصد تحقیر ایران جلوی کرواتها بوده و خود بزرگ بینی و حماقتش بوده..به هر صورت دیگه بهتره از این زرها برای ما نزنه ..ممنون مهدی طارمی که کارش کاملا سر فرصت و بجا بوده و درسته.پاینده ابر قدرت ایران
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      اگر اسکوچیچ بلد نبود تاکتیک بریزد این نتایج خوب او اصلا به دست نمیامد به خصوص شکست عراق و بحرین. اینقدر مهمل و چرندیات به هم نبافید برای توجیه خط خوردن رونالدوی وطنی و دشمنی با اسکوچیچ. این طارمی در مقابل مدافعین درجه دوم و سوم میتواند خودی نشان بدهد در بازی با کره او هیچ کار مهمی انجام نداد گل را هم که جهانبخش با پاس سردار زد.
    • نام آشنا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      اسکوچیچ از شدت عصبانیت به خاطر بازی بد ایران در مقابل کره جنوبی به خصوص در نیمه اول این اظهارات را کرد که کاملا حق با اوست چون اگر تیم ملی در مقابل کره شکست میخورد او مسئوول شکست است نه امثال طارمی. الان هم اگر طارمی را خط زده باز هم حق اوست و کسی نمیتواند به او ایراد بگیرد چون عامل تفرقه را از تیم کنار گذاشته. ایان با طارمی یا بدون طارمی به جام جهانی صعود میکند و این رونالدوی وطنی هم آش دهن سوزی نیست.
  • amin IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    9 4
    خدا لعنت کنه نسل ونژاد ما ایرانیا که اولا حسودیم وبعد قدر عافیت رو نمیدونیم تا دچار مشکل بشیم علکی جوسازی میکنین ازهیچ همه چیز درست میکنین که بحران ایجاد کنید،اخه اسکوچیچ وطارمی چی بینشون گذشته که اینقد بزرگش میکنین همین دیشب رفع ابهام شد ولی دوباره شروع کردین،یادتون رفتا تا سه ماه پیش توچه وضعیتی بودیم،لعنت براین همه بخیلی و هزار خصلت رذل انسانی که ما ایرانیا دارم
  • صحرانورد IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    فدراسیونی فوتبال که متاسفانه یه عده مغز فندوقی دارن آدرس میکنن باید به این موضوع ورود کنه و به مربی و بازیکنا اجازه مصاحبه و اظهار نظرهای تنش زا نده ...تذکر جدی و در صورت نادیده گرفتن اخراج
  • 1651864713 IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    تیم ملی ایران حتما حتما جام جهانی 2022 قطر می رود
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    لبنان تیم خوبیه تیم ملی در دو بازی آخر خود بسیار بی برنامه بود
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    همه تا قبل از موفقیتهای والیبال ایران معتقد بودند که ایران در مسابقات گروهی ضعیف عمل میکند این معنای دیگر ضعف تاکتیکی ورزشکاران ایرانبست که میتواند ریشه در باورهای عمومی داشته باشد، چطور شده که حالا آقا مهدی به رگ غیرتش برخورده خدا داند.
  • سحر قریشی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    آقا مهدی خوب داری همه را بهم میریزی و حال اسکوچیچ را میگیری با همین دست به فرمون برو جلو ...!
  • جاسم IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    5 0
    به نظرمن بازیکنان ایرانی گاها دچار غرور و خودبرتربینی میشوند واین اصلا خوب نیست هرکس باید جایگاه خودش را بداند اینها دارند از منابع ملی هزینه میکنند در زمانیکه بعضی از مردم عزیز ما دچار کمبود و سوءتغدیه هستند بازیکنان تیم های ملی و بعضی باشگاها متاسفانه عمل خوبی ندارند
  • بهرام IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 0
    سلام ،ماقبول کردیم اسکوچیچ مربی باشه،اگه کسی تازه به دوران رسیده وازپول بیت المال به قدرت رسیده ،باعث عقب افتادن تیم ملی بشه،باید تنبیه بشه،وخیلی بدهم تنبیه بشه
  • مهران DE ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا
    • نوید محبی پور IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      داداش کجایی
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    ا تحاد همدلی نه من من
  • علیرضا IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    اینگونه بنظرمیرسدک باندمافیایی فوتبال بکمک رسانه هاکمربه برکناری سرمربی موفق وبیحاشیه وبااخلاق تیم ملی بسته وتنهادلیل آنهم اینست ک دراین ترکیب منفعتی ب آنهانرسیده ومیخواهندتحت هرشرایطی بخواسته شوم خودبرسندواین انقلابی ک بدنبال آن هستندبمانندانقلاب 57سراسرخسران وضرردرآن نهفته است ک اگراینگونه نیست بایدبهمراهی تیم ملی پرداخت وشعاریاردوازدهم ک زمانی ک اوضاع بروفق مرادشان نیست فقط معناپیدامیکند!!!؟؟؟ اگرحق رابخواهیم بایدعوامل انتخاب ویلموتس را مطالبه کردتوسط دلسوزان یادلواپسان وآقای طارمی و اسکوچیچ همچین حرف سنگینی نزده اندکه مرتب برآن میدمیدومردم هم همه میدانندک همه این نظرات ازدرددل هست وبهانه ای برای برکناری کادرموفق تیم ملی نیست
  • محمد اهوازی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    خوب یه عد های الان از نتیجه گیری تیم ملی نا راحت هستند این یه عادته بابا بزارین با حوصله مربی کارش و انجام بده
  • ورزشی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    هشدار مجدد.هشدار.هزاران هشدار.هزار هشدار پول پرستانی که منافعی از تیم ملی ندارند و بازیکنان مورد نطرشان در تیم ملی جایی ندارد،شروع به تخریب اسکوچیچ و تیم ملی گرفته اند.تیم ایران در صدر جدول است.اسکوچیچ بازیکنان طغیانگر را دعوت نکند.هزاران بازیکن خوب در روستاهای ایران پیدا میشود.ما بجای طارمی هزاران فوروارد در روستاها داریم.قایدی و .. اگر پررویی کردند،اسکوچیچ باید خطشان بزند. هشدار هشدار هشدار سناریوی جام جهان ۹۸ را طراحی کرده اند و دارند اجرا میکنند. هشدار هشدار هشدار فقط سناریوی جام جهانی ۹۸ داره تکرار میشود.وگر نه اسکوچیچ مربی بزرگی هست
  • طاطار IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    واقعیت همینه که سر مربی نقش مهمی رو ایفا کرده این اقای بازیکن بامربی های دیگر هم توی ایران کار کرده پس چرا موفق نشده .لطفا بی خودی گندش نکنیو . حسودا برن بمیرن .
  • فری IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    سلام بر ایرانیای عزیز بخدا این تیم و این نفرات خودشون رفاقتی بدون سر مربی میرفتن تو زمین این تیمایی که باهاش بازی کردن و بردن رو بازم میبردن،هر چند سال ایران می‌تونه این همه بازیکن خوب داشته باشه،فدراسیون بی عرضه میبایست یه مربی خوب میآورد نه یه مربی که هیچ کارنامه خوبی نداره، مطمئن باشید فدراسیون از انتخاب این مربی این بوده که یه مبلغی باهاش توافق کرده و یه مبلغین به جیب زده،مربی دم دست مربی که تو ایرانم بوده راحت میتونستن بوخور بوخورشونو با این مربی هندل کنن
    • ورزشی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      خودت برو سرمربی شو.ظاهرا خیلی بلدی
  • پرسپولیس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بابا وقتی دروازبان لباس سبز پوشیده گول میخوره چه ربطی به مربی وبازیکن دار
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    منشاهمه این مسایل و مشکلات فذراسیون است ،،،حالا یک زمانی سرمربی گردن کلفت و حرفه ایه این نقاط ضعف دیده نمیشه،،اما حالا با این وضعید هر کسی ساز خودش را میزنه ،،، کیروش کجائی
  • علی داودخانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    یه نظر بنده،همه چیز بایه عذرخواهی پایان می یابد،بنابراین درشرایط کنونی که همه چیز بر وفق مراد است،نباید بااین حرفه‌ای بیهوده خاطرها را رنجاند،بهترین حربه دراین ایام همان همدلی واتحاد است،نتایج خوب همیشه مورد توجه است،باید به موفقیت ها فکر کرد نه چیز دیگه ای،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس