پاسخ کره شمالی به گفتگوهای دولت جدید ژاپن و آمریکا

نماینده آمریکا در امور کره شمالی به سئول سفر کرده تا گفت‌وگوها با همتای خود در کره جنوبی با هدف ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، «سونگ کیم» نماینده آمریکا در امور کره شمالی روز شنبه و در بحبوحه بن‌بست مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و تنش بر سر آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، وارد سئول شد.

بیشتر بخوانید:

نشست محرمانه آمریکا و متحدان درباره کره شمالی

خبرگزاری «رویترز» در این‌باره گزارش داد: «سفر کیم چند روز پس از شلیک موشک بالستیک جدید از زیردریایی توسط کره شمالی انجام شد که انتقاد واشنگتن را برانگیخت و خواستار بازگشت به مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا شد».

کیم، پس از مذاکرات با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن در واشنگتن، از کره شمالی خواست «از تنش‌زایی بیشتر خودداری کرده و در گفت‌وگوی پایدار و اساسی شرکت کند».

وی پس از ورود به کره جنوبی گفت که مشتاقانه منتظر است تا مذاکرات سازنده با همتای خود در سئول را ادامه دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد سه‌شنبه در جریان آزمایشی جدید، موشک بالستیکی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اما با بیان اینکه در آزمایش موشکی اخیر، آمریکا هدف گرفته نشده بود، تاکید کرد اگر واشنگتن با اعمال مشروع حق حاکمیتی پیونگ‌یانگ تقابل نکند، هیچ تنشی در شبه جزیره کره ایجاد نمی‌شود. 

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 2
    مرگ بر آمریکا دورد بر ایران و کره شمالی
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 2
    کره شمالی به يکی از قدرت های اتمي دنیامبدل گشته وهیچ قدرتی نمی‌تواند اين کشوری را ازحق دفاع ازخود منع کند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    امریکا بره کشکشو بسابه ، به تو چه مربوطه کی موشک تست میکنه کی نمیکنه، چیکاره ای یانکی؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس