کرونا نمایه

انتشار آمار روزانه همه‌گیری کرونا در دومین روز آبان ۱۴۰۰ پرده از این واقعیت برداشت که شکل‌گیری پیک ششم بسیار نزدیک است و رشد ۳۰ درصدی نرخ ابتلا در یک روز مهر تاییدی برآن شد.

به‌گزارش مشرق، بررسی نرخ ابتلای روزانه در یک ماه گذشته نشان می‌دهد شیب نزولی بهبود شرایط در حال حاضر بسیار کُند شده است، نکته‌ای که زیر سایه بی‌توجهی هموطنان به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند پیک ششم را بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کنیم شکل دهد.

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به تغییرات معنادار آماری نسبت به روز گذشته  تاکید می‌کند بررسی رفتار ویروس منحوس در یک ماه گذشته و فراز و فرودهای همه‌گیری در این دوره نشان می‌دهد هنوز ویروس کووید ۱۹ در کشور فعال بوده و در صورت بی‌توجهی به این مهم می‌تواند یکباره زمین بازی خود را گسترده و بازهم مشکلاتی برای ایران ایجاد کند.

این گروه تاکید می‌کنند در شرایطی که روند واکسیناسیون سرعت بیشتری نسبت به گذشته را تجربه می‌کند مشارکت حداکثری مردم در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند راهکاری غیرقابل اجتناب در مدیریت هزینه‌های مربوط به پیک‌های احتمالی باشد.

در این زمینه کارشناسان با اشاره به اینکه در پیک پنجم جهش ویروس در کنار برخی عوامل مثل کمبود واکسن، بی‌توجهی و عادی‌انگاری مردم روزهای تلخی را در دوره همه‌گیری ایران از ابتدا تا آن دوره ایجاد کرد که لازم است از تجارب آن دوره درس گرفته و در پیک‌های احتمالی بعدی به‌خصوص پیک ششم که ظاهرا بسیار نزدیک است دوباره همان تجارب را داشته باشیم.

به گفته این گروه رشد ۲۹.۵۵ درصدی نرخ ابتلا نسبت یک روز قبل حکایت از این دارد که با کوچکترین بی‌توجهی به حضور ویروس منحوس در کشور یکباره شاهد برگشتن ورق و نمایان شدن چهره واقعی ویروس کووید ۱۹ خواهیم شد آنهم در شرایطی که همه براین باورند که تازه از پیک پنجم خلاص شده‌ایم و تقریباً شرایط عادی شده است.

این درحالی است که تغییرات معنادار سایر شاخص‌ها مهر تاییدی است برشکننده بودن شرایط چون آمارهای منتشر شده دومین روز آبان ۱۴۰۰ نسبت به روز قبل خود نشان از رشد ۱۴.۴۷ درصدی نرخ بستری در مراکز درمانی و همچنین ۳۷.۹۰ درصدی موارد فوتی را نشان می‌دهد شاخص‌هایی که هر دو می‌تواند نگران کننده بوده و سیگنال‌های قدرتمندی از احتمال آغاز پیک ششم در۱۴ روز بعدی است.

واکسینه‌نشده‌ها عامل نگرانی مسئولان

وزیر بهداشت روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، رصد می‌شوند و متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و نگرانی موج ششم به‌خاطر افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

دکتر بهرام عین اللهی در ادامه افزود: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می‌کند و شایعاتی که در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا گفته می‌شود، به هیچ عنوان صحیح نیست چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داده‌اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

عین‌اللهی افزود: واکسن یکی دو ساله به وجود نیامده و ۱۰۰ سال است که در ایران واکسن برای مقابله با بیماری‌ها از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شده است اما واکسیناسیون، یک کار علمی است. ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. به عنوان نماینده ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما لازم است. هر فردی که فوت کند، متاثر می شویم اما برای تامین سلامت مردم حتما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می‌توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و انشاء الله مشارکت حداکثری هموطنان در این زمینه عامل تسریع در تکمیل روند واکسیناسیون خواهد شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان‌غربی/۲۲۳۳ نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند

جواد آقازاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۱۷ نفر در اثر کرونا جان باختند و تعداد کلی قربانیان کرونا به ۶ هزار و ۷۶۰ نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین با ابتلای ۸۵۵ نفر دیگر، مجموع کلی مبتلایان به ۲۹۹ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۴۰ نفر به خاطر سندروم حاد تنفسی بستری بوده و ۵۴ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن هم اکنون ۵۸۱ نفر بیمار مشکوک به کرونا و ۲۸۱ نفر بستری در آی سی یو ثبت شده است.

آقازاده از واکسیناسیون ۱۸ هزار و ۴۵۹ نفر دیگر خبر داد و افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۵۴ هزار و ۱۸ نفر دز اول، یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۴۴ نفر دز دوم و دو هزار و ۲۳۳ نفر دز سوم کرونا را دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ ۶۸۶ مورد بیمار جدید شناسایی شد

نورالدین سلطانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در  استان ۳۰۳۱ نفر بودند که ۶۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۲۵۳  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۲۴۹ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۷۶  بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سلطانیان تصریح کرد: آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان  را ۱۳  نفر بود و از این تعداد ۱۰ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان جنوبی/ شماره قربانیان کرونا مجموعا به ۱۱۸۷ نفر رسید

معاون بهدشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی شدندکه بیشترین مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاین و نهبندان بوده است.

کامبیز مهدی زاده افزود: در این مدت همچنین تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت یک مورد جدید، به هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

وی گفت: هم اکنون نیز ۱۶۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۵۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و حال ۲ نفرشان وخیم است.

استان خراسان رضوی/ آژیر پیک ششم به صدا در آمد

رنگ بندی جدید کشور که از چهارشنبه ۵ آبان ماه اعمال می‌شود در نرم افزار ماسک منتشر شد و بر این اسا تعداد شهرستان‌های قرمز به ۲۲شهر افزایش یافت.

همچنین شهرستان‌های خلیل آباد، خواف، سبزوار، از زرد به نارنجی تغییر وضعیت یافتند.طبق آخرین آمار نرم افزار ماسک ۲۲شهرستان قرمز، ۱۲۸شهرستان نارنجی، ۲۱۵شهرستان زرد و ۸۳شهرستان آبی هستند.

علی اصغر انجیدنی، دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: به منظور سرعت بخشی هر چه بیشتر به امر واکسیناسیون قبل از ورود به پیک ششم ، ۳۷ درمانگاه عمومی و خیریه به کمک مراکز بهداشتی برای واکسیناسیون عمومی آمدند و در حال آماده‌سازی اولیه برای ارایه خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی مدیریت کرونا رویکرد اصلی فعالیت خود را بر انجام تدابیر برای مدیریت پیک بعدی قرار داده است، افزود:  برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر شد که در ابتدا  بخشی از درمانگاه‌های عمومی و خیریه به کمک مراکز بهداشتی بیایند و به عنوان پایگاه واکسن کارخود را آغاز کنند و تاکنون ۳۷ درمانگاه اعلام آمادگی کردند.

انجیدنی عنوان کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با فعال کردن اتوبوس سیار و افزایش تقاضا از سوی آموزش و پرورش  تلاش می‌کند، سرعت واکسیناسیون را به حد قابل قبولی تا قبل از پیک ششم برساند.خوشبختانه از نظر ذخیره واکسن مشکلی نیست و تنوع واکسن نیز در دسترس است.

دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص گسترش واکسیناسیون مادران باردار، این امر باید سرعت بیشتری یابد تا مانع بیماری و یا مرگ و میر آنها شود، گفت:بیمارستان‌ها در حال برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات برای پیک ششم هستند و ضمن بررسی مجدد شرایط هماهنگی با حوزه بهداشتی برای خدمت رسانی به بیماران سرپایی انجام شده است تا بیماران کمتری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: برای ظرفیت تخت برنامه ریزی خوبی انجام شده است و امیدواریم که پیک بعدی ، پیکی باشد که به خوبی شرایط بیماران مدیریت شود و با کمترین آسیب و مرگ و میر از این پیک گذر کنیم.

استان فارس/ شمار بیماران بستری در مراکز درمانی همچنان ۳ رقمی است

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۴۱۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۸۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۴۲۱ هزار و ۷۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۱۱ هزار و ۸۳۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۷۹۲ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۰ هزار و ۵۱۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

 با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۶ هزار و ۸۹۵ نفر رسیده است. 

همچنین ۲۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون هزار و ۶۲۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ نرخ ابتلای کرونا ۸۲ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش ۸۲ درصدی موارد قطعی ابتلای کرونایی استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۴۰ مبتلای جدید کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است.

پیمان نامدار با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بستری‌های کرونایی روزانه گفت: در شبانه‌روز اخیر ۶۳ بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز گذشته ۲ نفر کمتر شده است.

وی همچنین به تثبیت‌ آمار بیماران بدحال کرونایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز قبل فرقی نکرده است.

نامدار ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت اخیر ۲ بیمار بدحال ونتیلاتوری ما به خاطر علائم شدید تنفسی و ضعف مفرط جسمانی جان‌شان را از دست دادند که این آمار هم نسبت به روز گذشته بدون تغییر مانده است.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین همچنین از افزایش ۵۰ درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی روزانه خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷۸ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز پیش ۲۶ نفر بیشتر شده است.

نامدار اضافه کرد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۶.۳ درصد کاهش به ۳۱۲ نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۲۱ نفر کاهش پیدا کرده است.

استان کرمان/ بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا دریافت کردند

روند نزولی کرونا در استان کرمان خوب است و آمار این روزهای بیماران قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان تقریباً با آمار هفته فروردین ماه سال جاری برابری می‌کند و طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده تعداد شهرهای آبی استان کرمان نسبت به هفته قبل از ۴ شهر به ۷ شهر افزایش یافته، تعداد شهرستان زرد استان کرمان ۱۱ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های نارنجی کرونایی در بزرگ‌ترین استان کشور همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۵۳ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۴۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۹ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۴۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۲۱۱ مورد رسیده است.

وی به فوت ۷ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۶۲ مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۶ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۲۲ هزار و ۱۲۴ مورد است.

در همین حال احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: برای حضوری شدن مدارس تاریخ خاصی را مشخص نمی‌کنیم بلکه براساس پروتکل ۰۶ که توسط شبکه بهداشت اعلام شده بود چند مرحله بازگشایی حضوری داشتیم.

وی با بیان اینکه همه مدارس روستایی و عشایری و کلاس‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای از سوم مهرماه به صورت حضوری آموزش خود را آغاز کردند افزود: کلاس‌های  بیش از ۱۵ نفر به صورت زمان بندی در شیفت‌ها و روزهای متفاوت بازگشایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه برای سایر مدارس عنوان شده بود که فرآیند بازگشایی از اول آبان ماه آغاز شود بیان کرد: ممکن است فرایند بازگشایی مدارس  براساس پروتکل‌های اعلامی و اخذ مجوزات لازم، از اول تا آخر آبان ماه متغیر خواهد بود، در نتیجه نمی‌توان زمان بازگشایی دقیق را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آن دسته از مدارسی که درخواست بازگشایی را در سامانه ثبت کرده‌اند و پس از بازدید و مشاهده و احراز شرایط لازم برای حضوری شدن، مجوز بازگشایی ارائه شده است گفت: بقیه مدارس هم باید فرایندهای لازم را بگذرانند تا مجوز حضوری شدن به آنها داده شود.

اسکندری نسب عنوان کرد: تا کنون ۹۵ درصد فرهنگیان و بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ سال استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گیلان/ ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در منطقه فعال است

آمار بستری‌شدگان کرونایی روزانه در بیمارستان‌های استان گیلان با تداوم روند نزولی در هفته‌های اخیر به ۷۰ بستری در طی ۲۴ ساعت رسیده بود اما روز گذشته ۱۰۱ بستری جدید در استان ثبت شد.

باز هم نادیده گرفتن هشدارهای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر عدم مسافرت به استان و پرهیز از عادی‌انگاری سبب شد تا استان گیلان در آستانه آغاز موج ششم کرونا قرار گیرد و احتمالاً دوباره شاهد روزهای حاد کرونایی خواهیم بود.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون ۳۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید به آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان افزوده شدند.

همچنین ۷۰ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۵ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به این بخش منتقل شدند و ۷۶ بیمار کرونایی نیز حال مساعدی ندارند.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو شهرستان آبی استان گیلان نیز به وضعیت زرد درآمد و هم‌اکنون تمام ۱۷ شهرستان‌ استان گیلان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارد.

قطعاً عادی‌انگاری نسبت به کرونا  و این باور که با آبی بودن وضعیت دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و دوری از تجمعات لازم نیست سبب شد تا اکنون شاهد افزایش شمار بیماران کرونایی در املش و رضوانشهر باشیم.

یقیناً اگر این عادی‌انگاری و مسافرت‌ها به استان گیلان تداوم داشته باشد شاهد تغییر رنگ‌بندی از زرد به نارنجی و حتی قرمز خواهیم بود کما اینکه گیلان در مردادماه امسال قرمز شدن ۱۶ شهرستان از ۱۷ شهرستان خود را تجربه کرده است.

روند واکسیناسیون برای کاهش شدت خیز ششم با سرعت خوبی در گیلان در حال انجام است و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون امروز در سطح استان گیلان به واکسینه کردن هم‌استانیان مشغول هستند.

استان مرکزی/شناسایی ۵۸ مورد ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی،۲۶۶ مورد ابتلای جدید کرونا ۴۸ ساعت اخیر در استان مرکزی به ثبت رسید که ۵۸ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۲۰۸ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند که شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۱ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در این مدت متاسفانه هفت بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان مرکزی به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های ناشی از کرونایی در سطح استان مرکزی به ۲ هزار و ۸۶۱ نفر رسید.

رئیس عاوم پزشکی اراک با اشاره به جددترین رنگ بندی شهرستانهای استان مرکزی از ۴ آبان ماه گفت: ۳ شهرستان زرندیه، تفرش و آشتیان در وضعیت قرمز کرونایی،  ۴شهرستان اراک، ساوه، فراهان، دلیجان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان محلات، خمین، شازند، خنداب، کمیجان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار استان شرایط قرمز کرونایی ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است و از همه افراد واجد شرایطی تا کنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند میخواهیم که در اسرع وقت به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت نمایند تا هر چه سریعتر شاهد قطع انتقال ویروس باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    ان تيمي که مي گويد واکسن بايد اجباري شود خودشان را معرفي کرده و مسوليت ان را به عهده بگيرند که اگر چند وقت ديگر عواقب و ضررهاي اين واکسن معلوم شد انها را اعدام کنيم و تابعيت ايراني خانواده هاشان را هم لغو کنيم مثل طرح هاي ديگرشان نشود که خراب کردن کسي هم خودش را مسول نمي داند دوران بي کسي اين ملت يک روزي بايد پايان يابد کساني که به واکسن ايمان دارند وادعای علمی بودن دارن و بقیه را بیسواد می دانند و مي گويند واکسن اجباري شود بيايند جلو و تاوان اشتباهشان را بدهند هم براي واکسن هم براي طرح هاي ديگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس