کد خبر 1290279
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
آجیل خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

محققان در مطالعه‌ای جدید رابطه بین سرطان سینه و آجیل‌ها را کشف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از «WEB MED»، طبق تحقیقات مشخص شد، زنانی که در برنامه غذایی خود از آجیل استفاده می‌کنند، ممکن است در برابر بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه سرطان سینه، محافظت شوند.

مطالعه‌ای که روی بیش از ۳ هزار بیمار در چین انجام شد، نشان داد بیمارانی که ۵ سال پیش از تشخیص سرطان سینه گردو مصرف کرده اند، احتمال عود سرطان سینه و  خطر مرگ آن‌ها کمتر بوده است.

وندی چن انکولوژیست در بوستون گفت: افرادی که  آجیل می‌خوردند دارای شاخص توده بدنی پایین‌تر (BMI) و زندگی فیزیکی فعال تری بودند، که همه این عوامل مرتبط با پیشگیری و بقای سرطان سینه هستند.

ایرن ون پلاریگان اپیدمیولوژیست دانشگاه کالیفرنیا در مطالعه دیگری که فواید خوردن گردو را برای بیماران مبتلا به سرطان روده نشان داد،گفت رابطه مفیدی بین خوردن گردو و پیشگیری از سرطان سینه وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    من بیست کیلو گردو خریدم ، کیلویی ۹۰ هزار تومن فقط برا زمستون، البته از شهرستان مرند خریدم .خیلی با صرفه بود گردو هاش هم خشک بودن .یعنی تر نبودن که رفته رفته وزن کم کنه ، موقع خرید گردو دقت کنید گردو تازه و تر را که سنگین تر است بهتون غالب نکنن چون قیمتش کمتر است ،،.گردو با پوسته سبز هم ۲۴ هزار تومن است بدون پوسته سبز دور بر ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومن البته گردوی خوب ، گردوی کاغذی ۱۱۰ هزار تومن است ،، موفق باشید
  • علی خان IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با خوردن روزی ۴ الی ۵ عدد بادام برای همیشه از کمر درد خداحافظی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس