تغییرات اقلیمی و بحران قطعی برق طولانی مدت در آمریکا

قطعی‌های برق طولانی مدت و گسترده برق بر اثر وقوع طوفان‌های مکرر برای آمریکا بحرانی جدی شده است.

به گزارش مشرق، تغییرات اقلیمی، آمریکا را از جهات مختلفی تحت تاثیر قرار داده است، اما مهم‌ترین چالش این کشور از این تغییرات، قطعی برق مکرر و طولانی مدت است.

به گزارش «واشنگتن پست»، طوفان‌های مختلف سال‌های اخیر در آمریکا، قطعی برق در این کشور را به دنبال داشتند.

علت این امر، ناتوانی سیستم‌های برق رسانی قدیمی و خارج از سرویس آمریکا در برابر تغییرات اقلیمی است که غالبا نتایج مهلکی دارد.

براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال گذشته به طور متوسط هر خانه در آمریکا بیش از ۸ ساعت قطعی برق را شاهد بود که ۲ برابر بیشتر از زمان قطعی برق در طوفان ۵ سال گذشته است.

در سال جاری، موجی از طوفان‌های بی سابقه و شدید زمستانی، قطعی برق فاجعه بار در ایالت «تگزاس» را به دنبال داشت.

بر اثر این قطعی برق دستکم ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده و میلیون‌ها خانه، ساعت‌ها و شاید روزها با قطعی برق سر کردند.

قطعی برق ناشی از طوفان «آیدا» در ایالت «لوئیزیانا»، نیز مرگ ۱۴ نفر را رقم زد؛ زیرا برخی از فقیرترین مناطق در این ایالت، هفته‌ها در گرمای ۹۰ درجه امکان استفاده از تهویه را نداشتند.

ایالت «کارولینای شمالی»، در چهار سال گذشته با ۵ طوفان مواجه شد که که دولت فدرال آمریکا در برخی موارد ناچار به اعلام وضعیت فاجعه در این ایالت شد.

فاجعه بارترین این طوفان‌ها، طوفان «فلورانس» بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ رخ داد و بدترین خسارت را به این ایالت در یک دهه گذشته وارد کرد.

بر اثر طوفان مذکور، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت، تا ۲ هفته به یخچال و فریزر، تهویه مطبوع، دستگاه‌های تنفسی و سایر دستگاه‌های ضروری دسترسی نداشتند.

همچنین ساکنان مسن وابسته به اکسیژن از خانه‌های سالمندان خارج شدند.

یکی از مهم‌ترین دلایل تداوم این بحران، عدم محاسبه هزینه‌های ناشی از قطعی‌های برق طولانی و مکرر مانند فساد مواد غذایی، تعطیلی مشاغل، اختلال در زنجیره تامین و مشکلات پزشکی، از سوی مقام‌های ایالتی و فدرال آمریکاست.

ضمن این که راهکارهایی مانند انتقال زیر زمینی برق در برخی از ایالت‌ها به دلیل میلیون‌ها دلار هزینه برای هر مایل نیز رد شده‌اند.

این راهکار رایج‌ترین پیشنهاد برای عایق بندی شبکه برق در مقابل باد شدید، آتش سوزی و سیل است.

«نیویورک» از معدود ایالت‌هایی در آمریکاست که پس از قطع برق ۱۰ روزه در پی طوفان ۲۰۱۲، شرکت‌های خدمات رسانی را مجبور به سرمایه گذاری در راه حل‌ها کرده است.

براساس گزارش‌ها، خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۵۰ می‌تواند ۵.۲ میلیارد دلار برای شرکت‌های خدمات برق هزینه در پی داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس