یک هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هم اکنون در کشور یک هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارند و معتقدیم استارت آپ ها یکی از راه های تشخیص بیماری بخش صنعت است.

به گزارش مشرق، علی وطنی عصردوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر آیفیکس ۲۰۲۱ در جزیره کیش اظهار داشت: در سال ۹۲ تنها ۵۶ کشور دانش بنیان فعالیت داشتند که در نتیجه حمایت های هشت ساله دولت این تعداد هم اکنون به یک هزار و ۶۰۰ شرکت رسیده است.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان کشور با حمایت های بانک های به عنوان یکی از ارکان زیست بوم اشتغالزایی هستند و معتقد هستیم که بتوانیم از این شرکت ها با شناسایی چالش ها و موانع پیش روی صنعت و ارایه راهکار بیماری این بخش را بهبود ببخشیم.

وطنی گفت: راه اندازی شرکت های دانش بنیان یکی از تجربه های موفق دولت در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است و انتظار داری که شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بتواند از این تجربه در راستای توسعه فعالیت های سرمایه گذاری در این مناطقه استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود این شورا در تدوین برنامه های توسعه ای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی را برمبنای سند ملی آمایش سرزمین و ماموریت های محوله در سیاست های کلی اقتصادی  انجام دهد و نسل های چهارم این مناطقه را با ایجاد مراکز نوآوری و دانش بنیان تخصص محقق کند.

دبیر ستاد آب و انژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: ستاد آب و انرژی یکسال پیش فعالیت خود را آغاز و در این راستا مطالعات خود را بر مبنای حوزه های آب و انرژی کشور انجام و در حالل تدوین پیشنهادها و ارایه راهکار است.

مهدی شریف زاده افزود: در قالب این مطالعات سال جاری ۴۶ طرح را به صورت سرمایه گذاری با ۴۵۰ میلیارد تومان حمایت می کند که ۳۰۰ میلبلردد تومان از این میزان حمایت در زمینه نفت و انرژی است.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.

در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی - تخصصی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال بوده به واسطه این به عنوان هاب (مرکز) پشتیانی نفت و گاز شناخته می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس