ث

رحیمی، پروژه طراحی و توسعه کراس‌اوور K125 را از پروژه‌های مهم ایران خودرو خواند و گفت:‌ طبق برنامه، این محصول در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

ایکوپرس- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو از تصویب و اجرای دست‌کم ۱۹ پروژه محصولی در قالب توسعه محصولات جدید، ارتقای محصولات فعلی و توسعه سیستم‌های پلتفرمی محصولات در راستای خودکفایی و افزایش عمق ساخت داخل در دو سال اخیر خبر داد. بخش اصلی بودجه این طرح‌ها از محل تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد تامین شده است.

علی رحیمی با بیان این که در دو سال اخیر، موضوع تحقیق و توسعه با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته‌ سرعت یافته و نتایج آن به مرور در حال رخ‌نمایی است، خاطرنشان کرد:‌ ورود محصول جدید تارا به بازار در تابستان امسال و تولید انبوه مدل اتوماتیک این خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن که در ابتدای هفته جاری با حضور وزیر محترم صمت صورت گرفت، شاهدی بر این مدعاست.

رحیمی، با اشاره به این که طراحی و تولید انبوه تارا ظرف مدت ۱۵ ماهه، جز با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی مدیران و مهندسان ایران خودرو میسر نمی شد،‌ تحقیق و توسعه را محور اصلی فعالیت‌های ایران خودرو دانست و افزود:‌ این خودروساز خود را متعهد به ارایه محصولات مدرن و بروز به مشتریان می‌داند و در این زمینه براساس نقشه راه توسعه‌ای خود،‌ توانسته دستاوردهای موثری را رقم بزند.

وی افزود: ‌علاوه بر طراحی و توسعه تارا دستی و اتوماتیک، انطباق گیربکس اتوماتیک در خانواده دنا با ارایه دنا پلاس اتوماتیک، انطباق گیربکس اتوماتیک جدید در خانواده ٢٠٧ با ارایه ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک شش سرعته، عرضه محصولات با سقف شیشه‌ای و محصولات سورن پلاس و رانا پلاس از دیگر پروژه‌های توسعه محصول ایران‌خودرو است که به مرحله بهره برداری و تولید انبوه رسیده‌اند.

رحیمی، پروژه طراحی و توسعه کراس‌اوور K125 را از پروژه‌های مهم ایران خودرو خواند و گفت:‌ طبق برنامه، این محصول در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. محصول این پروژه، نخستین کراس‌اوور ایرانی با سطح بالای تجهیزات و امکانات خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری برای تولید خودروی برقی را نیز بخش دیگری از طرح‌های توسعه‌ای ایران خودرو برشمرد و گفت:‌ در زمینه تنوع سبد سوختی محصولات و همچنین کاهش مصرف سوخت، طراحی و توسعه گونه برقی محصولات جدید و پروژه طراحی و توسعه خانواده موتور کم حجم سه استوانه و انطباق این موتور در محصولات فعلی و جدید ایران خودرو را در دستور کار داریم.

رحیمی تصریح کرد:‌ تمامی پروژه‌های توسعه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری بوده که در این زمینه با حمایت‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بودجه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای تحقیق و توسعه ظرف دو سال اخیر اختصاص یافته است. این بودجه مستقل از سرمایه گذاری های صورت گرفته در شبکه تامین و قطعه سازان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    منظور از سطح بالای امکانات کروز کنترل سانروف
  • حاجی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    قیمت ؟ برابر آخرین مدل تسلا و بنز و پورشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس