فاکس‌نیوز؛ فرار ۲۰۰ سرباز آمریکایی از پایگاه التنف پیش از حمله پهپادی

شبکه خبری فاکس‌نیوز می‌گوید ۲۰۰ سرباز آمریکایی پیش از حمله هفته گذشته به پایگاه التنف تخلیه شده‌اند.

به گزارش مشرق، «فاکس‌نیوز» می‌گوید ارتش آمریکا از حمله‌ای که هفته پیش به پایگاه «التنف» انجام شد از آن اطلاع پیدا کرده بود.

چندین مقام آمریکایی به این شبکه خبری گفتند هواپیماهای باری C-۱۳۰ نزدیک به ۲۰۰ سرباز آمریکایی را قبل از آن وقوع این حمله تخلیه کردند، در حالی که نزدیک به ۲۴ سرباز در این پایگاه باقی ماندند.

فاکس‌نیوز نوشته هنوز مشخص نیست چه نوع اطلاعاتی باعث آگاه شدن آمریکا از این حمله و نجات جان سربازان آمریکایی شده است.

این شبکه خبری مدعی شده هیچ سرباز آمریکایی در این پایگاه که در نزدیکی مرز میان عراق و اردن واقع شده زخمی یا کشته نشده، اما ترکش‌های بمب در مناطقی که محل خواب و استقرار نیروهای آمریکایی بوده‌اند کشف شده است.

ساعاتی قبل‌تر، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که معتقدند ایران پشت حمله پهپادی هفته پیش به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه بوده است.

به گزارش «واشنگتن‌پست»، این مقام‌ها ادعا کردند معتقدند ایران منبع و تشویق کننده این حمله بوده اما این پهپادها از ایران نیامده بودند.

این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود در ادامه ادعایشان گفتند که پهپادها ایرانی بوده و به نظر می‌رسد که ایران استفاده از آنها را تسهیل کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف سوریه، پیچیده، هماهنگ و عامدانه بوده است.

«بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» هم پنجشنبه هفته گذشته جزئیات تازه‌ای درباره حمله روز گذشته به پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه ارائه کرده و مدعی شد که این پایگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار گرفته اما هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده.

اربن با وجود این گفت که آمریکا در حال بررسی احتمال زخمی شدن نیروهای شریکش در حمله مذکور است.

وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از هواگردهای بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده شده است.»

در این بیانیه تصریح شده است: «ما حق ذاتی دفاع از خودمان را محفوظ می‌دانیم و به این حمله در زمان و مکان مطلوب خودمان پاسخ خواهیم داد.»

جان کربی در نشست خبری شامگاه دوشنبه از پاسخ دادن به اینکه آمریکا قصد دارد این حملات را چگونه پاسخ دهد طفره رفت.

کربی گفت: «امنیت و محافظت از نظامیان، یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر دفاع است. اگر قرار باشد به این حمله پاسخ دهیم  نحوه پاسخمان و زمان و مکان آن را خودمان انتخاب خواهیم کرد.

شامگاه چهارشنبه گذشته رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.

این گزارش در حالی منتشر شد که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    نزدیک به ۲۴ سرباز!!!!!!!! دقیقاً میشه چند سرباز؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    خوب باید ایران بدون خبر به این پایگاه حمله می کرد لااقل باید 10 تا از این بی وجود ها می مرد
  • احمد RO ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    همشونو به آتیش میکشیم به چه حقی تو سوریه هستن فورا باید به کشور خودشون برگردن وگرنه تمامشونو می کشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس