کد خبر 1291338
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
گوشی ردمی نوت ۱۱

شیائومی در گوشی ردمی نوت ۱۱ از دو باتری و پمپ شارژ استفاده کرده تا شارژ پرسرعت ۱۲۰ واتی حرارت زیادی را به وجود نیاورد.

به گزارش مشرق، طی روزهای آینده شیائومی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۱ رونمایی می‌کند. اخبار ضد و نقیض زیادی را در این مدت شنیده‌ایم که هر یک به بخشی از امکانات این گوشی‌ها مربوط هستند. اطلاعات رسمی در مورد طراحی، نمایشگر و مشخصات فنی این گوشی‌ها نیز تاکنون منتشر شده است. ولی هیچ اطلاعاتی از پردازنده این گوشی‌ها در دست نیست.

هر چه به رونمایی از گوشی ردمی نوت ۱۱ نزدیک می‌شویم، اطلاعات کلیدی‌ترین از آن به بیرون درز پیدا می‌کند. به طور مثال یکی از این امکانات، پشتیبانی گوشی از فناوری شارژ فوق پرسرعت ۱۲۰ واتی است.

بیشتر بخوانید

قیمت انواع گوشی شیائومی در بازار +جدول

اما خیلی زود پس از اعلام این خبر، Lu Weibing مدیر ارشد برند ردمی گفته است که «نه تنها به ۱۲۰ وات نیاز داریم، بلکه به سرعتی فراتر از آن نیاز داریم». او می‌گوید گوشی‌های سری Redmi Note ۱۱ از راهکار دو سلولی + دو پمپ شارژ استفاده می‌کنند. این دو سلول به صورت سری به یکدیگر وصل می‌شوند و ولتاژ یک سلول کاهش پیدا می‌کند تا فرآیند شارژ امن‌تر باشد. دو پمپ نیز به صورت موازی به یکدیگر متصل می‌شوند که مقاومت کمتر و حرارت کمتری را ارائه می‌کند.

آگوست سال گذشته شیائومی از نخستین راهکار شارژ سیمی پر سرعت ۱۲۰ واتی در جهان پرده برداشت. با توجه به محدودیت‌هایی که در اتلاف گرما، سیم‌کشی و چیپست وجود دارد، در حال حاضر تنها امکان استفاده از این فناوری در گوشی‌های بالارده و پرچمدار بازار وجود دارد. اکنون شیائومی می‌خواهد این فناوری را به یک گوشی میان‌رده بیاورد. بی‌شک این باعث پیشرفته‌تر بودن هرچه بیشتر گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تنها در عرض ۱۵ دقیقه از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد برسند. اگرچه این به ظرفیت باتری هم بستگی دارد.

مدیر ردمی همچنین مدعی شده است که گوشی ردمی نوت ۱۱ علی‌رغم این فناوری‌های باتری پیشرفته، از ضخامت کم و وزن پایینی برخوردار است. او می‌گوید ظرفیت شارژ ۱۲۰ وات تأثیر چشم‌گیری روی افزایش وزن و ضخامت گوشی نداشته است. در حالی که اکثر گوشی‌هایی که از راهکار شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کنند، ضخامت قابل توجهی دارند. سری Redmi Note ۱۱ می‌خواهد باریک‌ترین محصولاتی باشد که شارژ ۱۲۰ واتی را ارائه می‌کنند.

منبع: گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آره... فقط یه چندصد میلیون دلار از پول ایرانیها تو گلویش گیر کرده که نباید به حلقوم تولیدکننده ایرانی برسد. حالا اگه گوشی ایرانی داغ می کرد...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس