دولت فرانسه ۷ مسجد و انجمن اسلامی دیگر را تعطیل می‌کند

سیاست‌های ضد اسلامی دولت فرانسه همچنان ادامه دارد و مساجد یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده می‌شوند.

به گزارش مشرق، دولت فرانسه قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ۷ مسجد و انجمن اسلامی دیگر را تعطیل کند.

به گزارش «آناتولی»، «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد که دولت فرانسه، تا پایان سال جاری، ۷ مسجد و انجمن اسلامی دیگر در را _به بهانه ترویج افراط گرایی_ تعطیل می‌کند.

وی همچنین از بسته شدن مسجد شهر «آلونز» به مدت ۶ ماه دفاع کرد.

وزیر کشور فرانسه، همچنین با اشاره به بسته شدن ۱۳ انجمن اسلامی در فرانسه از زمان روی کار آمدن «امانوئل مکرون»، اعلام کرد که حساب‌های بانکی مدیران مسجد تعطیل شده، مسدود شده است.

به گفته وی، «۹۲ مسجد از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در فرانسه در نتیجه بازرسی‌ها تعطیل شدند و از سپتامبر ۲۰۰۰ تاکنون مجوز اقامت ۳۶ هزار تبعه خارجی به دلیل تهدید نظم عمومی، لغو شد.»

فرانسه در ماه آگوست، قانون بحث برانگیز ضد جدایی طلبی را حذف کرد که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

در حالی که دولت فرانسه ادعا می‌کند که هدف از این قانون، «تقویت سیستم سکولار فرانسه» است، اما منتقدان معتقدند که این قانون آزادی مذهبی را محدود می‌کند و مسلمانان را به حاشیه می‌برد.

این لایحه به دلیل هدف قرار دادن جامعه مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین جامعه اروپا با ۳.۳۵ میلیون عضو و اعمال محدودیت در بسیاری از جنبه‌های زندگی آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

فرانسه از سوی سازمان‌های بین المللی و سازمان‌های غیردولتی به ویژه سازمان ملل به دلیل هدف قرار دادن و به حاشیه راندن مسلمانان با این قانون مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    از کی تا حالا سیستم سکولار بجای بی تفاوتی نسبت به مذهب، ضد آن شده و برای تقویتش باید با مذهب مبارزه کند، آنهم این گونه ابله هانه؟ آیا بعد از تعطیل شدن مسجد، مراجعان آن از دینشان دست می کشند و سیستم سکولار را می پسندند؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    خب هرکی ناراضیه برگرده کشورش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس