بررسی مطالبات مردم از دولت در کمیسیون اقتصادی خبرگان

مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم از دولت در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

به گزارش مشرق، مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم از دولت در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

در این جلسه که عصر امروز در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار شد، اعضای این کمیسیون بر اقدام دولت برای حفظ سرمایه‌های مردم، ساماندهی بازار سرمایه و به ویژه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند.

جذب سرمایه گذاران و حذف بوروکراسی اداری، تجمیع صندوق‌های قرض الحسنه در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال زایی از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان همچنین بر هدایت نقدینگی و جلوگیری از هدر رفتن ارز، لزوم ایجاد توازن بودجه با درآمد کشور و تعدیل هزینه‌های جاری تاکید کردند. موضوعات مطرح در این نشست و دیدگاه‌ها و مطالبات خبرگان ملت به تیم اقتصادی دولت ارائه می‌شود.

گفتنی است کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری متشکل از ۱۶ عضو است و آیت الله محسن اراکی ریاست این کمیسیون را برعهده دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    قیمت مرغ نبایدپس از صحبتهای مستقیم رئیس جمهوربامردم و بعداز مکلف شدن 3 وزارتخانه برای تثبیت قیمتها وکنترل بازار افزایش پیدامیکرد! قیمت مرغ 6تومان درکیلو برای مصرف کننده گران شد ولی هیچ فایده واثرمثبتی نداشت ولذابایدبه قبل برگشته وهمان25تومان تثبیت شود!
  • بازنشسته وزارت بهداشت IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام حقوق اکثر بازنشستگان بهداشت مبلغی 500-1 یک میلیون تومان افزایش سالانه دارد وتاثیری با رشد تورم روزانه ندارد وکالاها بیشتر گران می شود. و روز به روز این سقوط حقوقی و طبقه اجتماعی در حا ل اجرا است ومسئولین چون از جنس وصف ما نمی باشند فقط می گویند در حال پیگیری هستند.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام عدم پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان بهداشت. به اطلاع میرساند پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان بهداشت از سوی وزیر محترم بهداشت ووزیر محترم کار و تعاون ورفاه ورییس محترم برنامه و بودجه و رییس محترم صندوق بازنشستگی مورد توجه والویت قرار نگرفته است لذا این موضوع باعث کوچک شدن سفره زندگی شان شده وپیش فرزندان وهمسر شرمنده هستند وبه ناچار برای گذران زندگی ماهیانه باید از مردم قرض بگیرند.لذا با پیگیری مستمر قولشان به عمل با توجه به قانون تبدیل نشده است وما هر روز نگران هستیم که چرا آنان به قانون عمل نمیکنند. با همکاری شما شاید نحوه عملکرد خودشان را در اختلال عدم پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان وزارت بهداشت ببینند وبرای اقدام قانونی عمل نمایند موفق باشید.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    درزمان تصادف منجر به مصدومیت وفوت چگونه شرکت بیمه ها وبیمارستان ها از خدمت رسانی به بیمه شده خودداری میکنند؟ مصاحبه میکنند همه بیمارستان های دولتی وخصوصی موظف هستند رایگان خدمت رسانی نمایند 1- -مصدومی که بیمه دارد قابل قبولشان نیست.در صورتی که بیش از 25 سال سوابق بیمه مصدوم دارد. 2- میگویند فرد مقصر بیمه بیاورد.فزذ مقصر بیمه می آورد می گویند چرا بیمار را با آآمبولانس به بیمارستان نبردید 3- برای اینکه همراهان فرد مصدوم ، مصدوم را نجات بدهند به بیمارستان خصوصی بردند. چون در زمان کرونا وخدمات خون رسانی امکان خدمات رسانی در بیمارستان دولتی وجود نداشت به بیمارستان دیگر بردند تا مصدو نجات یابد وهزینه سنگین متحمل شدند. وبیمه ها در زمان تمدید قرداد وظیفه پیگیری دارند ولی در زمان حادثه هیچ مسئولیت پیگیری ندارند؟ 4- در صورتیکه بیمه ها باید خدمت را ا نلاین و فوری ارایه بدهند. 5- لطفا به شرکت های بیمه بفرمایید که ملاک اصلی پرداخت بیمه این است که بیمار یا مصدوم ، بیمه باشد نه به بهانه نبردن مصدوم به بیمارستان با آمبولانس ؛ حق بیمه را نپردازند.در صورتی که در زمان بحران به جای خدمات فوری وانلاین با کد ملی حق بیمه را بدین ترتیب شانه خالی می کنند لطفا به مسئولین اطلاع دهید تااین عملکرد ورفتار غیراخلاقی وناجوانمردانه شرکت بیمه ها را در ضمن تذکر اصلاح نمایند و موارد مشابه زیاد هستند که امکان گزارش این نقیصه دردناک راندارند.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ملاک بودجه باید به امانتداری دینداری وقانون نزیک باشد وبه عدالت نزدیک شود
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم نظام جمهوری اسلامی مرهون وبرگرفته اندیشه رهبر بزرگ ما امام خمینی( ره) وخون شهیدان است. مابازنشستگان صندوق باز نشستگی کشوری وبهداشت شاهد این هستیم که حضرتعالی در همه وقت نزد مردم هستیدودر جهت رسالتی که بدوش گرفتید خدمت می نمایید واز افراد بی نظیر در عرصه خدمت هستید .ولی کسانی هستند که دارند در حیطه کارشان کوتاهی از قانون میکنند واز کارشناسان کار شکن استفاده می کنند .در این راستاما بازنشستگان کشوری وبهداشت چون در بودجه همسان سازی که قرار بود طی 10 سال انجام شود متاسفانه در نظر نگرفتند خواهشمند برای حق قانونی شان مساعدت نمایید وگروه معترضین را فقط نبینید چون حقوق دیگران هم قانونی است و هم برای حرمت خون شهیدان معترض نشدندواکنون منتظر نمایندگان محترم مجلس از جمله جناب آقای حاج بابایی و....که در جریان همسان سازی حقوق وهمترازی 90 درصد بازنشستگان در جلسات گذشته حق وحقوق کارمندان وبازنشستگان هستند ببینیم که برای وفای به عهد واقدام قانونی می توانند باعث استحقاق حقوق آنان شوند یا نه؟چون تا کنونکارشناسان محترم جدید شما به سوابق قانونی همسان سازی وهمترازی کارمندان وبازنشستگان ورفع تبعیض وحقوق نجومی بگیران اشاره ننمودند ودر بودجه1401 عمل ننمودند و فقط هدف آنان دادن حق به گروه معترضین بوده است. موفق باشید خدا پشتیبان شما باشد ممنون
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    اول باید حقوق بازنشستگان بهداشت راکه مثل سال گذشته دادند را طبق قانون بپردازند گویا کسانی هستند که ستون پنجم هستند ودارند آقای رییسی راخراب می کنند ومی خواهند رضایت مندی بازنشستگان بهداشت را به بد بینی تبدیل کنند ما خواهان اجرای حقوق معوقه خود درسال۱۴۰۰ هستیم وخواهان شاق زدن افراد خاطی در جلوی محل کارشان بدست بازنشستگان هستیم واضافه نمودن ۱۰ درصدبه همه ظلم به ما هست وخدمت به نجومی بگیران خواهان اصلاح این موضوع هستیم
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    حتراماً به استحضار می‌رساند که خواسته عمومی و مطالبه برحق جامعه بازنشستگان کشوری و لشکری با خواست اجرای همسان‌سازی حقوق (متناسب‌سازی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس